به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۴ - ۰۲:۱۶
 
۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۱۲۵۱۹
آري؛ اينجا ايران است، برادر!

«عارف» مظلومانه آمد و قهرمانانه رفت

منصور قنواتي*
«عارف» مظلومانه آمد و قهرمانانه رفت
گروه سياسي: درسي و آموزه‌اي كه امروز دكتر عارف با انصراف از كانديداتوري‌اش به همه سياسيون اين مملكت داد يقينا به همان اندازه شخصيت بزرگ و محجوبش، بزرگ و قابل ستايش است. او مظلومانه پا به عرصه انتخابات نهاد و همه حرف‌ها و كنايه‌هاي برخي دوستان مارك‌دار اصلاحاتي را به جان خريد. بسياري غيرمنصفانه نقدش كردند و حتي به تخريبش پرداختند. اصلا و ابدا هم به پيشينه علمي فاخر و تجربه بالاي مديريتي‌اش نگاه نكردند. هم اينكه وارد صحنه شد به او تاختند. بعضا ناجوانمردانه هم تاختند.

او اما با تكليفي كه براي خويش مي‌ديد آمده بود. مظلومانه آمد، طي چند باري كه مردم اين مرز و بوم، چهره‌اش را در سيماي ملي! ديدند، به صداقتش پي بردندو عظمت و مرام عارفانه‌اش ايمان آوردند. در طول بيست سال دوران روزنامة‌نگاري‌‌ام، هيچگاه به راحتي، مجيز كسي و مجموعه‌اي را نكرده و نخواهم كرد؛ اما براي عارف صميمانه و بدون كمترين انتظاري، اين مقاله را مي‌نويسم. به عنوان مدير و سردبير سايت كه طي چند هفته اخير همواره اخبار و گزارش‌هاي دكتر را در سايت‌ منتشر مي‌كرديم بسياري از همكاران رسانه‌اي و سايت‌هاي اصولگرا، «بهارنيوز» را به عنوان يكي از سايت‌هاي وابسته و اقماري آقاي عارف معرفي مي‌كردند و مي‌پنداشتند ما نيز همچون بسياري از سايت‌هايي كه با موسم «انتخابات» مي‌آيند و سريعا هم پس از آن محو مي‌شوند، در همين معادله مي‌گنجيم!

اما باورتان شايد نشود، در اين مدت نه آقاي عارف و نه هيچ كدام از دوستان و همكارانش را كه در ستادش فعاليت مي‌كردند را نه ديديم و نه صحبتي با آنان داشتيم. برخي از دوستان هم وقتي پيگيري كردند و ديدند بدون كمترين انتظار و چشم‌داشتي به مهم‌ترين و بزرگترين تريبون دكتر تبديل شده‌ايم (با توجه به رتبه بهارنيوز در بين سايت‌هاي خبري ايران) باورشان نمي‌شد كه ما صرفا به دليل صداقت و صفاي عارف، پشتش ايستاده‌ايم! خصوصا اينكه تنها خبرگزاري منتسب به اصلاح‌طلبان در اين آشفته بازار، به تريبون كانديداي مايه‌دار جناح مقابل تبديل شده و حتي حاضر نشد عكس و خبري از كانديدايي كه حداقل در بيان مواضعش خود را اصلاح‌طلب معرفي كرده بود انتشار دهد!

انسان‌هاي بزرگ همواره در جامعه ايران مظلومند، حتي حمايت از آنها نيز نه تنها برايتان منفعتي نخواهد داشت بلكه پر هزينه خواهد بود و عارف يكي از آنهاست. عارف را با اين همه توان علمي و نخبگي و مديريتي شايد در هر كشور ديگري جز ايران بود بر سر مي‌نهادند اما چه كنيم در ايران زندگي مي‌كنيم! اينجا بحث بر سر «خوب سخن گفتن» و «سخنوري» است و نه «مايه» و «عمق» داشته‌هاي علمي، مديريتي، دانش و مهارت!

آري اينجا ايران است! و «عارف»‌ها را هضم كردن كاري بسيار شاق و دشوار! و اين را همواره در تاريخ اين سرزمين تجربه كرده و متاسفانه خواهيم كرد و البته چوبش را نيز خورده و خواهيم خورد. البته به دكتر محجوب و عارف نقدي هم وارد است. اينكه او بايد با كاري تشكيلاتي‌تر و عميق‌تر وارد عرصه مي‌شد. سكوت در طرح و بيان ناگفته‌ها و دغدغه‌هايش در سال‌هاي اخير كه به گفته خود ايشان به سختي در سينه حبس كرده بود به اضافه نبود مجموعه و تشكيلاتي سياسي و حزبي او را در جامعه بسيار بيش از آنكه تصور آيد به حاشيه برده بود. دكتر در اين مبحث بيشتر بايد كار مي‌كرد و البته براي آينده مي‌تواند اين نقيصه را جبران كند.

كلام نهايي آنكه: عارف مظلومانه آمد اما قهرمانانه رفت. او با انصرافش به خيلي از مدعيان امروز اصولگرايي و حتي اصلاح‌طلبي درس اخلاق داد. اينكه «قدرت» هدف نيست و فقط يك «راه» است و «وسيله». او اينجا هم عارفانه، صادقانه و متمدنانه گام برداشت و تصميم گرفت. او امروز با انصرافش ثابت كرد يكي از نادر مديران ايران در عصر انقلاب است كه به سخن شهيد بهشتي كه «ما شيفتگان خدمتيم و نه قدرت» جامه عمل پوشاند. جامعه ايران براي هضم «عارف‌»‌ها هنوز به زمان نيازمند است. زماني كه افقش ناپيداست! آري او مظلومانه آمد و قهرمانانه رفت.

