به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۲۱:۰۰
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۱۴۴۶۷

تسنيم: اين ۵ وزیر پیشنهادی رأی نمی‌آورند!

گروه سياسي: سايت خبري تسنيم كه سردمدار مخالفت با دولت روحاني (آن هم قبل از شروع به كار!!) شده به نقل از يك فعال سياسي اصولگرا مدعي شد كه به احتمال زیاد ۴ الی ۵ وزیر پیشنهادی نمی‌توانند رای لازم را به دست آورند!
تسنيم: اين ۵ وزیر پیشنهادی رأی نمی‌آورند!
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مرزبندی با جریان فتنه و پذیرش سیاست‌های کلان دو ویژگی وزیر صالح است و نمایندگان باید براساس این دو ویژگی به وزرای پیشنهادی رای دهند سوابق این افراد باید به صورت دقیق در مجلس بررسی شود که در این راستا می‌توان از وزرای پیشنهادی علوم و تحقیقات، راه، آموزش و پرورش، کار و رفاه اجتماعی و نفت اشاره کرد و به نظرم این ۵ وزیر نمی‌توانند حائز رای اعتماد شوند و یا رای پایینی را به دست می‌آورند.

حمید‌رضا ترقی، درباره ویژگی‌های وزرای اصلح، گفت: از سخنان رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ و خطبه‌های امروز ایشان می‌توان استنباط کرد معظم له بر حضور افرادی که ابتکارات، خلاقیت و انرژی جدید برای فعالیت داشته باشند، تاکید کرده‌اند و این نشان می‌دهد برای رهبر معظم انقلاب کارآمدی افراد برای انجام ماموریت در دولت مهم است.

وی افزود: لازم است وزرای پیشنهادی مرزبندی خود را با جریان فتنه اعلام کنند ضمن آنکه وزراء باید در عمل، سیاست‌های کلان نظام را هم قبول داشته باشند. سیاست‌های کلان از سوی رهبری ابلاغ شده است و باید وزراء برنامه‌های خود را مطابق با این سیاست‌ها تنظیم کنند از این رو می‌توان مرزبندی با جریان فتنه و پذیرش سیاست‌های کلان نظام را دو ویژگی بارز برای صالح بودن وزرای پیشنهادی دانست. ما از نمایندگان مجلس می‌خواهیم در بررسی وزراء این دو ویژگی را در نظر بگیرند، هرکدام فاقد این ویژگی‌ها بودند، به آنها رای ندهند، ضمن آنکه سوابق این افراد هم مشخص است.

ترقی همچنین به انتقاد از ترکیب وزرای پیشنهادی پرداخت و با بیان اینکه برخی از وزرای پیشنهادی ارتباطی با جریان فتنه داشتند و یا در ستادهای فتنه‌گران فعالیت می‌کردند و حتی جزوء تئوری‌پردازان آنها بودند، اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید این موراد مهم را در نظر بگیرند، این افراد باید در صحن علنی به سوال نمایندگان پاسخ دهند، اگر توانستند نمایندگان را قانع کنند، آنگاه به این وزراء رای دهند اما تا آنجایی که در جریان هستیم، این افراد در کمیسیون‌ها نتوانستند به ابهامات موجود پاسخ دهند.

