به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۶/۰۴ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : ۱۵۸۲۲۱

سقوط جنگنده اف-۵ در دزفول و شهادت خلبان

گروه جامعه: سقوط یک فروند جنگنده اف-۵ (F-5) در دزفول به شهادت خلبان این هواپیما انجامید.
به گزارش سایت نیروی هوایی ارتش ایران این جنگنده F-۵ پایگاه هوایی دزفول پیش از ظهر امروز یکشنبه ۴ شهریور در حین پرواز آموزشی به دلیل نقص فنی دچار سانحه شد. این سایت در گزارش خود اعلام کرد که «در این سانحه که منجر به شهادت یکی از خلبانان شد، هواپیما با مهارت خلبان دیگر تحت کنترل قرار گرفت و با کمترین آسیب در حاشیه باند پرواز متوقف شد.»

خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرد که خلبان مربی سرهنگ منوچهر فتاحی در این سانحه جان خود را از دست داد و سرنشین دیگر این هواپیما به دلیل جراحت به بیمارستان منتقل شده است. روابط عمومی پایگاه هوایی دزفول اعلام کرده است که در این سانحه که منجر به شهادت خلبانان مربی شد، هواپیما با مهارت خلبان دیگر تحت کنترل قرار گرفت و با کمترین آسیب در حاشیه باند پرواز متوقف شد.

به گفته نیروی هوایی ارتش ایران دلیل این حادثه هنوز مشخص نیست و کارشناسان پایگاه هوایی دزفول مشغول بررسی علت این سانحه هستند. رسانه‌های ایران این هواپیما را جنگنده اف-۵ تایگر معرفی کرده‌‌اند. هواپیماهای F-۵ در پایگاه هوایی چهارم شکاری یا پایگاه هوایی وحدتی دزفول نگهداری می‌شوند و واکنش سریع به تهاجم هوایی و عملیات ضربتی از وظایف این پایگاه است.

 
برچسب ها: سقوط جنگنده اف-۵