*مدير و سردبير بهارنيوز

joks.vcp.ir
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۷:۳۹
آقای روحانی حتماٌ از آقای عارف استفاده کند.واقعاٌ دلسوز مردم بودند. (72189)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۵۰
دولت اصلاحات آینده باید بداند که وجودش نشات گرفته از ایثار عارف است (72340)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۰:۳۶
عارف در زماني شرايط را پيش بيني كرد و اعلام كانديداتوري كرد كه بسياري از پيشگامان و ميدان داران قديم اصلاحات يا توان تعيين استراتژي درست نداشتند يا توان بيان نظراتشانرا و يا قائل به انفعال و تحريم بودند. اكنون هر چند عارف با درك صحيح از شرايط وبراي كمك به تفكر اصلاحات انصراف داد ولي بأيد بدانيم كه فردي با پتانسيل بالا جهت پرچم داري تفكر اصلاح طلبي بوجود آمده كه آينده را در دست خويش خواهد داشت. البته اينكه آقاي روحاني عزيز از عارف استفاده بكند كه كمترين خواست بدنه اصلاحات است جاي خود دارد. ولي نهال اصلاحات با روش و طرز فكر و منش عارفگونه اكنون در دلهاي مردم كاشته شده است كه در آينده اين درخت تنومند را نظاره گر خواهيم بود. (72495)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۹:۴۹
دقیقاً. مطمئنا عملکرد یکساله ی اخیر دکتر عارف عزیز با هماهنگی و مشورت کامل جناب خاتمی عزیز صورت گرفته. تصمیم خاتمی و عارف و مشاوران نزدیک خاتمی مبنی بر حضور در انتخابات از مدت ها پیش طراحی شده بود و انصافا بهترین تدبیر ممکن در پیش گرفته شد. اما برخی دوستان عجول توان درک این تدبیر را نداشتند و برخورد مناسبی با ایشان نداشتند. امید است که من و شما به عنوان بدنه اجتماعی اصلاحات بیشتر از همیشه به خیر خواهی و هوشمندی و منطق به دور از احساسات امثال خاتمی و عارف عزیز ایمان بیاوریم. (73027)
meysam
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۰:۵۲
علاقم به عارف 2چندان شد
اینقدر شخصیتش والاس که حتی تو مناضزه سوم جلیلی اینو اعتراف کرد

ایشالله با پیروزی روحانی بزرگی عارق بیشتر نماییان تر میشه (72515)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۱۱:۴۰
به همین خیال باش
تا ما بذاریم (73101)
سام
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۳:۲۶
آدمی که از استنفورد دکترای برق با معدل 4 از 4 میگیره و بعد برمیگرده ایران در صورتی که میتونست هونجا بمونه و هواپیما وکشتی خصوصی داشته باشه غیر از این جونمردی چیزی انتظار نبود.درود بر تو پروفسور عارف که نشان دادی ما هنوز هم امیر کبیر ها داریم. (72784)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۰:۰۲
متاسفانه در فرآیند ائتلاف به استفاده آقای روحانی از عارف اشاره ای نشده!!و لذا من بیشتر به این باور رسیدم که علیرغم ضرورت ائتلاف، ولی روند این ائتلاف آنچنان که از حضرات توقع می رفت منصفانه و اخلاقمدارانه نبود! (72449)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۲:۴۲
شما اشتباه می کنید اتفاقا عارف هم اخلاف خود را اثبات کرد و هم رهبری خاتمی بر اصلاحات را. به نظر من این دومی کمتر از اولی نیست (72686)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۱:۵۱
احسنت جناب قنوانی ما از دانشجویی فجر خوزستان را می خواندیم کاری بسیار ارزشمند انجام دادید خداوند توفیقتان دهد. (72600)
محسن
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۰:۰۳
متشکر عارف تو ایران رو سربلند کردی تو با پدر من که جانبازه هیچ فرقی ندارید چون اول وطن حرف شماست (72824)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۱:۲۹
من هم گریستم مانند هزاران طرفدار دیگر ایشان ، نه از روی غم بلکه از روی شادی که علاقه مند به چنین بزرگواری بودم . آری این چنین بود برادر . (72893)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۱:۳۴
متاسفانه آثای روحانی فقط از آقای عارف تشکر کرده اند و معلوم نیست پس از تشکیل دولت اصلا مرام اصلاح طلبی در وجود روحانی باشد یا خیر چه رسد به استفاده از رقیب انتخاباتی به عنان معاون اول یا هر چه. آقای روحانی باید حداقل در دیدار با خاتمی (که رای بدون چون و چرایش را به روحانی داد) تضمین یا حداقل امیدواری به مرام اصلاح طلبی می داد. من نگران روی کار آمدن دوباره کارگزاران هستم، اقتصاد باز ولنگار و فضای بسته اجتماعیريال فرهنگی و سیاسی این بار به بهانه گزک ندادن به راستی ها و افراطیون.
با مطلب سردبیر بهارنیوز هم موافقم که دکتر با تمام ظرفیتش به میدادن نیامد و شاید برنامه ریزی دقیقی هم نداشت که بخشی به انفعال احزاب اصلاح طلب بر می گردد که باید پشت دکتر عارف را گرم می کردند و حمایت جدی از او می نمودند. به هر صورت عارف هر چه قدر (به اطلاح بعضی از اقایان اصلاح طلب) ضعف داشت یا توانایی هایی به قدر خاتمی نداشت ولی بالاخره اصلاح طلب که بود. یادمان نرود که روحانی شیخ است و سخن ور ولی .... (72901)
علی از بهشهر
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۱:۵۵
آقای عارف زینت هر دولتی در کشور ایران هست
برای هر دولتی افتخار هست که از وجود نازنین آقای عارف استفاده کند
واقعا دوستت دارم دکتر عارف (72919)
محمد الدفرندز
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۱:۵۹
مردونگی به سیبیل داشتنو هیکل داشتنو آنت داشتنو اینا که نیست

مردونگی به این چیزاست
به اینکه جنم داشته باشی واسه خطت
واسه راهت
واسه هدفت
وقتی حتی دیدی توی زادگاهت مثل کوه پشتتن
وقتی دیدی این همه آدم دورت جم شدن واسه اخلاقت

