به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۰:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۱۳ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۱۶۸۷۶۳

سرپرست وزارت بهداشت معاون نوبخت است!

سرپرست وزارت بهداشت معاون نوبخت است!
گروه سیاسی: سعید نمکی، ‌که از سوی رییس‌جمهور به عنوان سرپرست وزارت بهداشت منصوب شده، از معاونان محمدباقر نوبخت در سازمان برنامه و بودجه، می‌باشد! همان مرکزی که بودجه وزارت بهداشت را کاهش داد تا وزیر، ناچار به استعفا شود و بگوید: «من آدم کم تحملی نیستم ولی کارد به استخوان رسیده... می‌خواهند دوباره رانتخوارها را بیاوریم اما ما از این جنس نیستیم... اصلا اشتباهی اومدیم همکارشون شدیم، اشتباهی که کردم این بود که اعتماد کردم. ۳۵ هزار میلیارد تومان صرف موسسات مالی و اعتباری فاسد کردند ولی سازمان برنامه و بودجه برای طرح تحول سلامت ۱۶ هزار میلیارد داد.»
حال با انتصاب این مهره نوبخت به جای هاشمی که از معدود وزیران دارای اعتماد به نفس بود، به نظر می‌رسد پس از حذف طیب‌نیا از وزارت اقتصاد، آخوندی (وزارت مسکن و راه) و حالا قاضی‌زاده هاشمی از دولت، افکار و سیاست‌های اشتباه و شکست‌خورده در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و داخلی، تیم نوبخت به طور کامل بر دولت مسلط شده و در دو سال باقیمانده از عمر دولت دوم روحانی روزهای سخت‌تر از اکنون در انتظار او و دولتش خواهد بود.
 
آغاز دوران «پول پاشی» در وزارت بهداشت یا...؟
در همین زمینه کانال دیده‌بان دولت نوشت: با عدم دیدار حسن روحانی با وزیر بهداشت بعد از استعفا، پیشنهاد وزارت به علی نوبخت و سرانجام انتصاب معاون نوبخت به سرپرستی وزارت بهداشت همه شایعات روزهای اخیر تایید شد و نقش محوری محمدباقر نوبخت در استعفای اعتراضی حسن هاشمی عیان شد.

گرچه بر اساس شنیده‌های دیده‌بان دولت، واعظی و جهانگیری در روزهای اخیر تلاش‌هایی برای منصرف کردن هاشمی که علنا گفته بود «کارد به استخوانش رسیده» انجام دادند اما گویا تلاش‌های حلقه نزدیک به نوبخت و گرفتن رزومه از چندین نفر برای سرپرستی وزارت بهداشت که حاکی از ذوق زدگی جریانی بود که می‌دید به خواسته‌های برنامه‌ریزی شده‌اش نزدیک شده است، بر هر تلاش دیگری در دولت چربید!
حالا با انتصاب سعید نمکی به عنوان سرپرست وزارت بهداشت دور از انتظار نیست که دوران پول پاشی در وزارت بهداشت که در سال‌های اخیر برای تامین منابع طرح تحول سلامت که بارها مورد تایید و‌ تحسین رهبری انقلاب و حتی رییس‌جمهور هم قرار گرفته با مشکلات طاقت فرسایی مواجه بود آغاز شود.
دورانی که بخشنامه ناگهانی نوبخت برای تامین صد در صدی بودجه پاداش معوقه بازنشستگان وزارت بهداشت آن هم بعد از استعفای حسن هاشمی به نظر می‌رسد آغاز شود و با انجام دستور بر زمین مانده رهبری مبنی بر تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو به وزارت بهداشت ادامه پیدا کند.

هاشمی که البته در آخرین جلسه شورای معاونین گفته بود ماندنش دیگر فایده‌ای ندارد و قضیه شخصی شده است و اگر او برود احتمالا بسیاری از مشکلات حل می‌شود البته یک‌نگرانی بزرگ هم داشت و آن به ثمر رسیدن تلاش‌های جریانی که خواستار بازگشت زیرمیزی، واردات دارو و تجهیزات پزشکی بی‌کیفیت و جولان دوباره رانت خواران در حوزه‌ای بود که با جان مردم و امنیت جامعه رابطه مستقیم دارد.

باید منتظر ماند و دید دوران تکثیر نوبخت و تخسیر وزارت بهداشت توسط سازمان مدیریت چگونه ادامه پیدا خواهد کرد؟!
برچسب ها: وزارت بهداشت

فضول ارعایا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۷/۱۰/۱۴ ۱۲:۲۵
طرف اسمش که نوبخت!بخت هم که باش یار!حالا یارای دیگش کیانند؟واللهَُ اعلمُ بصواب. (362293)