یا حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۱۸:۰۹
اولا چنانچه این اتفاق بیفتد در آن صورت بهتر است رییس جمهور محترم افراد به مراتب مردمی تر را معرفی فرمایند. ثانیا ایستادگی در برابر رای ملت و اراده منتخب مردم گوری است که آقایان برای دو سال بعد خویش و به دست خودشان حفر می کنند. (106605)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۱:۵۶
شریعتمداری رو ول کنید ترقی رو بگیرید! (106689)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۱۸:۲۴
اگر این خبرگزاری از نتیجه رای گیری مجلس از هم اکنون خبر دارد پس می توان ادعا کرد این خبر گزاری و افراد پشت صحنه آن رای مجلس را خریده اند و مجلس از خود اختیاری در تایید وزرای پیشنهادی ندارد!! (106606)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۱۸:۲۷
آقای ترقی بخلاف اسمش. . . . همیشه از تندروی های خاصی برخوردار بوده است و کم از گروه. . . . پایداری نیست لذا خیلی نباید به بیاناتش اهمیت داد. (106608)
محسن خراسانی
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۱۸:۲۹
من از نمایندگان مجلس خواهش میکنم این عوامل نزدیک به فتنه را به پست وزارت نرسانند چون این کار یعنی صاف کردن جاده ای که بازگشت آقای خاتمی را در پی دارد و این یعنی بازگشت اشرافی گری یعنی بازگشت بی حجابی با لغاتی همچون آزادی یعنی بازگشت به دورانی که ایران را تسلیم کشور های غربی کرده بودند (106610)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۱:۵۲
چه حرفا!!!آزادیه بیان چه ربطی با بی حجابی و تسلیم شدن در برابر غرب داره!؟
احتمالا یکی از اون کیهان خونا باش (106686)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۱:۵۲
احتمالا تو این 8 سال اخیر تو این کشور زندگی نمی کردی که این حرف ها رو می زنی!!
ما که تو این 8 سال خوب فهمیدیم اشرافی گری یعنی چی!! (106687)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۲:۲۴
لطفا شما بفرماييد تو اين هشت سال كه ساده زيستي مد بود چي نصيب مردم شد؟!!!! (106702)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۲:۳۷
شما خوابی خاتمی جایی نرفته که برگرده . ایشون در دل مردم جا دارند بر خلاف خیلی ها (106705)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۲:۵۸
عجب كه در اين هشت سال بي حجابي كم شده!! (106716)
ناشناس
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۱۸:۵۰
....
شما نماینده ها .... از هم سبقت میگرین و هیچگاه هم به فکرمردم بیچاره نبودین (106615)
بندرگناوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۲:۱۱
حتي اگر يكي از وزرا را به دلايل بيخود رد كردند روحاني بايد استعفاي خود را تقديم مجلس كنه و بگه شماها كه هشت سال كشور را به اينجا رسونديد خودتونم سقوطش بديد ته دره تا همه راحت بشن درغير اين صورت روحاني ديگر از محبوبيتي نزد مردم برخوردار نخواهد بود چونكه خودش گفت با قاطعيت از وزرام دفاع ميكنم (106696)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۱۸:۵۶
راس میگه! یچیزی از این مجلس میدونن که میگن اینارو دیگه! (106617)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۱۹:۰۴
بیشین بینیم بابا (106618)
......
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۱۹:۰۵
احتمالا یه دوره فشرده بصیرت افزایی بذارن واسه این پنج نفر اساتید دوره هم آقایان رسایی و حسینیان هستند (106619)
بدمک
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۱۹:۰۹
فراموش نکنیم مجلس کنونی مجلسی اصول گراست. (106623)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۱۹:۲۵
با وجود فضلی همه رای اعتماد می اورند (106628)
shahid
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۱۹:۲۶
پس نظر مردم کجای معیارهایتان قرار دارد؟!! هر چند می دانیم شما با این واژه (مردم)کاملا نا آشنائید، این پیروزی را به کام مردم تلخ نکنید،ای تلخ کامان (106629)
آبانخت
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۱۹:۲۸
کیو میخوان گول بزنن ایناااا؟؟؟
بهانه واسه رد صلاحیت ندارن میخوان بچسبونن به فتنه!!! (106631)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۱۹:۳۲
ان شا الله دو سال بعد مجلس رو هم از دست افراطى ها در مياريم (106632)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۱:۰۶
انشالله حتما همینطور خواهد بود به امید آنروز (106673)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۱۹:۳۳
8 سال در برابر بی کفایت ترین ها سکونت کرده بودند و حالا نماینده "مردم" جهت پاسداری از منافع مردم شدن!!!!!!!!!!!!!!!!
مردم به روحانی رای دادن نه به خواسته ها و منویات شما (106633)
حاجی پور
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۱۹:۳۸
کسانی که قبل از شروع به کار دولت ووزرا تهمت وافترا می بندندحسن نیت ندارند وبرای مجلس به گمان خودشان نسخه می پیچندوبه صورت غیرمستقیم درکارمجلس ودولت دخالت می کننداینان همان طرفداران دولت قبلی هستند که سروسامان گرفتن این ملت را نمی خواهند وبه نظر اگاهانه به دشمنان خدمت می کنند.بهتراست به دامان ملت برگردند وبیش از این در بی راهه نرانند (106634)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۱۹:۴۷
خوب شد اين فتنه به پا شد و گرنه بعضي نمي دونم چيو ميخاستم چماق کنند بزنن سر يه عده براي مخالفت واقعا دارن ديگه ازش سو استفاده ميکنند. (106636)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۱:۵۷
اصلا از کجا معلوم خیلی از خرابکاری های سال 88 کار عوامل خودشون نباشه!
اینها که الا ماشالله گروه فشار دارن!! (106690)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۱۹:۵۱