مایه بزاری از همون آبرویی که آدما بهت دادن برای خودشون

عارف دمت گرم که خوشم آمد از آمدنت (72925)
من
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۸:۴۳
نمیدونم چرا هر جا میرم همه طرفدار روحانی اند پس بقیه کجان چرا نیستن خیلی دوست دارم از الان به مردم و طرفداراش تبریک بگم چون ایشون رئیس جمهور جدیدمونه مطمئنم (72986)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۱۳:۳۱
من دکتر رو از نزدیک میشناسم خیلی بزرگواره، حق بود برخورد بهتری با ایشون بشه، این همه تکذیبیه و در نهایت هم ... همه فهمیدن چه خبر بوده .... ما همه گریه کردیم به خاطر این همه ایثار (73214)
محمد صادق
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۷:۴۳
من سایت بهار را به همین خاطر دوست دارم .امیدوارم بتونیم اگر مشکلی هست کمکتون کنیم (72192)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۰:۰۴
واقعا که مطلب بهار جالب بود بویژه آنجا که پرده از این واقعیت برمی دارد که :
"اينجا بحث بر سر «خوب سخن گفتن» و «سخنوري» است و نه «مايه» و «عمق» داشته‌هاي علمي، مديريتي، دانش و مهارت!" (72451)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۳:۱۰
این کلام شما کنایه داشت و سوابق دیگران رو زیر سرال می برد.
درسته عارف کشیده کنار ولی نیش زدن نداره که ... خوب نمیکشید کنار می شد مث معین و روحانی مث هاشمی ... (72955)
علی
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۰:۴۲
منم از صمیم دل از اعضای این سایت که پیداست تعداد محدودی هستند و تنها دریچه واقعی ما به اخبار بودند تشکر می کنم
ایشالا موفق تر از پیش و در شرایطی بهتر از امروز به مسیرتون ادامه بدید (72503)
تالش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۸:۴۴
درود بر سایت الحق اصلاح طلب برخواسته از دل "مرد"....زنده باد بهار نیوز... (72987)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۷:۴۴
واقعا راست گفتی دم شما گرم (72194)
farzane
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۷:۴۴
ashkam daroomad .....mese pedar doosesh daram (72196)
علیرضا
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۲:۲۸
فکر کردم فقط من اشکم در آمده بود . اگه میدونستم بقیه هم همینجور بودند اشکامو از داداشم مخفی نمی کردم ... (72657)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۷:۴۴
درود بر این انسان اخلاق مدار
ایران باید به وجود انسان های با شرفی چون دکتر عارف افتخار کند. (72197)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۹:۲۲
برای سلامتی دکتر عارف صلوات(هر صلوات یک لایک) (72395)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۹:۵۴
اللهم صل علی محمد و آل محمد (72442)
...
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۱۱:۲۴
یعنی الان اینایی که منفی زدن مشکلشون با صلوات چی بوده؟؟؟؟؟
خدا شفا بده بالاخص مریضای مورد نظرو(که منفی میذارن ) (73083)
احمد
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۱۳:۲۲
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم (73210)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۱۳:۵۳
اشکم بند نمیاد (73245)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۱۳:۵۴
عارف قهرمانانه آمد و قهرمانانه تر رفت (73248)
دوستت دارم عارف
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۷:۴۶
صادقانه میگم وقتی بیانیه انصراف دکتر عارف رو خوندم بی اختیار گریه ام گرفت . می خواستم با افتخار به دکتر عارف رای بدم ولی من هم به ائتلاف مبارک این عزیزان احترام می گذارم و به دکتر روحانی رای میدم . به امید پیروزی . رئیس جمهور : روحانی . معاون اول : عارف (72200)
حمید رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۸:۰۲
دوست عزیز دکتر انصراف دادن نه ائتلاف دقت کنید (72974)
امین پرسپولیسی
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۷:۴۷
بله آقای عارف سیاست بی رحم است شاید حالا متوجه شده باشید دوستانی که از آنها این مدت دم میزدید چقدر راحت شما را تنها گذاشتند آقای عارف واقعا با دانش و بابرنامه بودید اما سیاست آشنا و غریبه نمی شناسد سیاست بیرحم است اقای عارف ... (72203)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۹:۴۷
تو آبروی پرسپولیس رو هم بردی (72432)
اس اس اس قهرمان
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۰:۰۱
امین فوتبال هم خیلی نامرده که اول کلی تلاش می کنید و پول خرج می کنید تا یه مربی بیارید داخل تیمتون بعدش اولین مساوییو میاره حیا کن رها کن می کنید و میندازینش بیرون .اما داخل اصلاحات و استقلال افراد به پای هم فدا می شن تا تیم ببره. (72448)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۱:۱۶
دوست عزیز سیاست از لغتش مشخصه که به چه معنی هستش. از حرف شما میشه به بزرگی کاره آقای عارف پی برد چون شما هنوز نتونستید بگذرید از این مسئله اما دکتر قدرت و شهرت و ... را به خاطر مملکتش گذاشت کنار. از این مردای بزرگ درس بگیریم شاید کشوری آباد داشته باشیم (72564)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۱:۱۱
اقای امین
هیچ کس ایشون رو تنها نذاشته است
ایشان برای موفقیت اصلاح طلبان اینکارو کرد

در ضمن ابروی پرسپولیس رو هم نبر! (72884)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۷:۵۲
من که خيلى دوستش دارم (72215)
علیرضاا
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۷:۵۳
چند روز و چند هفته با عشق به ملت و ایران قدم برداشت . صداقت در کلام و رفتارش موج می زد .
امروز او در تاریخ کنونی ایران همچون سید محمد خاتمی به عنوان یکی از بزرگان اصلاحات خواهد درخشید (72216)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۷:۵۴
یه آدم سالم اگه تو اصلاحات باشه همین عارفه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111 (72221)
ائتلاف
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۹:۰۳
البته اصلاحاتیهای اصیل همگی بهمین صورت هستند (72363)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۱:۰۰
آفرین بر نویسنده این مطلب. مردم ما فقط به سخنوری نگاه می کنند. آقای روحانی احترامش روی چشم ولی یک صدم عارف تجربه اجرایی نداره. تعجب می کنم از خاتمی (72532)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۷:۵۵
عارف من را ياد دكتر علي لاريجاني مياندازد. بايد اين را قبول كنيم كه نخبگان در كشور ما راي نمياورند و هميشه مورد هجمه بوده اند. (72224)
رضا
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۲:۳۳
جدا با اسم عارف یاد لاریجانی میوفتی؟!!!! اخوی حالت خوبه؟! (72667)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۱:۵۸
افراط هميشه بوده و هست بنده يك اصلاح طلب هستم اما به افرادي نظير دكتر علي لاريجاني كه از نخبگان كشور هستند اعتقاد راسخ دارم به نظر بنده عارف هم مثل لاريجاني چه از نظر علمي و چه از نظر سياسي نخبه هست ولي متاسفانه شما هم افراطي هستيد و فكر ميكنيد هركسي كه اصلاح طلب بود پس بايد ردش كرد لاريجاني شخصيتي بزرگي دارد مثل عارف (72922)
حسین
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۲:۴۲
انسان‌هاي بزرگ همواره در جامعه ايران مظلومند، حتي حمايت از آنها نيز نه تنها برايتان منفعتي نخواهد داشت بلكه پر هزينه خواهد بود و عارف يكي از آنهاست. عارف را با اين همه توان علمي و نخبگي و مديريتي شايد در هر كشور ديگري جز ايران بود بر سر مي‌نهادند اما چه كنيم در ايران زندگي مي‌كنيم! اينجا بحث بر سر «خوب سخن گفتن» و «سخنوري» است و نه «مايه» و «عمق» داشته‌هاي علمي، مديريتي، دانش و مهارت!آري اينجا ايران است! و «عارف»‌ها را هضم كردن كاري بسيار شاق و دشوار! و اين را همواره در تاريخ اين سرزمين تجربه كرده و متاسفانه خواهيم كرد و البته چوبش را نيز خورده و خواهيم خورد.
واقعیت محض و البته تلخ!! اما بهار یادت نره که مردم وظیفشون رو انجام دادند در قبال این بزرگ مرد ما تو دانشگاه تبریز برای ایشون یک ستاد بودیم فعالتر از ستادهای پر زرق و برق این آقایون...ولی خوب باید قبول کنیم که شرایط جامعه ما رو به این روز کشونده که مجبور شدیم به کسی رای بدیم که خوب حرف میزنه و میتونه جلوی رقیب بایسته! وگرنه بین میر حسین عزیزمان و احمدی نژاد قطعا احمدی نژاد بهتر حرف میزد!! چاره ای جز رای دادن به روحانی در این شرایط نمیبینم (72685)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۷:۵۸
عارف مردی از جنس موسوی بود اونو از روز اول میشد فهمید... (72230)
محمد حسن
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۵۵
دقیقا
من واقعا عاشق هر دوشون هستم. من به خیلی ها گفتم میرحسین این دفعه عارف هست.

