به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۱۰ ساعت ۰۰:۳۵
کد مطلب : ۱۷۸۸۳۰

برایان هوک: اگر ایران به منافع آمریکا حمله کند پاسخ نظامی می‌دهیم

گروه بین‌الملل: برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران گفت که اگر تهران به منافع آمریکا حمله کند با «پاسخ نظامی» ایالات متحده مواجه خواهد شد.
برایان هوک: اگر ایران به منافع آمریکا حمله کند پاسخ نظامی می‌دهیم
به گزارش یورونیوز، این سخنان در آستانۀ برگزاری نشست اتحادیه عرب در عربستان برای گفتگو دربارۀ پیامدهای تنش‌های رو به افزایش در منطقه خلیج فارس و آنچه تهدیدات منطقه‌ای ایران خوانده می‌شود، بیان شد. به گفتۀ هوک، اقداماتی که تا کنون از سوی آمریکا در مقابل ایران در منطقۀ خلیج فارس انجام شده از جمله تغییر موقعیت نیروهای نظامی آمریکا، تاثیرات بازدارنده بر محاسبات رژیم ایران داشته‌اند. با افزایش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن، بر شمار نیروهای نظامی آمریکا در این منطقه افزوده شد و آمریکا حتی یک ناو هواپیمابر و شماری بمب افکن ب-۵۲ را به خاورمیانه گسیل داشت. شهر مکه عربستان در این آخر هفته میزبان دو نشست اضطراری شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب است تا دربارۀ پیامدهای حملات پهپاد حوثی‌ها به تاسیسات نفتی پادشاهی سعودی همچنین حمله به چهار کشتی در آب‌های امارات گفتگو شود.

بولتون: مدارک علیه ایران را به شورای امنیت می‌بریم
رویترز به نقل از جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، گزارش داد: آمریکا مدارک و شواهد دست داشتن ایران در انفجار چند نفتکتش در خلیج فارس را تا هفته آینده به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارایه خواهد کرد.
بولتون که در سفر امارات به سر می برد، ضمن طرح مجدد ادعای دست داشتن ایران در انفجارهای فجیره گفت این مدارک کامل شده و واشنگتن به زودی آن را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه می‌کند. مشاور امنیت ملی ترامپ گفته این مدارک هفته آینده به شورای امنیت تحویل داده می شود. وی در ادامه گفت که اجازه تهدید امریکا و متحدانش را به تهران نمی دهد.

 ترامپ: ایران خواهان مذاکره است!
رئیس جمهور آمریکا بار دیگر مدعی شد که ایران خواهان مذاکره با آمریکا است. شبکه فاکس نیوز ویدیوئی از سخنرانی امروز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید منتشر کرد. ترامپ در سخنانی در جمع خبرنگاران با اشاره به مواضع آمریکا در برابر چین و روسیه گفت: من می‌خواهم با روسیه، چین، اروپا و اگر ممکن باشد با همه کنار بیایم و حتی ایران، می‌خواهم با ایران کنار بیایم. وی در ادامه با مطرح کردن این ادعا که «ایران می‌خواهد مذاکره کند» گفت: اگر آن‌ها بخواهند مذاکره کنند من در دسترس خواهم بود.