به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۱/۲۲ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۱۰۴۸۲۶
دادستانی بلژیک:

مهاجمان بروکسل قصد حمله‌ای جدید در پاریس را داشتند

گروه بین الملل: دادستانی بلژیک می گوید افرادی که در فرودگاه و مترو بروکسل در ماه گذشته میلادی اقدام به بمبگذاری کردند، درصدد انجام حمله جدیدی در فرانسه بودند.
مهاجمان بروکسل قصد حمله‌ای جدید در پاریس را داشتند
دادستان فدرال بلژیک در بیانیه‌ای که امروز یکشنبه ۱۰ آوریل (۲۲ فروردین) منتشر شده گفته است: "در تحقیقات انجام شده عوامل زیادی وجود دارد که نشان می دهد این گروه تروریستی در ابتدا قصد داشته که مجددا در فرانسه دست به حملات تازه ای بزند." در این بیانیه گفته شده که این گروه پس از آن که متوجه سرعت تحقیقات پلیس شدند نقشه خود را عوض کرده و به جای آن بروکسل را هدف قرار دادند.

مقامات قضایی بلژیک پیشتر از ارتباط بین مهاجمان حملات بروکسل و عوامل حملات نوامبر سال گذشته پاریس خبر داده بودند. مقامات دادستانی بلژیک روز گذشته شنبه ۹ آوریل (۲۱ فروردین) تایید کردند که محمد ابرینی، یکی از مظنونان اصلی، رسما به مشارکت در حملات بروکسل و پاریس متهم شده است. به گفته این مقامات او اعتراف کرده که همان مظنون تحت تعقیب حمله های بروکسل است.

پیش از این، نیروهای امنیتی بروکسل در جستجوی مردی بودند که در تصاویر دوربین‌های مداربسته به همراه دو مظنون اصلی حمله‌های بروکسل دیده می‌شد. او در این تصاویر کلاهی به سر دارد که مانع دیده شدن چهره‌اش می‌شود و تاکنون تحت عنوان "مرد با کلاه" از او یاد می‌شد. انتشار این خبر که محمد ابرینی همان مردی است که با کلاه در تصاویر فرودگاه بروکسل دیده شده، پیشرفت بزرگی برای مقامات بلژیک بشمار می رود.

عملکرد پلیس بلژیک در مواجهه با این حملات با انتقادات گسترده ای روبرو شد. در جریان بمبگذاری های ماه گذشته در بروکسل ۳۲ نفر کشته شدند. حملات نوامبر سال گذشته (۲۰۱۵) پاریس هم به کشته شدن ۱۳۰ نفر و مجروح شدن شماری دیگر منجر شد. داعشمسئولیت هر دو این حملات را برعهده گرفته است.
مرجع : بی بی سی