خیلی دوستون دارم هم میرحسین عزیز و هم دکتر عارف صبور و محترم رو :) (72350)
فراز
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۷:۵۸
دکتر عارف عزیز برای ما استاد اخلاق هست... درست مثل خاتمی بزرگ (72232)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۰۰
توهم (72237)
محمد حسن
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۵۶
خیلی از آزادی بیان خوشم میاد.

ببین یکی می گه «توهم»، و افکار عمومی واقعا جوابشو میده!!!! (72352)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۰۱
وقتی حرف می زد یاد مهندس 4 سال پیش می افتادم دمت گرم مرد واقعی (72239)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۰۲
درود بر خاتمی عارف روحانی هاشمی
دکتر عارف عزیز این از خودگذشتگی را به شما تبریک میگویم. (72242)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۰۳
درود بر عارف سلام بر روحانی (پاینده باد خاتمی عزیز و زنده باد هاشمی ) (72244)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۰۴
درود بر عارف سلام بر خاتمی زنده باد هاشمی و............پیروز باد روحانی........ (72245)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۰۵
تو رو خدا از این متنا نذارین من طاقت ندارم
اشک نمیذاره بیش از این بنویسم (72247)
علیرضاا
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۲:۳۲
فکر نمی کردم عاشق یک سیاستمدار بشم ! (72664)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۱:۳۲
او فقط یک سیاستمدار نیست ! یک دانشمند با اخلاق و با شرف میهن پرست بیشتر بهش میاد! (72897)
عبدالخانی
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۰۷
درود بر شما آقای قنواتی ، واقعا دفاع جانانه و حرف دل ما اصلاح طلبان را زدی، همان کسانی که داعیه اصلاح طلبی داشتند خوب بیاد داریم که در سالهای گذشته چطور با لجاجت و یکدندگی و جاه طلبی حاضر به انصراف نشده و موجب بوجود آوردن این وضعیت موجود شده اند. آقای منصور قنواتی امیدوارم که همیشه با این شجاعت و انصاف از اصلاح طلبی دفاع کنید. موفق و سربلند باشید. وعده ما 24 خرداد دکتر روحانی. (72249)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۱۰
مطمئنم محبوبیت ایشان چندین برابر قبل است . اصلاح طلبی که واقعا نشان داد مسیر اصلاح طلبی براش مهمتره (72253)
ستاره
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۱۱
زنده باد پروفسورعارف
زنده باد دکتر رضایی (72254)
سیندخت
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۱۲
لایک! (72257)
هادی
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۱۳
به قولی غریب آمدی و آشنا رفتی!!!! (72258)
متين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۱۳
دكتر عارف در حالي كه محبوبيتش ثانيه به ثانيه افزوده ميشد كناركشيد. ايشان براي هميشه در قلب ملت ايران خواهد ماند. اميد است نظام از دكتر عارف ها آنچنان كه شايستگي آن را دارند بهره ببرد. (72261)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۱۴
درود بر عارف... (72264)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۱۵
جاودانه شدی مرد دوستت داریم (72268)
حمید
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۱۶
درود بر دکتر عارف
حال همه باید بطور جدی از دکتر روحانی حمایت کنیم
به امید پیروزی.... (72270)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۱۸
مرسی سردبیر مرسی (72276)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۲۲
با شما موافقم (72286)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۲۶
زنده باد دکتر عارف زنده باد هاشمی زنده باد خاتمی وعده ما 24 خرداد رای ما دکتر روحانی به امید خدا پیرروزی از ان راستگویان است یا علی (72293)
من!
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۲۸
قدرت هدف نیست و فقط یک راه است و وسیله.
مردی که با عملش این را نشان داد. امیدواریم در دولت آینده از وجود پر ارزش و عقلانیت ایشان استفاده شود.
درود بر عارف! سلام بر روحانی! زنده باد اصلاح طلبی و اعتدال! (72300)
مهدی
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۲۹
درود بر دکتر عارف . مردانگی را در حد اعلا نشان دادی . پس همیشه در قلبها جاودانه خواهی شد. (72301)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۲۹
دورد بر عارف همیشه در قلبها جا داری (72302)
رضا
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۲۹
فقط می گم اشکم باخوندن این متن بی اختیار جاری شد...

عارف! تو همیشه در قلب من ودر قلب هم نسلان من جای خواهی داشت ... (72303)
ائتلاف
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۳۱
او به راستی مصداق بارز این سخن است
(ما شيفتگان خدمتيم و نه تشنگان قدرت) اما به راستی برای وضعیت کنونی ایران زیادی خوب است. (72306)
ناشناس
Sweden
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۳۳
درود بر عارف (72309)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۳۴
مردی به تمام معنا بود،واقعا از انصرافش ناراحت و دلگیر شدم،ولی بعد که فکر کردم دیدم عارف کاری رو کرد که شاید روحانی نمیکرد،واقعا راست گفتن که از کوزه همان برون تراود که در اوست
نگین بی بدیل انسانیت و شرف رو من تازه شناختم،باور کنید دشمنش هم که باشید نمیتونید کوچکترین نقصی به رفتار و اعمالش داشته باشی،اجرت با خدا پهلوان (72311)
م.الف.عادل
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۳۵
درود بر عارف (72314)
پرسپولیس
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۳۸
سلام وعرض ادب خدمت شما وهمکاران محترم....ممنون از این مقاله خوب وپرمحتوا...شاید باورتان نشو من زمانی که داشتم این مقاله میخواندم اشک در چشمانم جمع شد....به یاد تمام کسانی که به خاطر مردم وخدا از قدرت ومنافع خود گذشتند... (72317)
علاقه مند
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۳۹
درود خدا بر عارف انشا ... حلالم کن دکتر ناراحت بودم چرا بعد هاشمی امدی برای این حاکمیت رای درست کنی حداقل زحمتش می افتاد گردن خودشان (72318)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۴۰
آدرس خونشو بدید بریم چاکریش (72320)
همت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۴۸
درود و سلام خدا بر عارف که سیمای نورانی و رفتار متین و گفتار صادقانه و منش فروتنانه او به زیبایی رقابتهای انتخاباتی منجر شد
از صمیم قلب و با تمام وجود دوستش دارم (72334)
صادق
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۴۸
شبیه میرحسینمونه... (72336)
محمد حسن
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۵۱
بسیار عالی بود و در شان دکتر عارف عزیز.

فقط لطفا عبارت «متمدمانه گام برداشت» رو تصحیح کنید.

با احترام
..........................
بهارنيوز: با تشكر . اصلاح شد (72341)
مریم
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۵۴
عارف هم مثل هاشمی برای ما قهرمانه (72348)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۸:۵۴
منم ایشون رو بین کاندیداها بهتر از همه میدونستم، ولی سیاست امروز ایران بیش از اندازه غیراخلاقی و غیرعقلانی شده و شعار و چماق و فشار و عوام فریبی، جای تخصص و عقل رو گرفته. ولی بهرحال به نظر ایشون احترام میذارم و رای میدم. (72349)
عارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۹:۰۵
عارف مظلومانه کنار گذاشته شد به روحانی رای نمیدهم (72367)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۹:۵۸
سال 84 رو به یاد بیارید (72445)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۱:۱۶
دوست عزیز در واقع اگه رای ندی
کار ایشون رو بی نتیجه گذاشتی (72887)
فرزند ایران
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۹:۴۸
دوست عزیز!
عارف مظلومانه کنار گذاشته نشد.

عارف قهرمانانه به نفع گفتمان اصلاح طلبی کنار رفت.

پس برای زنده نگاه داشتن راه عارف به توصیه سید محمد خاتمی

همه با هم به دکتر حسن روحانی رای می دهیم. (73026)
مدرس
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۹:۰۷
ضمن تشکر از مطلب خوبتون. آقای عارف درست ترین کار رو انجام داد. حالا نوبت ماست که به روحانی رای بدیم (72371)
راد
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۹:۱۱
روحانی اصلاح طلب اصولگرا است
اصولگراها در حال ریزش هستند و هر روز به تعداد اصلاح طلب ها افزوده میشود و آینده در دست اصلاح طلبان است
زنده باد اصلاحات = زنده باد خاتمی
درود بر روحانی (72381)
رضا
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۹:۲۲
بزرگا مردا که تو بودی. درود بر شرافت و انسانیت دکتر عارف. این حرکت آقای دکتر عارف استاد اندیشمند و با صلابت ایران نشان نمونه ی بارز ایثار در عصر حاضر است. امیدوارم سلامت و بهروز باشند. (72394)
مهیار
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۹:۲۴
من 15 سالمه ؛ با افتخار تمام مناظرات را به خاطردکتر عاربف دیدم و ساعت 11 امروز که فهمیدم انصراف داده گریم گرفت .
افتخار میکنم که برای همچین مردی گریه کردم .
زنده باد عارف ... (72398)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۲:۳۶
من وقتی 15 سالم بود یه رئیس جمهور فوق العاده داشتم. هرچند اون موقع زیاد حالیم نبود................ (72951)
زوشا
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۹:۲۵
زنده باددددددددددد عارف قهرمان (72401)
هادی
Russian Federation
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۹:۳۱
درود بر شرف عارف که نشان داد تشنه قدرت نیست. طبیعتا منش او از جایگاه علمی و سابقع مدیریتی فاخرش نشات گرفته است (72412)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۹:۳۳
اقای قنواتی/حقاکه ازشیران اهوازی!ازحمایت سایت وزینتان بسیار ممنونیم (72415)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۹:۳۶
من مطمئنم که عارف برای گرفتن سهم معاونت اولی نبود که کنار رفت. این را میتوان از فهوی اطلاعیه بزرگوارانه او دریافت.
پیروز باد اصلاحات در حریم اسلام ناب محمدی
عقیم باد تحجر تنگنظرانه (72419)
رضا
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۱:۳۶
فکر می کنید برای کسی که عالیترین مدارج علمی و مدیریتی رو داره و چهار سال معاون اول شخصی مثل خاتمی بوده براش مهمه که دوباره معاون اول بشه یا نه؟!!! (72904)
فری
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۹:۴۳
عزیزان در این نظر سنجی شرکت کنین

http://www.khabarpu.com/page/special/election-poll.htm (72428)
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۹:۴۵
تو این روزا که هوا بس ناجوانمردانه سر است، سایتتون خبر از بهار و روزهای شادی میده، دوستش دارم!

