به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۹:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : ۴۶۸۵۸۰

ایران چند نهاد بریتانیایی و آمریکایی را تحریم کرد

ایران چند نهاد بریتانیایی و آمریکایی را تحریم کرد
گروه سیاسی:وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که ۲۵ فرد حقیقی و حقوقی از دو کشور ایالات متحده و بریتانیا را با اتهام «حمایت و تأمین مالی» اسرائیل در ارتباط با جنگ غزه به فهرست تحریم‌های خود افزوده است.
این وزارتخانه خبر داد که هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی و هشت شخص و پنج نهاد بریتانیایی را «به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت و تسهیل اقدامات» دولت اسرائیل در طول جنگ غزه تحریم کرده است.
وزارت خارجه  اعلام کرد  وضع تحریم علیه بریتانیایی‌ها به عنوان «عمل متقابل» است.
در واکنش به حمله موشکی و پهپادی بی‌سابقه جمهوری اسلامی به خاک اسرائیل، متحدان اسرائیل از جمله آمریکا و بریتانیا و اتحادیه اروپا دست به وضع تحریم‌هایی جدید علیه تهران زدند؛ به نظر می‌رسد منظور وزارت خارجه از «عمل متقابل» همین تحریم‌ها باشد.
بر اساس قانونی که وزارت خارجه جمهوری اسلامی به آن استناد کرده، این افراد از دریافت روادید و «امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران» و داشتن حساب بانکی در نظام مالی ایران محروم می‌شوند.وزیر دفاع بریتانیا و فرمانده فرماندهی استراتژیک ارتش این کشور و فرمانده نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا و فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی این کشور از جمله مقام‌های عالی‌رتبه‌ای هستند که در فهرست تحریم‌های تهران قرار گرفته‌اند.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها