به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۵:۲۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۷ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : ۲۱۷۶۷
ادعاي سايت روسي: با دریافت 5000 دلار در ماه

برخي‌شهروندان‌روس‌ هم درسوريه مي‌جنگند!

گروه بين‌الملل: در حاليكه در جبهه مخالفان دولت سوريه، گروه‌هايي از تندروهاي اسلامگراي غير سوري حضور فعال دارند، یک سایت در روسیه مدي شد که گروهی از شهروندان روسی نيز در مقابل دریافت ماهانه 5 هزار دلار در کنار دولت بشار اسد و علیه مخالفان سوری مي‌جنگند.
برخي‌شهروندان‌روس‌ هم درسوريه مي‌جنگند!
مخالفان اسد، مسکو را متهم مي‌کنند که با ارسال سلاح پیشرفته به دمشق و نیز از طریق مواضع بین المللی خود از بشار اسد حمایت مي‌کند اما این برای نخستین بار است که يك سایت روسی "فونتانکا" از وجود جنگجویان روس در سوریه خبر داده است. مخالفان حكومت سوريه؛ در اکتبر گذشته پس از کشته شدن یک روسی به نام "الکسی مالیوتی" در درگیری‌هاي شهر حمص، برای نخستین بار حضور برخی جنگجویان روسیه در کنار ارتش سوريه را اعلام کردند.

سایت "فونتانکا" که مقر آن در شهر سنت پترزبورگ روسیه است نوشت که این عده گروه خود را "سلاویس" نامیده و از دیگر افراد خواسته اند در مقابل دریافت 5000 دلار به منظور جنگ در سوریه به این گروه بپیوندند. به نوشته اين سايت، در سوریه همچنین برخي نيروهاي حزب‌الله لبنان و شبه نظامیان از عراق که گمان مي‌رود از سوی "جریان مقتدا صدر" حمایت مي‌شوند عليه مخالفان مسلح مي‌جنگند.

بر اساس این گزارش یک سرهنگ بازنشسته روسیه با انجام مصاحبه سابقه این افراد را مورد بررسی قرار مي‌دهد و در صورت آماده بودن برای جنگ در سوریه مي‌فرستد. نخستین گروه این افراد بوسیله هواپیما به بیروت سفر کرده و از آنجا از طریق زمینی وارد دمشق و سپس با هواپیما به پایگاه نظامی لاذقیه منتقل شده‌اند. برخی از اعضای این گروه در مصاحبه با سایت "فونتانکا" گفته‌اند که در جنگ علیه مخالفان اسد در نزدیکی حمص مجبور به عقب نشینی شده بودند.

به نظر مي رسد نزاع خونين در سوريه در حال حاضر جنگي چند جانبه بين شهروندان كشورهاي مختلف تبديل شده و اين در حاليست كه اغلب مناطق اين كشور زير بمباران‌ها با خاك يكسان شده و 7 ميليون شهروند اين كشور از خانه خود آواره كه حدود دوميليون آنها به كشورهاي همسايه فرار كرده‌اند. ضمن اينكه آمار رسمي حكايت از مرگ بالغ بر 120 هزار نفر در اين نزاع خونين مي‌كند.