به زحمت خودم رو کنترل کردم که گریه نکنم، دکتر عارف یه سیاستمدار با اخلاق هست، نشون داد خیلی بزرگه، خیلی، جاودانه شد تو قلب مردم، مث هاشمی (72431)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۹:۵۲
اقاي عارف بهاري شدي (72438)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۱۰:۲۶
عارف بهاری که پشت زمستان جا ماند (73040)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۹:۵۲
اشک ریختم واسه تنهاییش واسه صداقتش و خوشحالم واسه عزتی که بدست آورد (72440)
پرویزی
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۱۹:۵۴
جناب آقای دکتر عارف مدیری بااخلاق و دلسوز برای مردم و نظام هستند . در صورت پیروزی آقای روحانی امیدوارم ایشان از وجود آقای عارف در کابینه خود استفاده لازم را ببرند . (72443)
علی
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۰:۰۹
من از همون روزهای اولی که عارف اومد فقط سایت شما رو دیدم که از عارف صادقانه میگه ...
ای کاش قدر همچین ادمای بزرگ رو تو مملکتمون میدونستند.
اگه بدون تعصب نگاه کنیم عارف از هر نظر شایسته تر و سرتر بود
ولی حیف ...
از سایتتون هم ممنون که پشت عارف بود بدون هیچ چشم داشتی واقعا شما هم قابل تحسین هستید... (72456)
محمد ع.
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۰:۱۵
درود بر بهار نیوز،از همان اول که در سایه ی این همه اقتدارگرایی سایتی را دیدیم که به نفع اصلاح طلبی صحبت میکند تمام تلاشمان را برای تبلیغ آن به دیگر دوستان و البته اقتدارگرایان کردیم،شاید شما کمی اذیت شده باشید اما میدانستیم سایتی که اینگونه اصلاحات را در معرض نمایش قرار میدهد باید کلیک بیشتری داشته باشد تا تمام تمامیت خواهان ببینند که اصول اصلاحات یعنی چه.و اینک که راستی آزمایی شما به اثبات گردید خوشحال و سرافرازیم برای پیروزی تنها راه مان یعنی اصلاحات.
زنده باد بهار نیوز،اصلاحات و تاریخ خدمت شما به این میهن را فراموش نمی کند.اجرتان با خداوند. (72468)
خلیج فارس
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۰:۲۱
واقعا بغضم گرفت وتی داشتم میخوندم.....خیلی ممنون از سردبیر آزادیخواه بهارنیوز....سلام خدا بر تمامی آزادیخواهان....هاشمی..خاتمی...عارف...روحانی..و............... (72476)
متعارف
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۰:۲۲
غجب آدم خوبی بود از حظورش تا رفتنش همه شور و امید در مردم آفرید من که واقعا غمین شدم از رفتنش مردی بود تک که راهش همیشه در یاد ها میماند ولی حال این حسن روحانی پایدار باشد... (72479)
محمد
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۰:۲۴
دكتر شريعتي ميگه: ادمها 4 دسته اند..من 2 موردش رو مختصر ميگم1-..بعضي وقتي هستند، هستند و وقتي هم نيستند، هستند...2- .بعضي وقتي هستند، نيستند و وقتي نيستند، هستند.... دكتر عارف هم از اين دسته انسانهاي باشكوه و بزرگوار است كه در اينده حسرت قدر ندانستن چنين سرمايه هايي را خواهيم خورد!!! (72480)
مهیار
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۳:۴۵
موافقم آقا محمد . عارف هیچ وقت از یادها نمیره و همیشه موندگار میمونه . کسی که بیشترین پایبندی به اخلاق رو داشت هم عارف بود که این خصوصیتش رو میشه در جمله ی چند ساعت پیش " من تابع بزرگانم " فهمید .
حالا دیگه به چه کسی رای بدیم ؟؟
جلیلی ؟ ولایتی ؟ غرضی ؟
روحانی واقعا یک اصلاح طلب واقعی نیست . نیمه اصلاح طلب یا به گفته ی دوست عزیزم اصلاح طلب اصولگراست ... با اینکه خاتمی گفته من به روحانی رای میدم ولی مردم دیگه اون شوق رو ندارن که پای صندوق ها بیان . من با اینکه 15 سالمه این حرفا رو زدم چون میدونم که حرف خیلی مردم هم همینه .
زنده باد عارف (72804)
بی نام
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۱:۱۹
بهارجان سپاس
آقای دکتر شما و جوانمردیتون در حافظه تاریخ خواهید ماند پیروزوسربلند
اصلاحات پاینده باد. (72567)
هیچکس
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۱:۲۱
عارف در حالی که طرفداران بیشماری داشت و دارد،نشان داد که یک فرد با درایت و اندیشمند است.
مردم ایران هیچگاه سخاوت و بزرگی این مرد دوست داشتنی را فراموش نخواهند کرد و با این حرکت عزم خود را برای شرکت در انتخابات و رای دادن به شیخ حسن روحانی جزم تر خواهند کرد....
به امید فردای روز انتخابات و اعلام نام روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب ملت...
درود بر بهار،زنده باد این بهار نیوز و پاینده باد ایران و انقلاب اسلامی... (72572)
رضا
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۱:۳۵
دکتر عارف وطن دوستی و مردانگی را نه در حرف که در عمل خودش نشان داد.
دوست دارم مرد بزرگ. (72583)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۱:۴۰
مردم هیچگاه فتوت وجوانمردی دانشمند وارسته جناب آقای دکتر عارف را فراموش نخواهند کرد (72587)
محمد
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۱:۴۲
درود بر عارف....بزرگواری کردی... (72589)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۲:۱۹
درود بر مرد با صداقت و قهرمان ایران زمین. اشک در چشمهایم حلقه زده است. واقعا اورا همچون سایر اصلاح طلبان نجیب و صدیق دوست دارم. تازه به او عادت کرده بودیم. ای کاش بتوانیم در آینده هم از دانش و تجربه و همه چیز های خوبی که دارد استفاده کنیم. دکتر را از زمانی که در دانشگاه صنعتی درس میخواندم و به نمازخانه دانشگاه می آمد میشناسم. آرزوی موفقیت و سربلندی برای اییشان خواستارم. (72645)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۲:۲۰
خیلی عزیزی دکتر عارف، دوستت دارم
مظلومانه رفتی :( (72647)
تبریز
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۲:۳۰
از دست این بزرگمرد می بوسم.
سلام خدا بر عارف شریف (72660)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۲:۳۱
