به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۲۱:۰۳
 
۹۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب : ۲۰۲۲۰
صیغه محرمیت شرعی و قانونی نیست

«صیغه» به يك معضل بزرگ تبديل شده است

گروه جامعه: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: جامعه باید به این مسئله توجه کند که صیغه محرمیت شرعی و قانونی نیست.
«صیغه» به يك معضل بزرگ تبديل شده است
حميد خالقي گفت: بسیاری از جوانان با خواندن صیغه محرمیت که نه شرعی و نه قانونی است با همدیگر ازدواج می کنند که مشکلات فراوانی را برای خود به وجود می آورند. وی جاری شدن صیغه را یکی از مشکلات اصلی جوانان مطرح کرد و افزود: خواندن صیغه محرمیت در استان کرمان تبدیل به یک فرهنگ شده و بسیار رواج پیدا کرده که این معضل بزرگی برای دادگستری استان کرمان می‌باشد. وی بیان داشت: متاسفانه این فرهنگ در استان کرمان به شدت رواج پیدا کرده است و بانوان از این طریق دچار ضرر و زیان های فراوانی شده اند.

گفتني اينكه طبق فتاوي مراجع شيعه صيغه محرميت به اين معني است كه با شرط کردن عدم استمتاع (بهره گیری) جنسی در ضمن عقد ازدواج موقت می‌توان تنها به حد خاصی از محرمیت که خالی از لذت های جنسی و مسائل زناشویی باشد دست یافت و منظور از صیغه محرمیتی که در بین مردم رایج شده است نیز همین است. در این صورت دختر و پسر ضمن اینکه با هم محرم می‌شوند ولی حق آن قبیل استمتاعات جنسی را که نبودنش را شرط کرده بودند، ندارند اما رفت و آمد، نشست و برخاست، کار کردن با یکدیگر، زندگی کردن باهم، نگاه کردن به همدیگر، دست زدن به بدن همدیگر، گفتگو و مسافرت با هم برای آنان اشکالی ندارد.