به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۱۸۰۰۴

مرگ بر آمریکاهزینه‌های زیادی داشته است

گروه سياسي: یک استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: دیپلماسی عمومی می‌تواند به کمک دیپلماسی رسمی بیاید و موجب کاهش بی‌اعتمادی کشورها به یکدیگر شود.
مرگ بر آمریکاهزینه‌های زیادی داشته است

صادق زیباکلام  در گفت‌وگو باایسنا، با بیان اینکه "دیپلماسی به دو حوزه دیپلماسی رسمی و دیپلماسی عمومی قابل تفکیک است"، اظهار کرد: دیپلماسی رسمی توسط وزارت خارجه و نهادهای رسمی کشور پیگیری می‌شود. وی ادامه داد: دیپلماسی عمومی به معنای برقراری رابطه ورزشی، برگزاری همایش‌های فرهنگی، تبادل استاد، دانشجو، توریسم و حتی سینما و تئاتر میان کشورهاست. دیپلماسی عمومی می‌تواند زمینه را برای به نتیجه رسیدن دیپلماسی رسمی فراهم کند. زیباکلام به موضوع رابطه با آمریکا اشاره کرد و گفت: قبل از اینکه به این مسأله بپردازیم که دیپلماسی رسمی بر دیپلماسی عمومی مقدم است یا برعکس، باید به این پرسش پاسخ دهیم که آیا مسئولان جمهوری اسلامی ایران عزم و اراده‌ای جدی برای تغییر رابطه با آمریکا دارند یا خیر؟ به نظر من بخش‌هایی از حاکمیت که من آنها را اصولگرایان تندرو می‌نامم، خواهان تنش‌زدایی با آمریکا نیستند و فعالیت دیپلماسی رسمی و عمومی را قبول ندارند.

این تحلیلگر مسایل سیاسی افزود: آیا اصولگرایان رادیکال به این نتیجه که زیباکلام رسیده است، رسیده‌اند که دشمنی با آمریکا به جز هزینه، دستاورد دیگری برای ما نداشته است؟ من به اصولگرایان می‌گویم برای بستن دهان‌ من یک مورد نشان دهند که دشمنی با آمریکا برای کشور ما فایده داشته است. وی ادامه داد: در عوض، من حاضرم دو جین مورد نشان دهم که اصرار بر دشمنی با آمریکا و شعار مرگ بر آمریکا، هزینه‌های زیادی برای کشور داشته است. من در این مورد حاضرم با این دسته از اصولگرایان مناظره داشته باشم. زیباکلام به اصلاحاتی نظیر اینکه «آمریکا گرگ است» یا «آمریکا باید آدم شود» اشاره کرد و با انتقاد از بکار بردن چنین ادبیاتی اظهار کرد: بکارگیری این تعابیر همان‌قدر بی‌منطق است که آمریکا به ما بگوید ما باید برای برقراری ارتباط با این کشور چه اقداماتی انجام دهیم. به نظر من این اقدامات راه به جایی نمی‌برد.