درود بر دکتر ارف مرد بزرگ و ذرود بر بهار ........امیدواریم صبح روز 25 خرداد با خبر خوش پیروزی دکتر روحانی که همان پیروزی اصلاح طلبان است در بهار....روزنه امیدی در این فضای تاریک بر زندگیمان پدیدار شود (72662)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۲:۳۶
درود بر عارف که با ایثار خود داغ بر دل تمامیت خواهان گذاشت از حالا تا فردای انتخابات کابوس خواهند دید. (72675)
مهران
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۲:۴۴
واقعا به یکی از اسطوره های زندگیم تبدیل شد یعنی واسم همون قدر عزیز هستش که موسوی و خاتمی عزیزن (72691)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۲:۴۸
دکتر عارف بزرگواری و صداقت و حسن نیتش رو نشون داد. حالا نوبت دکتر روحانیه که با انتصاب ایشون به سمت معاون اولی نشون بده که حضور او هم از سر خیرخواهی و انجام وظیفه بوده! (72703)
ساره
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۳:۰۵
از همان ابتدا که جناب عارف وارد عرصه ی انتخابات شدند،صداقت ایشان عمیقا بر من تاثیر گذاشت...
اما امروز که خبر انصراف دکتر را شنیدم هم خوشحال شدم و هم ناراحت..
از این جهت خوشحالم که اقای عارف نشان دادند هنوز هم کسانی هستند که به فکر مردمند و حرص قدرت ندارند اما از این ناراحتم که کرسی ریاست جمهوری از چنین مدیر لایق و توانمندی محروم شد... (72746)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۳:۱۷
وای خدا من خیلی عارف را دوست دارم خیلی راستگو و محجوب بود خیلی دوست داشتنی ادم یادم میر حسین عزیز می افتاد (72770)
م.کاظمی
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۳:۱۸
اما چه كنيم در ايران زندگي مي‌كنيم! اينجا بحث بر سر «خوب سخن گفتن» و «سخنوري» است و نه «مايه» و «عمق» داشته‌هاي علمي، مديريتي، دانش و مهارت!
گل گفتی بهار جان، گل گفتی... (72772)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۳:۲۱
ببخشیداقای عارف..ولی اصلا از کنار رفتنتون راضی نیستم..شخصیت شما برازنده ریاست بود..دوستت دارم.چون به قدمی که برداشته بودی ایمان داشتی.ولی اجازه ندادند.واین سیاست ایران است ونظام سرمایه داری...
بوس.بوس (72775)
رضا
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۳:۳۱
من به عنوان فردی که قبل از تحولات اخیر نیز تصمیم به دادن رای به آقای روحانی داشتم، معتقدم که آنچنان که شایسته بود با آقای عارف رفتار نشد. بخصوص اعلام خبر انتخاب آقای روحانی به عنوان کاندید مورد نظر کمیته ائتلاف از منابع خبری قبل از اعلام رسمی این موضوع به آقای عارف و عدم شفاف سازی در مورد استفاده از دکتر عارف در کابینه آقای روحانی (در صورت انتخاب). همین موضوع موجب سرخوردی در میان طیف وسیعی از هوادارن دکترعارف شده است. حتی برخی عدم شرکت در انتخابات را در دستور کار قرار داده اند. در حالی که با مدیریت بهتر این روند می شد تا از این موضوع اجتناب کرد. در فرست باقی مانده تا انتخابات ستاد آقای روحانی می تواند برای جبران این موضوع اقداماتی انجام دهد. (72790)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۱۱:۴۸
تفاوت اصلاح طلبی با سایر گروهها همینجا اشکار میشود که اخلاق مداری تنها درچه گروه هست نه درهویتهای کاسبکارانه حتی هویتهای مستقل (73106)
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۳:۴۴
راستش دلم برای دکتر عارف تنگ شده
به امید موفقیت روزافزون ایشان (72803)
اميدوار
۱۳۹۲/۰۳/۲۱ ۲۳:۴۹
دكتر عارف با جسارتي كه در دفاع از حقوق ما داشت در تاريخ ما جاودانه خواهد بود! ادب مرد به ز دولت اوست! (72806)
صالح
United States
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۰:۰۳
اقدام اقای دکتر عارف نمونه واقعی و عملی گذشتن از قدرت بود... و نشان داد اقای عارف هدفش از حضور، اصلاح امور بوده است نه قدرت طلبی...طنده باد عارف...زنده باد روحانی...زنده باد اصلاحات و اعتدال... (72825)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۰:۱۳
دمش گرم. مملکت ما الان نیاز به یه همچین مردان آزاده ای داره که فقط به فکر سربلندی مملکتشون هستن نه تشنه قدرت . (72835)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۰:۱۵
ما رو بی قرار کردی و رفتی (72837)
علی
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۰:۲۳
تنها کسی که حضورش منو قانع می کرد برای رای دادن دکتر عارف بود... خیلی وقت بود اینقدر صداقت و صمیمیت از یک نفر ندیده بودم ...حیف! صد بار حیف! هزار بار حیف ...صرفا به تصمیم دکتر عارف احترام میزارم و به نتیجه ائتلاف رای میدم وگرنه قلبا علاقه ای بهش ندارم (72845)
yas
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۰:۲۵
ما هنوز لیاقت امثال عارف رو نداریم. (72846)
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۱۱:۴۶
حیف که میشه فقط یه مثبت داد (73104)
سعید1
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۰:۳۰
ما سیاسی هستیم اما چون عرق ایران داریم وصادقانه به آرمانمان می اندیشیم به شکر خدا دلهایمان نسبت به فرزندان برومند وصدیق ایران کمتر خطا می کند. راجع به آقای احمدی نژاد سخنی نمی گویم چون . . . شرط اخلاق ومروت نیست هرچند او افتادگان را زیر ارابه غرور لگد کوب می کرده و باز هم می کند اما در باره عارف عزیز اگر به کامنتهای این حقیر مراجعه کنید به لطف خدا هر آنچه نوشتم با واقعیت سازگار آمد.عارف فرزند بشریت است. با هوشی صادق ونابغه ای لایق که خداوند به ایران لطف کرده و او را در این خاک به دنیا آورده است.امیدوارم زنده وپاینده باشد این عزیز که جز سر افرازی ملک ومیهن هیچ سودایش نیست.باز هم می گویم که ارج وقرب او در آینده بیشتر نمود خواهد یافت. (72848)
حامد
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۰:۳۸
ستاره ای که درخشید و رفت. نشون داد فقط مردم براش مهمه. به خدا ایثار به این میگن (72854)
پسر ایرانی
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۰:۳۸
