به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۱۵۷۷۷

خروج هدایا خیانت به میراث‌ملی است

گروه سياسي: سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با اعلام اینکه قوه قضائیه باید نسبت به خروج غیرقانونی اموال موزه هدایای ریاست‌جمهوری اعلام جرم کند، گفت: این اقدام احمدی‌نژاد تجاوز و خیانت به میراث ملی است.
خروج هدایا خیانت به میراث‌ملی است
محمد‌علی اسفنانی در گفت‌وگو با خانه ملت،‌ با انتقاد از اقدام غیرقانونی احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق در خروج حدود 2500 قطعه هدیه رئیس‌جمهور از موزه هدایا، گفت: به طور حتم این‌‌گونه هدایا در تمام دنیا جزء میراث ملی به شمار می‌آید و هیچ فردی حق تصاحب این اموال را ندارد. نماینده فریدن در مجلس، با تأکید بر اینکه هدایای ریاست‌جمهوری به شخص داده نمی‌شود، بلکه این هدایا به واسطه جایگاه حقوقی افراد است، افزود:‌ خروج و انتقال این اموال به طور قطع خلاف قانون بوده و این‌گونه اقدامات تجاوز به اموال و میراث ملی است.

وی با اعلام اینکه قوه قضائیه باید نسبت به خروج اموال موزه هدایای ریاست‌جمهوری از سوی احمدی‌نژاد اعلام جرم کند، تصریح کرد:‌ بر اساس قانون این اموال در حوزه اموال امانی بوده و خروج این وسایل عین موضوع خیانت در امانت است.اسفنانی با تأکید بر اینکه احمدی‌نژاد بدون هیچ توجیه حقوقی اقدام به خروج اموال دولتی کرده است، گفت:‌ عملا با این اقدام صورت گرفته، موزه هدایای ریاست‌جمهوری بلااستفاده مانده است.

این نماینده مجلس نهم، با اشاره به موضوعات مطرح مبنی‌بر امحای مدارک و اسناد هدایای رئیس‌جمهور از سوی برخی افراد،یادآور شد: اقدام دولت دهم در امحای این مدارک مصداق امحای مدارک دولتی بوده و دارای جرم مستقلی است، که دستگاه قضا باید به صورت جداگانه آن را مورد پیگیری قرار دهد. سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با اعلام اینکه بر اساس قانون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری متولی اصلی حفظ هدایای ریاست‌جمهوری است، گفت: این سازمان باید هر چه سریع‌تر در برگرداندن این اموال تلاش و برنامه‌ریزی کند، از این رو دولت یازدهم با همکاری قوه قضائیه باید به این اقدام غیرقانونی دولت یازدهم پایان دهد.

دوستدار عدالت الهی
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۱۹:۴۰
/آقای علی اسفنانی/ من یکی از شهروندان سنندج هستم. که با تمام وجود فرشی را برای ریییس جمهورم بافت کردم و فقط هدیه برایخودش و خانواده اش میخواستم نه برای موزه. چون عدالت را فقط در دولت ایشان یافتم.پس خواهشن این حق را از آقای رییس جمهور سابق نگیرید. من و امثال من راضی هستیم. مبارک خانواده اش باد. (124536)
ناشناس
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۰۰:۵۶
در عوضه فرشی که بافتی چقدر عدالت گرفتی ؟!!! ضرب المثل هست که می گویند ، سلام آقا .... بی طمع نیست . مردم که نه عدالتی دیدند و نه گرفتند و نه فرشی بافتند. در ضمن آقا محمود ؟! هدایا را پس بده این کار نه تنها خیانت بلکه دزدی از میراث ملی ایرانیان است !!!
تازه فهمیدیم منظورت از عدالت چیست !!!!!!!!!!!نمردیم معنی عدالت را هم دیدیم!!!!!!!! (124671)