به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : ۱۶۵۰۸

راستگو به چه‌چیزی متعهد شده بود؟+سند

گروه سياسي: در پی جوسازی‌های رسانه‌های اصولگرا مبنی بر اینکه رسانه‌های اصلاح‌طلب در خصوص مساله عدم پایبندی الهه راستگو به تعهدش، رفتاری استبدادی داشته‌اند، سایت اصلاح‌طلب سلام نو اسنادی در اثبات تعهد راستگو برای هماهنگی با دیگر اصلاح‌طلبان را منتشر کرد.
رسانه‌های اصولگرا در رویکردی غیر صادقانه، با وارونه نمایی سعی داشتند تا در مساله راستگو اینطور نشان دهند که وی شخصا متوجه اصلح بودن محمدباقر قالیباف برای شهرداری تهران شده و حق داشته که به ایشان رای دهد. هفته گذشته سوژه اصلی اغلب رسانه‌ها این اقدام الهه راستگو بود. اصلاح‌طلبان تاکید داشتند که وی بر خلاف عهد و پیمانش عمل کرده و به این خاطر او را سرزنش می‌کردند. اما برخی از رسانه‌های اصولگرا با رویکردی غیرصادقانه و با وارونه نمایی سعی داشتند تا اینطور نشان دهند که راستگو حق داشته به قالیباف رای دهد و انتقاد از راستگو به خاطر این عمل، نشان‌دهنده دیکتاتوری اصلاح‌طلبان است.

پس از آن، الهه راستگو در مصاحبه‌ای که توسط رسانه‌های اصولگرا بازتاب داده شد، عنوان کرده بود که هیچ میثاق‌نامه‌ای را امضا نکرده است. وی در گفتگو با خبرگزاری مهر (از رسانه‌های حامی قالیباف) گفته بود: من در جلسه‌ای که این افراد شرکت کرده و قسم خورده‌اند حضور نداشتم. خانم دانشور با دروغی که به من نسبت داد باید جوابگوی من در روز قیامت باشد چرا که اذهان عمومی را مشوش کرد در حالی که آقای کمالی دبیر کل حزب ما نیز شاهد است که من در چنین جلسه‌ای شرکت نکرده، قسم نخوردم و برگه‌ای را نیز امضا نکرده‌ام. با انتشار این سند، حال باید دید که باز هم رسانه‌های اصولگرا این موضع راستگو که به چیزی متعهد نشده بوده را در بوق و کرنا می‌کنند یا خیر. هرچند بعید به نظر می‌رسد که خبر اشتباه پیشین خود را اصلاح کنند.

با تمام این تفاسیر اصلاح‌طلبان بایستی بر کار اصلی خود در شورا تمرکز کنند و بر عملکرد شهرداری تهران نظارت جدی داشته باشند. در عین حال امیدواریم که رسانه‌ها اصولگرا به این جوسازی‌ها خاتمه داده و ادامه دهند که شورای شهر تهران به وظیفه اصلی خودش بپردازد. در فرمی که راستگو قبل از قرارگیری در جبهه اصلاح‌طلبان پر کرده، وی به موارد زیر متعهد شده و زیر آن را امضا کرده است:


۱۲- در صورت قرار گرفتن نام اینجانب در لیست اصلاح‌طلبان متعهد می‌شوم از مواضع و برنامه ارایه شده توسط اصلاح‌طلبان تبعیت نموده و در مقابل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات همواره پاسخگو باشم.
۱۳- در صورت انتخاب و ورود به شورا همواره به مواضع و برنامه‌های اصلاح طلبان در چهارچوب قانون، وظایف و اختیارات شورا متعهد و پایبند بوده و جدا از آن اقدام نخواهم کرد.

۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۶:۲۱
راستگو هم یک انسان است و شاید هم انسانی ضعیف و ممکن است بخاطر منافع شخصی دچار خطا در عملکرد حزبی خود شود. اما بنظرم این وظیفه شورای هماهنگی اصلاحات است که با انتخاب صحیح اعضای خوشنام، صاحب تجربه و فکر، راسخ در عقاید و حرفه ای، در تحقق یافتن هر چه بیشتر اهداف حزبی تلاش نماید.
بنظرم قضیه راستگو تجربه ای شد هم برای خودش (البته بطور مفتضحانه) و هم برای شورای هماهنگی جهت انتخابات مجلس آینده. (131263)
سبحان
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۹:۳۰
راستگو راستگویی را شرمنده کرد (131335)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۲۳:۵۴
وقتی که برادرش پروژه میلیاردی با قالیباف داره خب معلومه که طرف کی رو میگیره
باید استعفا بده (131444)
اهوازی
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۷:۲۷
چی بگم .... اینه رفتار زشت (131294)
مسعود
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۸:۱۸
راستگو دروغش بر ملا شد (131307)
مرتضی اشرفی
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۸:۲۴
زنان در سیاست ساکت باشند. (131308)
محسن
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۲۰:۳۸
چرا؟ به خاطر یه خانم دروغگو؟ آقایون دروغ نمگن؟ فریب نمیدن؟ تحلیلت خوب نبود. (131360)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۲۱:۰۶
شما عضو غیر رسمی طالبان هستنید؟ (131367)
م
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۰۰:۳۰
بهانه ای نباشه برا فرصت طلبان (131464)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۸:۲۹
فقط استعفا بدید خانم، شما به تهران خیانت کردید. (131309)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۲۲:۲۱
شما اول به خودتان و بعد به شهرتان و مردم تان خیانت کردید .یک رای شما هوای تازه ای در شهر حاکم می نمود همان گونه که رییس جمهور محبوب در صحنه مای آمد شهردار محبوب نیز می آمد .خانم راستگو این عمل شما چقدر برای ملت هزینه داشت........................ (131383)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۸:۴۳
الهه راستگو: قسم ميخورم شب قبلش حس بدي داشتم كه باعث شد صبحش اين فرم را كه متنشو هم نخوندم امضاكنم! (131320)
یک ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۸:۴۵
عموما با خاىنین چیکار می کنن؟؟؟؟ (131322)
مجید
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۸:۵۵
کی ؟ من ؟ نه من نبودم ، امضاء جعلی می باشد ! حتما کار افراطیون است همانهایی که رهبری را هم زیر فشار گذاشته اند و................... (131324)
سینا از شیراز
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۱۹:۴۳
من از خانم راستگو گلایه ای ندارم چون منافع شخصی و وعده های دنیوی مانع تصمیم گیری متعهدانه شده اما از شورای هماهنگی اصلاحات گلایه مندم که:
1) چرا برای لیست اصلاح طلبان از افراد خوش سابقه و امتحان پس داده استفاده نشده ؟؟ چرا از نیروهای نفوذی رودست خورده اید؟؟
2) چرا این سند الان منتشر میشه؟ چرا به رسانه میلی اجازه داده شد در سکوت شورای هماهنگی ، برای اصولگرایان عزیز مظلوم نمایی کند؟؟
3) مطمئنا مشابه این سند را آقای دنیامالی هم امضا کرده اند. چرا با ایشان برخورد نشد؟؟ نباید به اعتماد مردم به شورای هماهنگی اصلاحات بازی کرد.
4) ضمانت اجرایی این تعهد چیست؟ چرا برای برخورد با افراد منافق ، درغگو و بی تعهد که به شورای هماهنگی و رای مردم فقط به عنوان نردبان ترقی خودشان نگاه کرده اند ، حداقل چک یا سفته با مبالغ بالا گرفته نشده است؟؟
ضمنا در این فرم باید بندی با این مضمون گنجانده شود که : (در صورت انتخاب این جانب از لیست اصلاح طلبان ، متعهد می شوم در صورتی که به هر دلیل شورای هماهنگی اصلاحات از من بخواهد استعفا دهم ، این کار را در اسرع وقت و بدون هیچگونه عذر یا بهانه ای انجام دهم.
این جریان نیاز به عملکرد قوی تر و تشکیلاتی تر را اثبات می کند. کاش آقای دکتر عارف زودتر حزب یا جبهه فراگیر اصلاحات را تشکیل می دادند. (131342)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۲۱:۱۱
یکی را که عادت بود راستی خطایی رود در گذارند ازو



وگر نامور شد به قول دروغ دگر راست باور ندارد ازو ( سعدی ) (131369)
lمحمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۲۱:۱۲
خانم راستگو بخاطر خیانت به مردم تهران باید از شورای شهر استعفا بدهد. (131370)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۲۱:۳۲
وقتی ایشان با لیست نمایندگان اصلاح طلب رای میاره، خب یعنی باید رفتار اصلاح طلبانه داشته باشه ولی در عمل اینطور نیست!!!!پس به نوعی میشه خیانت در امانت به رای مردمی که در حمایت از اصلاحات به ایشان رای دادند و بی تفاوتی نسبت به تعهدات حزبی. (131373)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۲۱:۴۹
فعلا که جبه اصلاحات با اخراج راستگو یه رایش رو برای انتخابات آینده رئیس شورا از دست داد و این اصلا خوب نیست. (131375)
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۰۱:۳۲
یک میوه خراب بقیه میوه ها را خراب میکند!!! (131499)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۲۲:۰۶
خانم راستگو که حالا اسم بی مسمایی را یدک میکشد در چند مورد قبلی هم به اصلاح طلبان بی وفایی فرموده بوند اقایان وخانمهای اصلاح طلب نمیبایستی دو بار از یک سوراخ نیش میخوردند. واکاوی افراد در اصول حزبی یک اصل هست و حالا که به نتیجه نرسیدیم بهتر است حزب را فدای یک نفر نکنند و به اینده امید داشته باشند. (131377)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۲۲:۴۱
با خواندن این تعهد نامه فقط می توانم بگویم که خانم جاه طلبی به چه قیمت؟؟؟؟؟؟من مرگ را بر بی ابرویی ترجیح می دهم. (131395)
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۲۲:۴۷
وای وای وای،خدایا دنیا پرستی انسان را به چه کارهای منفوری وادار می کند. (131397)
كرمانشاه
۱۳۹۲/۰۶/۲۹ ۲۳:۰۱
خانم راستكو از تمام مردم اصلاح طلب عذرخواهي كنيدوازاين به بعدبه تعهدخودتون براي اهداف اصلاحات عمل كنيد (131411)
عسل
Finland
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۰۱:۳۸
راستگو فقط به پول زیاد شهرت پیشرفت پیمانکاری برادرش و جاه و مقام تعهد داره و به یک شکلات اصلاح طلب ها و مردم اصلاح طلب را می فروشد و لی خوب بدونه ما مردم اصلاح طلب باعث شدیم که متاسفانه بره شورای شهر و رایش مدیون ماست و حالا که خیانت در امانت مردم کرده رای ما را پس بده و خودشو بی شخصیت تر نکنه و سریعا استعفا بده.مرگ بر خیانت (131503)
عرفان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۰۲:۳۴
خیلی نگران نباشید فردا توی کیهان میخونیم که این سند فتوشاپ بوده. (131516)
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۳۰ ۰۷:۳۶
پدرم در ساليان قديم مي گفت مثلي هست ميان ما قديميها كه اغلب فاميلها بر عكسه يا چپه است لذا نتيجه ميگيريم راستگو= . . . (131556)