به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۲:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ساعت ۲۳:۵۳
کد مطلب : ۱۶۰۷۸
اپل روي خط سقوط

رونمايي از محصولات جديد شركت اپل

گروه علمي و فناوري: بالاخره بعد از شايعات مختلف، اپل در مراسم ويژه‌اي جديدترين محصولات خود را رونمايي و معرفي کرد.
رونمايي از محصولات جديد شركت اپل
هر چند نسخه جديد سيستم عامل اين شرکت يعنيiOS 7 به خاطر طراحي گرافيکي ساده، اما مدرنش با استقبال اغلب کارشناسان و کاربران مواجه شد، اما مدل‌‌هاي جديد آيفون نتوانست آن‌طور که بايد نظر موافق و مساعد طرفداران اپل در سرتاسر دنيا را به خودش جلب کند.
اپل حتي در اين مراسم به صورت رسمي اعلام کرد که ديگر آي‌فون 5 را توليد نمي‌کند تا با اين کار به فروش بيشتر آي‌فون‌هاي جديد کمک کند. اين شرکت هر سال با وجود معرفي آي‌فون جديد مدل قبلي خودش را با کاهش قيمت همچنان عرضه مي‌کرد.
اپل در نهايت مدل 5C را به عنوان جايگزين مدل 5 معرفي کرد که دقيقا داراي همان مشخصات سخت‌افزاري است و فقط به جاي يک بدنه باريک و سبک از جنس آلومينيوم، بدنه‌اي پلاستيکي، زمخت و سنگين دارد.با اين اوصاف اپل نه تنها اکوسيستم آي‌فون 5 را از بين برد، بلکه کارشناسان چندان اميدي به موفقيت اين مدل ارزان قيمت در بازار ندارند. هر چه باشد آي‌فون 5C با قيمت پايه 550 دلاري نمي‌تواند در مقابل گزينه‌هاي خريد ارزان‌تر توليد کنندگان ديگر در بازار اقبال چنداني داشته باشد.

سقوط سهام!
معرفي آي‌فون 5C حتي فعالان وال‌استريت و کارشناسان اقتصادي را هم متعجب کرد. اين کارشناسان اميدوار بودند اپل يک مدل واقعا ارزان قيمت را روانه بازار کند تا بتواند فروش خوب آن را در بازار تضمين کند.اين در حالي است که آي‌فون 5C بدون قرارداد با قيمت پايه 550 دلار عرضه خواهد شد؛ قيمتي که از نظر کارشناسان بازار نسبتا گران بوده و اصلا در دسته ارزان قيمت‌ها قرار نمي‌گيرد.

کارشناسان اقتصادي با توجه به خبرهايي که قبل از کنفرانس اپل درباره اين شرکت و محصولاتش شنيده مي‌شد، پيش‌بيني مي‌کردند که بعد از مراسم سهام اپل با رشد چشمگيري مواجه شود و سرمايه گذاران اپل سود قابل توجهي را به دست بياورند، اما حالا و با به پايان رسيدن مراسم همه چيز تغيير کرده است.با اين اوصاف است که در اولين واکنش به معرفي اين محصول، قيمت سهام اپل با کاهش 5 درصدي مواجه شده است.
جايگاهي متزلزل
از طرفي موسسه تحقيقاتي BI Intelligence به تازگي به بررسي و جمع آوري آمارها و اطلاعاتي پرداخته است که اين آمارها نشان مي‌دهد اپل براي حفظ سهم خود در بازار موبايل‌هاي هوشمند در آينده با مشکلات فراواني مواجه خواهد بود، چون شرکت‌هاي توليدکننده ديگر، مخصوصا آنهايي که روي توليد موبايل‌هاي آندرويدي ارزان قيمت تمرکز کرده‌اند، روند رشد سريعي را در پيش گرفته‌‌اند. نگاه کوتاهي به روند فروش و رشد سالانه اپل از بخش آي‌فون نشان مي‌دهد، تهديدهاي بزرگي براي اپل در اين بازار وجود دارند.از طرفي سهم بازار iOS به شدت تحت تاثير سهم بازار آندرويد قرار گرفته و به تدريج در اين سال‌ها کاهش يافته است. در کنار همه اين عوامل استراتژي اپل براي قيمت‌گذاري انواع آي‌فون باعث شده است که اين گوشي نتواند گزينه خريد اغلب خريداران و کاربران باشد و تنها گروهي خاص به خريد آن تمايل دارند.
مرجع : فارس

۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۰۳:۱۵
من که اس3دارم خیلی خوبه (128105)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۰۷:۲۴
فقط اچ تی سی وان. (128117)