به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۹:۱۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۱۳۷۳۹
روزنامه دولتي: وزير ارشاد هم توبيخ شد

جواد شمقدری برکنار شد؟+تكميلي‌ها!

گروه هنري: در پي اقدام عجيب وزارت ارشاد در پلمپ كردن خانه سينما و اعتراض و تجمع اهالي سينما، جامعه‌ سینمایی کشور پس از روند اخیر ورود رییس‌جمهور برای حل و فصل عاجل مساله خانه سینما،را خواستار شدند، پرسش ذهنی بسیاری این شد که واکنش به این اقدام جواد شمقدری چه خواهد بود و آیا او در نتیجه‌ی این حرکت، از سمت خود برکنار خواهد شد؟
جواد شمقدری برکنار شد؟+تكميلي‌ها!
درحالی‌که تازه‌ترین اقدام رییس سازمان سینمایی شایعه‌هایی را هم درباره آنچه پشت پرده مواجهه اخیر دولت با موضوع خانه سینما گفته می‌شود به‌وجود آورد، امروز یکی از روزنامه‌هایی که معمولا از آن با صفت نزدیک به دولت یاد می‌شود، از عزل شمقدری خبر داد؛ اما خود او بلافاصله واکنش نشان داده، علاوه بر رد خبر، چنین اقدامی را در صورت محتمل بودن هم عجیب و غیرمنطقی توصیف کرد. یک منبع آگاه در گفت‌وگو با روزنامه «شهروند» اعلام کرده است: یک مقام عالی‌رتبه در دولت، دستور برکناری جواد شمقدری را به دلیل مقاومت برابر خواست و نظر اهالی هنر نسبت به بازگشایی خانه سینما و همچنین اقدامات خودسرانه صادر کرد.

این روزنامه سراسری علاوه بر آن‌که نوشت: گفته می‌شود، سیدمحمد حسینی،‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به دلیل اتفاقات اخیر مورد توبیخ قرار گرفته است، فهرستی از اقدامات اخیر را این‌گونه توصیف کرد:
- با دستور صریح رئیس‌جمهوری مبنی بر بازگشایی خانه‌ی سینما،‌ مقاومتی بی‌دلیل از سوی معاونت سینمایی دیده می‌شد که در دو روز گذشته منتج به کشمکش و تنش بین اهالی سینما شده بود.
- ایجاد خانه‌ی سینمای ۲ موسوم به جامعه‌ی اصناف سینمایی ایران که در آن کمتر چهره‌های اصیل و شناخته‌ شده‌ی فرهنگ و هنر دیده می‌شد، از اقدامات جواد شمقدری برای سرپیچی از دستور رئیس‌جمهوری و ارائه به اصطلاح راهکار برای حل مساله‌ی خانه‌ی سینما بود.
- انتقادات اهالی سینما نسبت به عملکرد وی در سالهای اخیر به اوج خود رسیده بود.

در همين حال، جواد شمقدری در واکنش به خبر عزلش از سازمان سینمایی به ایسنا گفت: این خبر منطقی نیست و بعید می‌دانم در کمتر از یک ماه باقی‌مانده از عمر حضورم در سازمان سینمایی چنین اتفاقی بیفتد. او در واکنش به انتشار خبر عزلش اظهار کرد: خودشان می‌نویسند و خودشان هم جواب دهند و اگر آن‌ها نزدیک‌تر از من به دولت هستند، بگویند. تاکنون خود من چیزی در این مورد نشنیدم و در پایان عمر دولت چنین چیزی معنی ندارد. شاید چنین نشریاتی می‌خواهند از این طریق مطرح شوند.

تكميلي1:
وزير ارشاد، خبر بركناري شمقدري را تكذيب كرد.
تكميلي 2:
احمدي‌نژاد: پلمپ خانه سينما كار غلطي بود.
تكميلي 3:
شمقدري: پلمپ خانه سينما، كار خوبي نبود و من هم نپسنديدم!

۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۱:۲۴
حالا! که دیگه سینما رو شخم زده!؟ (91864)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۸:۱۲
هنوز هم نه !!! (92101)
بي تعارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۱:۴۲
جواد جان ما شايد همانطور كه تونست از طريق رانت و رابطه باعث گرفتن جايزه جهاني براي فيلم "جدايي نادر از سيمين " بشة ؛ ميتونه سمتش را در دولت آينده حفظ كنه ؛ يحتمل به همين خاطر است كه خيلي از عزل شدنش نگران نيست ؟ (91872)
آرمین
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۹:۳۲
مسئولان بهار ،خبر رو شنیدید آقای شریعتمداری مدیر کی هان گفته خانه سینما لانه فتنه و جاسوسی بوده،خواهشا رسانه ها ،سایت ها و روزنامه های کشور برای برکناری این عنصر. . . .از روزنامه کیهان بیانیه بدهند واقعا من از طرف جمع زیادی از مردم خواستار برکناری شریعتمداری هستیم از دولت روحانی این مطالبه رو داریم از رهبری بخواهند در راستای وحدت شریعتمداری رو برکنار. . . . . کنند. (92150)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۱:۵۴
امان از افراط و تفریط در سیاست هنر اقتصاد و... (91874)
فرداد
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۲:۲۹
در همه جای دنیا مسئولان اقداماتی انجام میدهند تا در بین مردم محبوبتر شوند ولی در کشور ما بعضی از مسئولان اقداماتی انجام میدهند که در بین مردم منفورتر شوند و برایشان هم اصلا مهم نیست (91889)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۲:۳۷
آقای احمدی نژاد اینکارها فایده نداره، یادم میاد احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی می گفت ما در طرح امنیت اجتماعی (برخورد با بد حجابی) در جلساتی که با آقای احمدی نژاد داشتیم تاییدیه ایشان را گرفتیم، مردم دیگر شما را خوب می شناسند، بین شما و شمقدری تفاوتی نیست. (91892)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۲:۳۹
چقدر هم مطمئن هست كه بركنار نميشه!!! (91895)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۲:۵۳
شمقدری ضربه فراوانی به فرهنگ و سینمای این کشور زد. ما او را نمی‌بخشیم. (91906)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۶:۰۸
احمدی نژاد ضربه زده، شمقدری که کاره ای نیست شما فکر می کنید احمدی نژاد اجازه می داد کسی که حتی کمی با او زاویه فکری داشته باشد و در دولت او فعال باشد فقط ایشان بیش از 90 استاندار در 8 ساله عوض کرده.

شمقدری=احمدی نژاد
احمدی نژاد=شمقدری (92013)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۳:۱۵
روحانی مچکریم!! (91919)
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۳:۳۱
خدا کنه،ارحل ارحل یا شمقدری (91931)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۴:۱۱
نه انتصاب این فرد به ریاست سازمان پسندیده بود و نه عزل او شایسته قدردانیست! (91943)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۸:۱۳
بدبختي اينجاست كه عزل نشده !!!!!
فايده اي هم نداره عزل اين شخص با فرهنگ! (92102)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۴:۲۲
وقتی که آش اینقدر شور می شه ، باید هم یک عکس العمل ظاهری هم شده انجام دهند (91948)
م.ساغشکی
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۴:۵۵
وقتی خرج افراد مسئول دولتی از ملت ایران جا اهمیتی به مردم نمیدهند و اینها همه از اقتصاد نفتی و رانتی است. پول نفت و امثالهم به صندوق ویژه مخصوص سرمایه گذاری برای ملت ایران واریز شود و دولت فقط اطز محل مالیات مردم تامین شود و ان وقت خواهید ید هیچ حکومتی و دولتی در برابر ملت ایران گردن کشی نمیکند چون میداند نونش قطع میشود. دموکراسی بایست به اقتصادهم برسد! (91965)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۶:۱۵
امروز وزیر ارشاد تکذیب کرده است . حیف است به اعتبار بهار اسیب برسد. (92021)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۷:۳۷
شمقدري: پلمپ خانه سينما، كار خوبي نبود و من هم نپسنديدم!


رنگ عوض كرد؟؟؟؟؟؟ (92070)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۸:۱۳
دوستان این یک فریب سیاسی هست !
همه ما می دونیم عمر این دولت چند هفته بیشتر نیست و هییچ ادم عاقلی نمیاد همچنین افرادی رو پستی بده. پس خواه ناخواه کنار خواهند رفت. برکناری این فرد در این زمان چند هفته روغن ریخته نذر امامزاده هست
مراقب باشید فریب نخورید که مثلا می خواد کار خاصی بکنه !
مسئو تمامی این بدبختیها کسیه که اینو سر پست گذاشت و چند سال هم با اجازه رئیسش موند ! (92103)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۸:۱۳
انحصار در هیچ جا خوب نیست از جمله در سینما و هنر (92104)
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۱۸:۱۹
این از پدر، اون از پسر که نفهمیدیم کی فیلمساز شد و از دست باباش هی جایزه گرفت. اصلا به جای فیلم های مخملباف بیاید فیلم تبلیغاتی سعید جلیلی و میراث البرتا رو بذاریم تو موزه سینما بلکه کمی از محبت های خاندان شمق رو جبران کرده باشیم، والا (92107)
حسن
۱۳۹۲/۰۴/۲۶ ۲۰:۰۷
کی بود کی بود من نبودم!!!!! (92169)