درود بر شرف اقای عارف من ناخداگاه وقتی بیانیه ایشون رو میخوندم چشمانم تر شد ایشون فداکاری بزرگی کردن و نشان دادند که برای خدمت امده بودن و تشنه قدرت نبودن درورد بر تو بزرگ مرد (72855)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۰:۴۹
اشکال نداره 8 سال دیگه جای روحانی رو میگیره
زنده باد اصلاحات زنده باد آزادی اقوام (72865)
مهدي
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۰:۵۸
هر چند اينجانب از كساني بوده كه طرفدار كناره گيري دكتر عارف بودم اما هيچ وقت در تصورم نمي گنيجد در جغرافياي سياسي ايران كسي پيدا شود كه از قدرت بگذرد در حالي كه مي دانست از خيلي از مدعيان بيشتر مي تواند آراي مردم را جمع كند.
دكتر عارف در زمانه اي كه عنوان اصلاح طلبي هم جرم است جوانمردانه ايستاد و از اصلاحات و از خاتمي بزرگ دفاع كرد ، ايستاد تا به همه انان كه در اين هشت سال باراها و بارها از مرگ و تشيع جنازه اصلاح طلبان سخن گفتند نشان دهد كه اصلاحات زنده است و اصلاح طلبان زنده اند چون ايران زنده است.
درود بر عارف زبان قاصر است از بزرگ و عمل اين مرد جاودانه تاريخ سياسي ايران.
دكتر عارف بي آنكه بر اريكه قدرت تكيه بزند در تاريخ سياسي ايران بلند آوازه شد و تاريخ از او به بزرگي ياد خواهد كرد.
زبانم قاصر است از بيان بزرگي اين مرد (72873)
علی
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۱:۰۱
درود خدا بر دکتر عارف..بدون شک از اولیا الله است (72876)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۱:۰۳
اگر هم روحانی رای نیاره مدعیان دموکراسی میگن تقلب شده!!!!!!!!!!! (72878)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۱:۱۱
مرسی بهار که بجای " زنده باد بهار" گفتی زنده باد عارف... بهترین مقاله ای بود که خوندم.. اینجا ایران است (72885)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۱:۲۱
تو دوره ای که آدما-من جمله خود من- حتی واسه یه کامنت گذاشتن یا لایک کردن برای این بزرگوار کلی سبک سنگین و حساب کتاب میکنن و میترسن که مبادا فردا براشون مشکلی پیش بیاد اقدام شما در دفاع تمام قد از جناب دکتر عارف قابل تحسینه. (72889)
شهریار
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۱:۴۱
دکتر جان اگر میماندی و رئیس جمهور میشدی تعجب میکردم، شأن شما بسیار بیشتر از اینهاست من فقط به خاطر شما میخواستم رأی بدم که با این انصراف همان دلیل را هم از من گرفتید (72907)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۱:۴۷
درود بر شرف دکتر عارف
درود بر دکتر راستگو و صادق و فداکار
درود بر کسی که تمام قد،شجاعانه و منطقی از اصلاحات دفاع کرد.
درووووووووووووووود!!!!!!!!!!! (72914)
فرد مطلع!
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۱:۵۷
خصوصا اينكه تنها خبرگزاري منتسب به اصلاح‌طلبان در اين آشفته بازار، به تريبون كانديداي مايه‌دار جناح مقابل تبديل شده و حتي حاضر نشد عكس و خبري از كانديدايي كه حداقل در بيان مواضعش خود را اصلاح‌طلب معرفي كرده بود انتشار دهد!
..............
منظور ايلنا است كه دم از اصلاحات مي‌زنه اما رييس آن (محجوب) با قاليباف بست!!!!!!!!!!! (72921)
رها
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۲:۰۰
واقعا نکته جالبی بود سخنوری .....به نظر شما برای بالا بردن درک و شعور مردم چه باید کرد تا دیگه شاهد غریب بودن عارف ها نباشیم. (72929)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۷:۴۶
به عارف خیلی خیلی علاقه مند شدم بعد از میر بزرگ که صادقانه آمد و دلها ر عاشق خود کرد عارف هم همانگونه و با تدیبر بهتری آمد . مطمئن باشد زین پس عارف هر جا بره مردم دوستش دارند. درود بر خاتمی. درود بر عارف. زنده باد اصلاحات (72966)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۸:۰۲
هزاران درود و هزاران سلام بر دكتر عارف بايد ميگفتيد عارف شجاعانه آمد و با اقتدار رفت (72975)
mohamad
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۸:۵۶
ای کاش نمونه عارف چند تا داشتیم .مشکلاتمون حل می شد.باید گریست از اینکه کمند این طیف ادمها و باید شاد بود که هست وجودش .نام عارف همچون مصدق در ذهنم نقش می بندد.نام عارف مطمئنا حک خواهد شد در ذهن هر ایرانی. (72993)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۹:۰۴
به نظر بنده برنده انتخابات جناب دکتر عارف می باشند چون اول از همه نشان داد که تشنه قدرت نیست و مرد اخلاقه (چیزی که امروزه به سختی یافت میشه) و دوم اینکه این حرکت دکتر عارف در تاریخ سیاسی ایران جاودانه خواهد ماند (72997)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۹:۵۴
درود بر مرد بزرگ عارف
راي من روحاني (73030)
ناشناس
Sweden
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۰۹:۵۸
درود بر دکتر عارف که نام خود را در تاریخ به نیکی ثبت کرد
ای کاش عرفهایی بیشتری در ایران می زیستند... (73032)
فردمطلع2
Latvia
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۱۰:۱۷
ايلنا الان تمام قد داره از روحاني حمايت مي كنه. تزش اين بود كه خمايت بعد از اجماع باشه (73036)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۱۰:۲۲
فکرشا بکنید تو دولت بعدی به ریاست روحانی بزرگانی مثل خاتمی هاشمی و عارف حضور داشته باشند چی میشه ؟
بهار لطفا این نظر را نمایش بده (73037)
علی
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۱۱:۳۰
با سلام خدمت تمام دوستان عزیزم . می خاستم بدونم که آیا آقای دکتر عارف به نفع آقای دکتر روحانی کنار رفته اند یا نه این موضوع از زمانی که جناب دکتر کنار کشیدن هنوز برای من مبهم است با آرزوی توفیق روز افزون برای تمامی دوستان . (73088)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۱۱:۳۶
آفرين درود بر آقاي عارف قطعا اين حريان مقدمه‌اي است براي شناخت بيشتر ايشان و كمك به آينده اصلاحات. به خدا گريه‌ام بند نمياد. (73098)
۱۳۹۲/۰۳/۲۲ ۱۳:۴۸
دوستت داریم عارف... باید برای 8 سال دیگه تنها کاندیدای رئیس جمهوری باشه! وگر نه من دیگه رای نمیدم... (73235)