به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۳ - ۱۵:۳۰
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : ۱۲۶۶۴

سايت رضايي:شکست اصولگرایی لازم بود

گروه سياسي- رسانه‌ها: سایت تابناک متعلق به محسن رضایی در تحلیلی نسبت به شکست گفتمان اصولگرایی واکنش نشان داد. در این تحلیل آمده است:
شکست اصولگرایی واجب بود؛ واجب تر از نان شب! جریان اصولگرایی باید این نکته را درک کند که نمی‌تواند ناکارآمد بود و انتظار داشته باشد، مردم باز هم فوج فوج به سمت آنان حرکت کنند. جریان اصولگرایی باید درک کند که باید مسئولیت پذیر باشد و پاسخگو. نمی‌تواند تمام قد به حمایت از یک کاندیدای ریاست جمهوری برخاسته و در نیمه کار از او اعلام برائت کرد.

جریان اصولگرایی باید بداند که نمایندگان مجلس اصولگرایی در انتخابات اخیر، صد و چهل تن از آنان از قالیباف حمایت کرده بود و صد و شصت تن از آنان از ولایتی و نزدیک همین تعداد هم از جلیلی در حالی که تعداد نمایندگان مجلس فعلی کمتر از ۲۹۰ نفر است، اما حدود پانصد امضا از این مجلس برای حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری جمع می‌شود!

جریان اصولگرایی باید درک کند که فقط در مونولوگ است که می‌تواند فرمایش‌های خود را برای مردم بخواند و دیکته کند و در یک دیالوگ و گفت‌وگوی دو نفره همیشه کم می‌آورد و قافیه بازی را می‌بازد و مردم هم خوب می‌بینند که عیار هر کس به چه میزان است! رسانه‌های اصولگرایی و در رأسشان صدا و سیما، باید بدانند دوران انحصار رسانه ای پایان یافته و نمی‌توان با نادیده گرفتن بخشی از مردم یا کاندیدای آنان، آنان را به شکست رساند. جریان اصولگرایی باید شکست می‌خورد تا نسیم تغییر در این کشور به وزیدن بگیرد که تداوم اصولگرایی و آن همه ناکامی و مسئولیت ناپذیری روح و روان مردم را آزرده کرده بود؛ مردمی که بخشی از آنان کاملا از جریان اداره کشور خارج شده بودند!

مردم ایران به جریان اصولگرایی نه گفتند، چرا که از روند اداره کشور ناراحت بوده و از آن نحوه اداره کشور آسیب‌ها دیده بودند. مردم به جریان اصولگرایی نه گفتند، نه به آنان بفهمانند اصلح بودن یک کاندیدا را مردمند که تعیین می‌کنند و این مردم از یک رئیس جمهور اداره کشور را می‌خواهند؛ اداره‌ای خوب که تأثیر آن را در زندگی‌شان ببینند و لمس کنند. مردم نه به دنبال اصلحی هستند که در داخل و خارج شعار دهند و نه دنبال اصلحی هستند که هر روز زندگی آنان را دچار تغییرات منفی بنیادین کند.

مردم به جریان اصولگرایی نه گفتند، چرا که به دنبال زندگی و سلامی دوباره به زندگی بودند. جریان اصولگرایی باید بداند که مردم بیش از هر چیز دیگری طالب زندگی خوبند! اینکه کاندیدای پیروز انتخابات تا چه اندازه به فکر زندگی مردم خواهد بود، قابل پیش بینی نیست. اما او هم احتمالا می‌داند که مردم زندگی می‌خواهند و آرامش و اعتبار. با هیاهو و داد و قال و نوسان و شعار زندگی‌ها سخت می‌شود. او باید بداند شکست اصولگرایی ناشی از این بود که برای زندگی و آرامش مردم و همه مردم اهمیتی قائل نبود. کاندیدای پیروز باید به زندگی مردم عزت و آرماش دهد. کار سختی است؛ اما شدنی است!

۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۵:۴۳
خیلی باحاله متلبش واقعا (76564)
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۷:۳۲
اصلا مطلبش خوب نبود چون شکست اصولگرایان را به ناکارآمدی دولت احمدی نژاد نسبت داده است در صورتی که اصولگرایان در کل توانایی اداره یک نانوایی را هم ندارند و این حرفی است که امام فرموده اند حال دولت احمدی نژاد باشد یا یک دولت اصولگرای دیگر. (76812)
محمد
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۸:۵۴
یکی نیست به خودش بگه بابا محسن رضایی که مستقل اومده بود چرا گند زد!!؟؟ (76970)
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۲۳:۳۹
ادم حسابی مودب باش گند تو زدی با این نظر دادنت (77463)
راحله
United States
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۲۰:۲۳
عزیزم مطلبش نه متلبش!مطمئنی سوادت کامله گلم (77109)
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۲۱:۰۸
داداش مطلب نه متلب!!! (77200)
نسل دوم
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۲۲:۴۴
تابناک یه مطلب گذاشته با عنوان"مرثیه ای برای مجلسی که از ملتش عقب افتاد" حتما بخونید شاهکاره! (77394)
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۲۳:۳۴
به نظر من آقای رضایی واقعا فرد مستقلی هستند و این اظهار نظرشان که شکست اصولگرایی لازم بود صحیح است به هر صورت آقای احمدی نزاد اصولگرا بود و همه اصولکرایان پشت سر ایشان بودند و در این ناکامیهایی که برای کشور به وجود آمد آنها سهیم هستند به نظر من آقای رضایی یکی از افرادی است که شاید رای زیادی نمی اورد ولی تعداد زیادی ایشان را قبول دارند و حرمت افراد را هم نگه مبدارد بیاییم داشته های خود را ارج نهیم (77461)
اریوبرزن
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۵:۴۳
خب همه چیزگفته شد.چیزی برای گفتن ندارم. (76567)
م ح س ن
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۵:۴۴
با این كه لرم شرمندتم حاج محسن چون به جناب روحانی رأی دادم اما مطمئنم كه شيخ از نظرات ارزشمند و دلسوزانه ی شما استفاده مي كنه به اميد پيروزی اصلاحات و شما (76568)
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۶:۳۹
افرین (76708)
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۲۱:۱۱
درووووود بر رضايي عزيز
قسم ميخورم مثل عزيزانم به دلم نشستي
اخلاق و معرفت و راستي و درستي تو به همه ثابت شده آقا محسن
درود بر تو و آن خاكي كه برايش جنگيدي (77218)
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۲۱:۰۵
من آقا محسن رو مثل شيخ دوست دارم
شريف و بزرگ مثل زاگرس (77190)
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۵:۴۹
دعا کنید به دور دوم نکشه. (76578)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۵:۵۰
واقعا مطلب خوبی بود... این هشدار رو به همه ی مسوولانی که امروز قدرت را در اختیار خواهند گرفت هم باید بیاد داشته باشند... اول خدا... بعدا مردم... ولاغیر... (76582)
بنده خدا
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۵:۵۲
مرسي. مرسي تابناك كه حرف دل مردم رو زدي و مرسي محسن رضايي، اي كاش وزير اقتصاد شما باشي. وزير مخابرات آقاي غرضي و همين‌طور معاون اول آقاي عارف.مي‌شه كه بشه (76586)
م ح س ن
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۵:۵۴
اميدوارم عبرت گرفته باشيم و بعد از جشن گرفتن هامون ديگه همه چی را رها نكنيم و بريم خونه هامون تا 4سال ديگه ای مردم ما بايد تو صحنه باشيم بايد پيگير مطالباتمون باشيم يادتون نره چه كسايی به خاطر همين تفكر اصلاحات 4سال كه در حصرن يادتون نره كه اگه تو ميدان نباشيم هيچ اتفاقی رخ نميده بايد باشيم بايد از شيخ حمايت كنيم بايد تو گود باشيم اصلاحات هميشه پيروز است وسلام (76590)
امید
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۵:۵۷
جناب آقای رضایی .
از شما ممنونم.

به امید ساختن فردایی روشن و آباد.

یکی از طرفداران اصلاحات (76600)
ایران
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۵:۵۸
زنده باد روحانی.... زنده باد ایران.... همه با هم ایران را میسازیم.....
و در اینجا به همه ی کاندیداهایی که شکست خوردند نیز بخاطر تلاشهایی که کردند خسته نباشید میگویم. (76603)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۶:۰۱
مردم از ابتدای انقلاب به این جریان نه گفتند.این جریان که به جریان راست یا جریان بازار معروف بود با حقه وسیاسی بازی خود را تحمیل کرد.ناتوان تر از این جریان را تنها می توان در کشورهای دوستشان نظیر گینه کناکری وساحل عاج پیدا کرد.البته آنها به تجهیزات پارازیت دل خوش نکرده اند و ملتشان را به خطر نمی اندازند. (76610)
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۷:۵۷
ﺟﻨﺎﺏ ﺍﻗﺎﻱ ﻣﺤﺴﻦ ﺭﺿﺎﻳﻲ ﻛﻔﺘﻤﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﻫﺮ ﺩﻭﻟﺘﻲ ﺍﺳﺖ (76855)
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۶:۰۳
اگرجه به لحاظ تئوریک اصولگرایی مرد و تمام شده! اما زنده باد مخالف من یادت نره بهارجان! االبته پیشنهاد می شود برادرای اصولگرا دیگه هوس پوست اندازی نکنند! (76620)
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۶:۰۴
درود بر محسن رضایی که خیلی مردانه و دور از طیف برنامشو ارائه کرد و خیلی خوب به نقد احزاب پرداخت،به روحانی رای دادم ولی خیلی دوست دارم آقای رضایی در یک پست کلیدی در کشور خدمت کنند. (76623)
آبان
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۶:۰۵
نتیجه این که حقیقت چیزی نیست که با انکارش دیگه وجود نداشته باشه. حقیقت اصالت داره و دیر یا زود باید باهاش رو به رو شد هرچند که سخت و تلخ باشه.
تحلیل خوبی بود. (76624)
ملیکا
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۶:۰۵
ایوللللللللللللللللللللللللللل این حرف درسته .
زنده باد اصلاحات . (76625)
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۶:۱۱
یک نقد منطقی و منصفانه (76636)
زنده اصلاحات پاینده رضایی
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۶:۴۳
خدایی میبینید شرافت ومردانگی محسن رضایی رو بخدا هیچوقت حاضرنشده برای قدرت یا هرچیزدیگه ای افکارش ووجدانش رو زیر پابذاره امیدوارم آقای روحانی ازایشون به عنوان وزیراقتصاد یاپست بالاتر استفاده کنن (76719)
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۷:۱۱
حاج محسن ممنون از شهامتتان،

