به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۳:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۲۰۱۲۸

ادعاي آمريكا در باره وزیر حمل و نقل عراق

گروه بين الملل: دستگاههای امنیتی آمریکا مدعي‌ شدند انتقال تجهیزات نظامی ایران به حكومت سوریه با ایجاد یک پل هوایی میان این دو کشور صورت مي‌گیرد و زیر نظر هادی العامری وزیر حمل و نقل عراق انجام مي‌شود.
ادعاي آمريكا در باره وزیر حمل و نقل عراق
به گزارش گروه بين‌الملل بهارنيوز و به نقل از رسانه‌هاي عربي منطقه، مقامات امنیتی آمریکا مسئله انتقال سلاح‌هاي ایرانی به سوريه را که با حمایت مقامات عراقی صورت مي‌گیرد، با نوری المالکی نخست وزیر عراق در جریان سفر وی به واشنگتن، در میان گذاشته‌اند. بر اساس این گزارش هادی العامری رابط اصلی عبور سلاح از ایران به سوریه است. بنا به ادعاهاي فوق؛ از آغاز بحران در سوریه، ایران به روند انتقال اسلحه و مهمات از طریق حریم هوایی عراق به اسد ادامه داده است تا به هر قیمتی شده، منافع خود را در سوریه حفط کند. امري كه مدتي قبل هوشيار زيباري وزير خارجه كردتبار عراق نيز تلويحا بر آن صحه نهاده بود.

اين مقامات امنيتي آمريكايي گفته‌اند كه دولت المالکی برای سرپوش گذاشتن از این عملیات، هواپیماهای ایرانی را که حامل اسلحه نیستند را مجبور به فرود و بازرسی مي‌کنند اما از هواپیماهای حامل تجهیزات نظامی به سوریه چشم پوشی مي‌کنند تا به این شکل دولت مالکی مدعی شود که هواپیماهای ایرانی تنها کمک‌هاي انسان دوستانه حمل مي‌کند. العامری علاوه بر پست وزارت در کابینه، فرمانده "سپاه بدر" نیز به شمار مي‌آید.