به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۰:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۳۱ ساعت ۰۰:۵۲
کد مطلب : ۱۸۰۴۶۹

ژنرال آمریکایی: پهپاد ما در ۳۴ کیلومتری دور از ساحل ایران سرنگون شد

ژنرال آمریکایی: پهپاد ما در ۳۴ کیلومتری دور از ساحل ایران سرنگون شد
گروه بین‌الملل: فرمانده نیروی هوایی ستاد فرماندهی مشترک آمریکا، در یک کنفرانس تلفنی با خبرنگاران در پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، گفت: پهپاد آمریکایی که دیشب با یک فروند موشک زمین به هوای ایران سرنگون شد، در ۳۴ کیلومتری دور از ساحل این کشور و در ارتفاع بالا در حال پرواز بود.

ژنرال جوزف گاستلا، تاکید کرد ایران پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد برای اینکه در کار ایالات متحده برای رصد خلیج فارس اختلال ایجاد کند. گاستلا افزود: «این حمله خطرناک ایران اقدامی غیرمسئولانه بود که در مجاورت مسیر هوایی تعیین شده میان دوبی در امارات متحده عربی و عمان رخ داد و می‌تواند زندگی عیرنظامیان بی‌گناه را به خطر بیاندازد». این ژنرال آمریکایی در نهایت گفت: «سرنگونی این پهپاد پس از تهدیدهای اخیر علیه ناوبری تجاری بین‌المللی در منطقه صورت گرفت که مسئول آن هم ایران بوده است».

ظرف یک ماه گذشته شش نفتکش در آب‌های نزدیک امارات متحده عربی و دریای عمان هدف عملیات خرابکارانه قرار گرفتند که عربستان، امارات و آمریکا مسئول این اقدامات را ایران دانستند. ایران دست داشتن در این حملات را رد کرده ولی روز پنجشنبه اعلام کرد که یک فروند پهپاد پیشرفته آمریکا مدل «ام‌کیو ۴-سی ترایتن» را ساقط کرده است. در حالی که واشینگتن می‌گوید این پهپاد در محدوده هوایی بین‌المللی سرنگون شده، ولی سپاه پاسداران و وزارت خارجه ایران گفته‌اند که این پهپاد بر فراز خاک کشور هدف قرار گرفته است.

این در حالیست كه دونالد ترامپ، نانسی پلوسی (رییس مجلس نمایندگان)، سناتور مک کانل، سناتور شامر، روسای کمیته‌های اطلاعات و دفاع کنگره و روسای سازمان‌های اطلاعاتی پشت درهای بسته در اتاق وضعیت مشغول مشورت درباره ایران شده‌اند.