ما همیشه حساب شما را از تندرو ها و تمامیت خواهان جدا دانسته ایم.

اگر خدای نکرده به دور دوم کشید انتظار حمایت تمام قد شما از اعتدال را داریم (76777)
جواد
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۷:۱۷
کاملا درسته.یه پیشنهاد داشتم البته هرچه بزرگان تصمیم بگیرند همونه.ولی منم یکی از رای دهنگان به حسن روحانی تو حسینیه ارشاد بودم نظرم اینه که از رضایی برای وزارت اقتصاد استفاده بشه چون اصلا با اصولگراها میانه خوبی نداره .قلبشم پاکه پاکه.ازعارفم برای معاون اولی استفاده کنن (76795)
م ح س ن
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۲۳:۴۰
موافقم اما بزرگان‏(سيد بزرکوار خاتمي و جناب هاشمي‏)‏تصميم بگيرن بهتره (77467)
ح
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۷:۳۱
زنده باد رضایی (76811)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۷:۳۳
دکتر دمت گرم
به شما رای ندادم
ولی معلومه که آدم فهمیده ای هستی
خدا خفظت کنه
انشالا توی دولت جدید جا داشته باشی (76813)
مالمیر
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۷:۴۳
حرف دل ملت رو زدی اما ای کاش خیلی وقت پیش این حرفا رو میزدی که اینقد مردم رو عذاب ندن.به هرحال اصالتتو فراموش نرکدی و مثل تمام بختیاری های شجاع و بی باک هستی.به امید سرافرازی ایران (76833)
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۸:۱۷
پاینده باد شعور ایرانی (76889)
عباس
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۸:۳۱
خوشحالم از اينكه ملت لياقت و شايستگي اش را براي زندگي در فضايي بهتر با اميد و انتخاب آقاي روحاني نشان داد . اميد است اوبتواند شرايط بهتري را براي ملت پيش آورد . (76927)
سید رضی
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۹:۴۶
اقای رضایی درد مردم را فهمیده است ومصمم بود کاری برای مردم بکند مردم رضایی عارف و حتی ولایتی را این دوره فراموش نمی کنند اینها دور از تملق بودند (77049)
رضا
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۱۹:۵۶
درود بر عارف
سلام بر روحانی
درود بر رضایی (77068)
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۲۰:۱۳
خدا خیرت بد ه فرزند خوزستان قهرمان
انشاالله دوره بعد تو رئیس جمهوری (77095)
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۲۱:۱۴
درود خدا بر هاشمي و خاتمي و رضايي
و البته روحاني (77226)
تیارا
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۲۱:۲۹
با اینکه به اقا محسن رأی دادم و لر هستم اما دلم میگفت اصلاحات خدا کنه رأی بیاره _ انصافأ جلیلی و قالیباف واسه اداره یک شهرداری هم زیادی ان" وقتی اقای قالیباف کار عمرانی رو با اقتصاد یکی میدونه پس وای بر ما!جناب قالیباف عمران مساوی با اقتصاد نیست بلکه یکی از زیر شاخه هاشه!هر چی میگفتی مثالت فقط شهرداری تهران بود که عمران رو مساوی با اقتصاد میدونستی! خدا رو شکر رئیس جمهور نشدید شما و جناب ظرفیت! (77262)
اصلاح طلب
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۲۱:۴۹
رای من و شما به نتیجه نشست آنچه مهمه اجرای مطالبات طرفداران 20میلیونی و بیشتر آقای خاتمی و هاشمی از ریس جمهور است. خاتمی عزیز فقط بخاطر تو رای دادم دوووووووست دارم بخدا چه کنم سید دانشمند و صلح طلب. (77296)
علی
۱۳۹۲/۰۳/۲۵ ۲۲:۲۸
تبریک. به تمامی مردم منم فکر کنم از بعضی افراد قوی را
مثولاییتی و رضایی استفاده یادمانن نره کمکی که ولایتی به ما در آخرید مناظره کرد کسی نکرد و روی حقیقت پا نذاشت به عنوان معاون اولی هم یک نخبه دلسوز و مهربون داریم پس نگران نیستم (77374)