یزدان ازاقلیم رسانه
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۰:۱۲
ارتباط ایران و آمریکاه علاوه بر دیواربلند بی اعتمادی/ دارای پیچ وتاب های چندگانه است، اولا آرمیاک چون طفلی است که اختیار تصمیم از خودندارد،چون هر تصمیم دولتمردان آمریکا ازسوی اسراییل وتو می شود/ این بزرگترین معضل از سوی طرف قضیه است/ درایران متاسفانه برغم گفتمان نرمش قهرمانانه که باتدبیر رهبرمعظم انقلاب واردمرحله جدیدی نیز شده / کدخداهای دیگری هستندکه سم پاسی و مانع تراشی می کنند/ این پیچ های افراطی گری از این ور آن لابی گری صهیونیستی از آن ور باعث شده که ارتباط ایران وآمریکا همواره دچار مشکل تاریخی باقی بماند. (145536)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۰:۱۶
دکتر جان ما که خیلی دست داریم و از نظریات شما استفاده می کنیم ولی وقتی که منطق در گرو منافع باشه دیگه منطق نیست اینها منافعشون در گرو همین بی منطقی است این گروه با استفاده از همین شعار مرگ بر آمریکا سالیانه میلیارد ها دلار درآمد دارن حالا شما میخواین با منطق با هاشون طرف بشی ؟ این عمل آب در هاوان کوبیدن است دکترجان (145539)
قرمز پر رنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۰:۱۷
دکتر جان دستاوردی مهم تر از این که کشوره به اسم "جزایر قمر" را کشف کردیم و باهاش رابطه دوستانه برقرار کردیم!
تازه رابطه با سومالی و بورکینافاسو هم هست!
از همه مهم تر مقام اول جهانی در رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال هم داریم البته از آخر اول شدیم!
باز هم بگم؟ ... بگم؟ (145540)
داو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۰:۳۲
چهره مناسبی برای اصلاحات در این شخص نیست (145556)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۰:۵۹
امریکا بعد از گروگان گیری دشمنی هایی با ایران کرده که کسی نمیتواند منکر ان شود و البته توجیح انها برای این دشمنی ها همین گروگانگیری بود که به وجه امریکا در جهان ضربه زده بود ولی ما نباید کمک های امریکا در بیرون راندن نیروهای نظامی روس از کشورمان را فراموش کنیم که اگر روس ها را تهدید نمیکردند انها قصد بیرون رفتن نداشتند و احتمالا الان ما باید به زبان روسی درس میخواندیم شاه هم بیشتر برای همین خودش را مدیون امریکا میدانست در کودتای 28 مرداد هم طبق اسناد بسیاری از. . . . هم از کودتا حمایت کرده بودند و امریکا به خواست شاه و. . . .عمل کرده بود و از یک طرف هم از ترس قدرت گرفتن توده ای ها بود که این کودتا را انجام داد و ما نباید فراموش کنیم که در روزهای اول جنگ همین جنگنده های اف4 و اف14 امریکایی بودند که جلوی پیشروی بیشتر عراق را گرفتند (145570)
مانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۱:۲۰
درودبرزیباکلام گرامی واقعاکلامتت زیباست (145582)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۱:۲۷
آقا نون عده ای تو همین مرگ بر آمریکا و انزوای ایران است! به عنوان مثال، اگه ما بتونیم راحت نفت بفروشیم. . . . .چجوری پول وزارت نفت رو هاپولی کنه! (145587)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۲:۱۳
کاش هزینه داشت، همه چیزمون رو دادیم، اعتبار و ثروت و احترام و ..... (145615)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۲:۱۸
مرحبا به آقاي زيبا كلام.آقاي زيبا كلام بذار جواب سوالت را من بگم.
دشمني با آمريكا باعث شده اصولگريان قدرتشون بيشتر بشه. . . و هرج و مرج و اختلاس هاي فراواني را بوجودبياورند!!!!
من باشما موافقم .آخه تا كي بايد بگيم مرگ برآمريكا و به چه قيمتي؟؟؟
به قيمت اين همه گراني ها؟ . . . (145620)
خروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۲:۲۴
داشته است !!!!

یعنی دیگه نداره

باید میگفتی داشته دارد و خواهد داشت (145627)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۲:۳۲
باید یک تیم پزشکی گذاشت وسلامتی اقای زیبا کلام رو بررسی کرد من نمیدونم پیشرفتهای کشور در سالهای گذشته دستاورد است یانه (145637)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۲۲:۲۵
خواب دیدی خیر باشه! کدوم پیشرفت؟!
همش خالی بندیه! . . .
مگه نمی بینی کارخونه ها یا خوابیده یا نیمه تعطیله!
دارو قیمتش چند برابر شده نایاب شده
کشاورزی پسرفت کرده
اگر هم یکی دو جا پیشرفتی حاصل شده زورکی و فرمایشی بوده
توسعه باید متوازن باشه ! اگه یک اندام یک آدم رشد غیر طبیعی پیدا کنه ولی بقیه اندام ها کوچیک بشن و تحلیل برن چه اتفاقی واسه اون آدم میفته؟! (145938)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۳:۰۷
مرگ بر امریکا هزینه زیادی داشته؟هزینه اش به رسمیت شناختن حق هسته ای ما در صحن سازمان ملل توسط اوباما بود.گفت و گوی تدن ها هزینه ساز بود و هزینه ان خوار و خفیف شدن ملت ایران در دوران اصلاحات بود.فتنه 88 هزینه بردار بود که امریکایی ها را برای تشدید تحریم ها علیه ما جری تر کرد به امید اینکه تحریم ها + اپوزیسیون داخل میتواند باعث تغیر رژیم ایران شود و گرنه حماسی مردم در سال 88 میتوانست افق های روشنی رو برای ملت ایران ایجاد کند. (145660)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۸:۱۷
مثلا این حق هسته ای چه گلی به سر مردمه گرفتار ایران زده؟مردم پول ندارن دارو بخرن حالا توقع داری بخاطر حق هسته ای یک عده ای جون خودشونو یا عزیزانشونو به خطر بندازن؟اون پدری که پول جهیزیه دخترشو نداره حق هسته ای رو میخواد چیکار؟بعد هم دنیا از اولش هم حق هسته ای صلح امیز ایران رو به رسمیت شناخته بود ؟از همون دوران اصلاحات ولی بخاطر اشتباهات دولت مورد حمایت اصولگرایان و زدن حرف های جنجالی و بی مورد از دستیابی ایران به بمب هسته ای ترسیدن (145760)
۱۳۹۲/۰۷/۲۰ ۱۹:۳۴
هسته اي هم شده بهانه . حرف هسته اي نبود شما با مرگ بر مرگ بر ، ابراز وجود ميكردين . چون وقتي اوضاع آروم باشه معلوم ميشه چيزي بر گفتن ندارين و خراب كاري و بي تدبيري تون رو گردن كسي نميتونين بندازين . (145826)