به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۲:۴۷
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۸ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۳۱۱۲۲

زخم‌هاي كهنه دانشگاه شهید چمران اهواز

مقاله وارده
گروه مقالات: قـانـون اسـاسی یکی از ثمرات عظیم بلکه بزرگترین ثمــــره جمهوری اسلامی است. امام خمینی (ره)
صبورم و دلگیر، می‌خوام آرام باشم ولی تلاطم‌هاي متضاد و ناهنجار ناشی از کردار و رفتارهای مسئولین دانشگاه والخصوص ریاست آن خواب را از چشمانم ربوده و احساس سنگینی مي‌کنم. عبورهای بی دلیل و بد دلیل از قوانین، از آیین نامه‌ها و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه سه سالی هست که ذهن دغدغه‌مند مرا به خود مشغول کرده است. ما در مقابل عملکردهای ناخلف ایشان اخم کرده‌ایم… وعده داده‌اند. تذکر داده‌ایم …. وعده داده‌اند …. فریاد زده‌ایم … وعده داده‌اند.، بدون شک عمل نکردن به وعده یکی از مهم ترین مصادیق دروغ گویی است و این نوع دروغ گویی از نوع فریب کاری است.

من گمان مي‌کنم مديران كنوني در مدت سال‌هاي اخير حکمرانی خود در دانشگاه شهید چمران اهواز هر آنطور که مي‌شد و باب میلشان بود به قانون و حقوق دانشجویان تعدی نموده و متاسفانه ابایی هم از ادامه رفتارهای فراقانونی خود در دولت جدید ( تدبیر و امید) تداشته و ندارند.

این بی‌قانونی و بی کسی ما دانشجویان دانشگاه را تا مرز ذلت و گدایی قانون و آنچه حقمان بود الخصوص من باب تاسیس انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) از تاریخ ۳/۱۲/۹۰و چاپ نشریات مستقل دانشجویی آذر ۹۱ پیش برد اما گویی کسی نبوده و نیست تا در راه پاسداشت قانون فریاد‌ها را بشنود و به ندا‌هاي غمناک و در گلو خفته ما پاسخ دهد اما ما دانشجویان به موذن بودن خودمان اعتقاد داشتیم و جانانه با آرمان‌هاي اصیل انقلاب اسلامی عهد بستیم که اجازه قضای نماز امت خویش را نخواهیم داد.

چرا که کوتاه امدن از آرمان‌ها مثل روز روشن است که ما را به عقب و سلطه گری باز مي‌گرداند پس در قبال بی حرمتی و لگدزدن به قانون چاره‌اي جز این نیافتم که به هر طریق ممکن از بزرگترین ثمره ی انقلاب اسلامی در برابر اهمال کنندگان آن با مکاتبات و بیانیه‌هاي خود دفاع کنیم. چرا که جایگزینی سلیقه افراد به جای قوانین کشور ناامیدی و تبعیض و بی خردی را در جامعه رواج خواهد داد و آنگاهست که زشتی و پلیدی بر نیکی و اخلاق سایه مي‌افکند.

پس به احترام رعایت قانون در غالب رفع موانع در خصوص تاسیس انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه شهید چمران اهواز از تاریخ ۳/۱۲/۹۰ تاکنونی که حدود ۲۴ ماه گذشته است و پاسخی هم دریافت نکرده منتظر تغییرات اساسی در دانشگاه‌ها و حاکم شدن فضای نقد و نشاط و آزاد منشی و آزاد اندیشی دیری است که چشم به راهیم..

اینجانب به نمایندگی از جمع کثیری از دانشجویان تحول خواه دانشگاه بزرگ شهید چمران حمایت خود و دوستانم را با اساتید محترم و خواسته به حق آنان در خصوص عزل دکتر مروتی اعلام مي‌دارم کما اینکه در اسفند ماه ۹۱ نیز در نامه‌ای نمادین خطاب به رهبر معظم انقلاب در خواست عزل ایشان را بواسطه‌ی قانون گریزی، به مسئولین مربوطه ارائه داده بودم.
*صادق بهاری بابادی
دانشجوی دانشگاه شهید چمران