به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۰۹:۱۳
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : ۱۴۴۱۷

منفرد، جو امنیتی‌ دانشگاه را از بین می‌برد

گروه سياسي: استاد دانشگاه پلی تکنیک براین باور است که وزیر پیشنهادی علوم، فضای انتقادی را بار دیگر احیا می‌کند.
میرمهدی سید اصفهانی استاد دانشکده صنایع دانشگاه امیر کبیر در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به اینکه باید کرامت دانشگاهیان نه درکلام بلکه باید در عمل اجرایی شود، گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها بر ضرورت حفظ جایگاه دانشگاهیان تاکید کردند چون متاسفانه در چند سال گذشته آنطور که شایسته بود رفتار مناسبی با دانشگاهیان صورت نگرفت و در مواردیشان آن‌ها مخدوش شد.

وی در ادامه افزود: وزیر علوم با کار جمعی و مشارکتی به راحتی می‌تواند این فضا را در دانشگاه ایجاد کند تا دانشجو و استاد بدون دغدغه سخنان خود را مطرح کنند. به یاد داشته باشید که یک استاد یا دانشجو واقعی نمی‌تواند در برابر کم و کاستی‌های جامعه سکوت کند. این استاد دانشگاه امیر کبیر تصریح کرد: آقای میلی منفرد به عنوان وزیر پیشنهادی علوم فردی است که به خوبی می‌تواند فضای دانشگاه را متحول کند. من این ارزیابی را با توجه به سابقه حضور ۳۴ ساله خود در دانشگاه ابراز می‌کنم.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌ها در دوره اصلاحات و حتی در زمان قبل از انقلاب از استقلال برخوردار بودند و اعضای هیات علمی ریاست دانشگاه را انتخاب می‌کردند. استقلال دانشگاه‌ها در هشت سال اخیر نادیده گرفته شد البته برخی از مدیران وزارت علوم دغدغه مناسب نبودن فرد پیشنهاد شده با ارزش‌های انقلاب را مطرح کردند، در حالیکه وزیر از حق وتو برخوردار است و به این بهانه نمی‌توان حق مسلم دانشگاهیان را نادیده گرفت. به نظر من وزیر پیشنهادی وزارت علوم که از همکاران ما هستند به خوبی می‌توانند این خواسته را محقق کنند کما اینکه در دوره اصلاحات نیز نسبت به تحقق این خواسته اهتمام داشتند.

میرمهدی سید اصفهانی ابراز امیداواری کرد که وزیر پیشنهادی علوم بتواند از مجلس محترم رای بالای بگیرد تا نسبت به رفع نقایص حوزه آموزش عالی اقدام کند. وی در پایان تاکید کرد: پایان بخشیدن به جو امنیتی در دانشگاه‌ها و جلوگیری از فعالیت زیرزمینی دانشجویان از جمله دستاوردهایی است که با حضور میلی منفرد در راس وزرت علوم محقق می‌شود.

۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۸:۱۸
بابا ميخان ردش کنن.بيايم کمپين حمايت از وزراي روحانيو تشکيل بديم (105941)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۸:۱۸
چیه دوباره بحث گرفتن پست شد دم از رهبری می زنید؟ شماها جمهوری اسلامی رو تا زمانی قبول دارید که بهتون پست بدهند
نتیجه وزرات میلی منفرد:
بازگشت افراطیون مدعی اصلاح طلبی و ایجاد 18 تیری دیگر و آتش زدن تهران
البته خوابش رو ببنید (105942)
اصلاح طلب بافقی لردی
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۸:۲۲
جو امنیتی باید از همه جا زدوده شود.دانشجو باید آزاد باشد تا انتقاد کند (105947)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۹:۳۴
آنچه مشکل امروز جامعه است و عمدتا ناشی از ضعف دولت بوده اشت غالبیت جو امنیتی بر کل ارکان جامعه از جمله سیاست، اقتصاد، اخلاق است و البته در دانشگاه به عنوان محل تجزیه و تحلیل عملکرد دولت بیشتر نمود داشته است. لذا برداشتن فضای امنیتی از کل جامعه در دانشگاه هم موثر خواهد بود که تنها و تنها از دست شخص رییس جمهور محترم بر می آید. (105984)
(امین)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۹:۳۵
اولا" من شک دارم که آقای میلی منفرد از مجلس رای اعتماد بگیره
ولی در هرصورت اگر رای اعتماد هم بگیره فکر نکنم با توجه به سخنانی که افراطیون می زنند و همچنین نفوذ اونها در دانشگاه ها،در این جو امنیتی حاکم بر دانشگاه ها بخواهد تغییر خاصی ایجاد شود (105985)
ميرحسين
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۱۹:۵۴
يعني فضاي دانشگاه باز هم فضاي بالندگي سياسي و نقادي و علمي مي شود؟؟؟؟؟؟ (106000)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۲۱:۵۷
پرونده هايي كه درست شد سال 88 به بعد رو نابود كنين ! (106056)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۲۲:۱۹
فک نمی کنم اجازه بدن نشاط از جمله نشاط سیاسی تو دانشگاهها بیاد بهونشونم اینه که فضای علمی!!!! دانشگاهها رو مخدوش میکنه! اضافه بنویسم بهار نمایش نمیده... (106067)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۲۲:۲۶
دانشگاه مهم ادب و تربيت ...محيطي كه چرخانندگان مملكت را دراينده مي سازد
و متاسفانه در8 سال گذشته تبديل به يك محيط امنيتي بي روح بدون انگيزه شركت دربرنامه هاي فوق برنامه شده است .....اميدواريم با برنامه هاي دولت جديد انشاءالله عزت و منزلت دانشگاه ودانشگاهي بازگردانده شود (106070)
مرتضی عب
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۲۲:۴۰
همین الان که این متن رو که داریم مخونیم،بسیاری از دانشجوها از ترسشون لب به دندون دوخته اند... (106080)
آباندخت
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۲۲:۴۸
واقعا حرف دل همه را روحانی هم دیروز گفت در مورد دانشگاه،لذت بردم
آزادی بیان،نشاااط (106084)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۲۳:۰۸
این برادر خودش یکی از عوامل امنیتی کردن دانشگاه هاست (106090)
میثم
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۲۳:۵۷
یعنی من هم می تونم هروز که به دانشگاه میرم استرس تفتیش عقاید و... رو نداشته باشم (106113)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۰۰:۴۲
خدا میدونه چه دل پرخونی دارم دانشجوهستم همین مدیران اصلاح طلبان در دانشگاه ازاد پدرم رو دراوردن (106118)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۰۱:۴۶
امیدوارم رای اعتماد بگیره. (106131)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۰۱:۴۸
خدا کنه پرونده هایی رو که 4سال پیش برا دانشجوهای اون زمان درست کردن رو از بین ببره. گناهی نداشتن بیچاره ها، هنوزم دارن تاوان میدن. برا کار تایید صلاحیت نمیشن!!!! (106133)