خوب حتما مردم به ترقی دادند که افاضه می فرمایند! ما با آقای روحانی می گیم شما چه کاره اید اصلاً!!! بدید دست ترقی نه 8 سال گذشته مثل ترقه نترکونده!!! (106637)
بچه بوشهر
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۱۹:۵۹
باید رای نمیدادیم تا همان جلیلی رییس جمهور شود و سرانجام ما مشخص میشد (106641)
ایرج
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۱:۰۶
وای نه خدا نکنه!منکه اگر جلیلی رای اورده بود پناهنده ی افغانستان میشدم و یه زندگی شیرین رو شروع میکردم!!!!!! (106672)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۲:۳۷
این خط این نشون
چند ماه دیگه به همین نتیجه میرسیم که ایکاش رای نداده بودیم .
باید مملکت میفتاد دست جلیلی یا آقای چماقدار (106707)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۰:۱۲
اگرمجلس مردمی باشد جلوی مردم نمی ایستد (106647)
ناشناس
Canada
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۰:۱۲
اگه این 5 نفر رای نیارند دیگه چه فرقی بین وزرای احمدی نژاد و روحانی است ماشالله با بودن پور محمدی و رحمانی فاظل و جنتی که بسیار تابلویند حتما سفارشات بعدی هم بجای این 5 نفر تا حالا شده و اقای روحانی هم که جز ادمهایی که مردم می خواهند بقیه سفارشات رو مثل آب خوردن قبول می کنه خدا به خیر کنه (106648)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۰:۱۴
بهتره خود مجلس وزرا را پیشنهاد بده و خودشم تایید کنه
وکیل الدوله ها کاش. . . . به رای مردم احترام میگذاشتن (106650)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۰:۳۳
تاچتد سال دیگه این جریان فتنه باید مستمسک قرار بگیرد .بابا بگذارید دولت بیاید و کار کند. کشور با این تحریم ها و ضعف ریاست جمهورسابق وضعیت مناسب ندارد..مگر در ستاد آقای موسوی و کروبی فعالیت داشتن جرم است ؟ضمنا چرا آقایان را محاکمه نمی کنید؟ بدون محاکمه در حصر تابع کدام قانون کشور است؟ ابتدا محاکمه شوند حتی محکوم به اعدام شوند هم مردم رضایت دارند ام بدون محاکمه چه معنی دارد؟ (106657)
دوست
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۰:۴۴
با سلام
برادر ترقی ماهم میگوییم فرمایشات رهبری را باید انجام داد ودولت کارآمدی باید شکل بگیرد ولی براساس اصل آن فرمایشات نه تفسیری که گروه امتحان داده شما در سالهای گذشته دارد بابا بگذارید رییس جمهور جدید نفس تازه کند بعد توپخانه هایتان را آتش کنید اگر واقعآ پیرو فرمایشات رهبر فرزانه اید سخنان ایشان درخطبه های نماز عید فطر باید برایتان حجت باشد (106660)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۰:۴۹
اين وزرا كارآمدوپخته هستند وبراى عبورازاين بحران بهترين هستند هرنوع مخالفت خطى وجناحى است وايستادن درمقابل رأى مردم است ، (106662)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۰:۴۹
من نمی دونم برای تعیین وزرا نظر مردم باید تامین بشه یا نظر ....؟؟!!! (106663)
جاوید
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۰:۵۰
منظورش دقیقا 5 نفر از اصلاخ طلبان کابینه هست.آقای ترقی مردم به چه زبانی بگن که شماها رو نمیخوان؟زبانی موجه تر از انتخابات؟ (106664)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۱:۱۱
آفرین جاوید (106676)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۱:۵۴
ترقی اتوبوسی پیاده شوووووووووو (106688)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۲:۱۹
مردم در سال اصلاح طلبان رو نخواستند ولی آنها سطل زباله آتش ردند (106698)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۱:۳۴
مشکل شما هستید که سخنان تهی و بی اعتبار کسانیکه در انتخابات اخیر و با بسیج همه امکانات یک نه بزرگ از مردم گرفتند رو منتشر کی کنید... (106682)
فردوس توسی
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۲:۰۴
ناجوانمردیست وزرای اصلاح طلب را بنام فتنه رای اعتماد ندهند و از همین ابتدا رابطه دولت و مجلس را تیره کنند (106692)
امیر
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۲:۱۸
در صورتی که این قضیه اتفاق بیفتد بهتر است رییس جمهور محترم استعفا بدهند.مسلما هر طیفی سر کار بیاید وزرایی با همان تفکرات معرفی می شوند.واضح است که وزرای اقای روحانی باید با وزرای دوره قبل متفاوت باشند.واقعا رای ندادن به این وزیران نهایت افراطی گریست چون از این لیست متعادل تر وجود ندارد مگر اینکه بهضی از اقایون نمایندگان انتظار دارند دولت کلا از وزرای طیف مقابل رییس جمهور تشکیل شود که این مسئله واقعا خنده دار و غیر منطقیست.مملکت در حال انحطاط است. . . . . (106697)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۲:۳۶
مجلس اونقدر{...} نیست که اول بسم الله سنگ اندازی کنه. (106704)
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۲:۴۶
ایکاش به یک گروه بی غرض و بی عقده و خبره و کارشناس و وطن دوست ماموریت میدادند که در مورد زندگی و حال این تند روهای مجلس مثل ترقی و رسایی و کوچک زاده و امثالهم تحقیق میکردند و گزارشی به ملت میدادند تا به قول ولینعمت محبوبشان همه مردم در میافتند که آب را باید آنجایی بریزند که در حال سوزش است. . . (106709)
زنگنه
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۲:۴۹
ماشالا ایشون روز به روز بیشتر ترقی می کنن! (106711)
عطا
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۲:۴۹
اگه اینا رای نیارن نتیجه میگیریم بهترین برخورد با مجلس را اقای احمدی نژاد داشت نه اقای روحانی که با معاملش با اون جناح رای ماها را تباه کرد
ما رای ندادیم که پورمحمدی و رحمانی فضلی وزیر بشن (106712)
mk
۱۳۹۲/۰۵/۱۸ ۲۳:۳۰
شعر گفته (106721)