به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۱۹ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : ۲۳۰۸۷۳

حمایت مشاورروحانی از پناهیان؛ کجا عجیب است؟

حسام‌الدین آشنا
حسام‌الدین آشنا
گروه سیاسی: مشاور فرهنگی حسن روحانی به اظهارات اخیر پناهیان درباره شیوه زندگی‌ و هزینه‌های مالی‌اش واکنش نشان داد و از وی حمایت کرد.
شیخ‌علیرضا پناهیان که چندی پیش موضوع خانه چندین میلیاردی‌اش در فضای مجازی دست به دست می‌شد در یکی از وعظ‌هایش به این ابهامات پاسخ داد که ویدئوی آن سر و صدای زیادی به پا کرد. او در این ویدئو  دلیل تاخیر 5 ساله ساخت خانه‌اش را پول عنوان کرد و گفت: « من یک واحد آن خانه را بیشتر ندارم آن  هم با هدیه رفقا؛ مانند امام خمینی که هدیه‌ای زندگی می‌کردند و مقام معظم رهبری که با هدیه رفقایش زندگی میکنند من هم اینگونه زندگی می‌کنیم. ما هیچ‌وقت دنبال پول درآوردن نبودیم من اگر قرار باشد همه جزئیات زندگیم را بگویند مردم برایم اعانه جمع می‌کنند.»
در همین راستا، حسام الدین آشنا در توئیتی در حمایت از پناهیان نوشت: «شیوه تأمین زندگی واعظ و منبری و مداح با کارمند و کارگر و کاسب متفاوت است. بانیان مجالس مذهبی، گاه بخشی از هزینه‌های رفت و آمد، درمان یا حتی زندگی و مسکن وعاظ را تأمین می‌کنند. این امر عیب نیست؛ جدید، عجیب یا اختصاصی هم نیست.» او این توئیت را با هشتگ های تخریب نکنیم و پناهیان منتشر کرد. 
گفتنی اینکه «آشنا» خود هم روحانی است اما چند سالی است به دلایل نامشخصی لباس روحانیت بر تن نمی‌کند.

سوال دوم یاشار سلطانی از پناهیان
در همین حال، یاشار سلطانی (روزنامه‌نگار افشاگر) که چند روز موضوع شراکت پناهیان با مالک شرکت تک‌ماکارون در یک ساختمان را رسانه‌ای کرده بود در متنی تازه خطاب به او نوشت: 
آقای پناهیان!
نخست ضمن تشکر از تایید ماجرای شراکت شما با آقای مطلبی مالک تک‌ماکارون و توضیحاتی که دادید؛ سوال دوم را از شما می‌پرسم. امیدوارم مانند سوال اول برای افکار عمومی شفاف سازی کنید.
۱- ماجرای خرید زمین ۴۲۳ متری در منطقه خوش‌نشین سعادت‌آباد تهران از خانم لیلا ممتحن در سال ۹۱ چیست؟
۲- آیا همانطور که در قولنامه آمده شما این زمین ۴۲۳ متری را به قیمت ۱۱میلیون و هشتصد هزار تومان خریداری کردید؟
۳- شما چگونه و به چه مناسبتی زمین سعادت‌آباد را متری ۴۳ هزار تومان خریداری کردید؟
۴- چرا خانواده ممتحن که زمان انقلاب از کشور خارج شده‌اند این ملک را به یک چندم قیمت واقعی و با واسطه‌گری مسگرزاده به شما فروخته‌اند؟ و من‌الله توفیق