به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : ۲۴۰۰۲

ابرازتاسف فدراسیون‌ایران از توهین به‌مسی

گروه ورزشي: فدراسیون فوتبال از رفتار برخی از کاربران ایرانی سایت فیسبوک و هجوم به صفحه این بازیکن ابراز تاسف کرد.
ابرازتاسف فدراسیون‌ایران از توهین به‌مسی
پس از آنکه تعدادی از کاربران ایرانی سایت فیسبوک با هجوم به صفحه شخصی لیونل مسی با رفتاری غریب جملاتی را علیه ستاره فوتبال دنیا مطرح کردند، محمد رضا ملامحمد رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال در بخشی از گفت‌وگوی خود با سایت فدراسیون فوتبال اظهار کرد: یکی از اهدافی که ما در برنامه ریزی های خود داریم این است که احترام به حریف برای ما جزئی از آداب دینی، فرهنگی و اجتماعی محسوب می شود را به معرض نمایش قرار دهیم. مایه افتخار است که ایران با تیم قدرتمندی چون آرژانتین مسابقه می دهد و جا دارد از همین جا به تک تک بازیکنان حریف احترام را از خود بروز بدهیم چرا که این امر نشان از فرهنگ اصیل و والای ایرانی است.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین تاسف خود را از برخی از اقداماتی که در رابطه با مسی بازیکن پر افتخار تیم آرژانتین صورت گرفته ابراز کنم. قطعا این حرکت از سوی ورزش دوستان ایران و جوانان با شعور و با فرهنگ ایرانی سر نمی زند. اندکی تامل در شخصیت بازیکنان بزرگی مثل مسی، نشان می دهد که از این دست بازیکنان که نابغه هستند، کم بوده در دنیا یک ارزش تلقی می شود. همچنان که در فوتبال ایران نیز از این نوع جوانان با ارزش به وفور دیده می شود. یادآور می شوم که با توجه به گروه بندی صورت گرفته، تمام رفتارهای ما مورد رصد قرار می‌گیرد و ما باید به درستی رفتار کنیم و ارزشهای خود را در قالب تشویق به بازیکنان خود و احترام به حریف مقابل نمایان سازیم.

۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۸:۴۸
آخه ایرانی های عقل کل، کری خوندن واسه ما شوخی و بامزه است برای اونا این رفتارها توهینه (184578)
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۰۳:۲۹
اره دیگه فحش دادن داره می شه بزرگترین تفریح جوانان ایرانی. نحوه حرف زدن و کلماتی که به کار می برند بسیار با نسل قبل فرق کرده کلماتی که حتی ما به ازایش را در طبیعت پیدا می کنند که معلوم نیست درست است یا غلط ولی در نهایت همین می شود که فحش دادن کری خواندن تلقی می شود. این کاملا درست است چون مبارز طلبیدن در فرهنگ ایرانی آدابی داشته که ما دیگر بلدش نیستیم چون دیگر آشنایی و رفاقتی با این فرهنگ نداریم. (184753)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۸:۵۱
تنها کار مفیدی که این فدراسیون انجام داد همین بود ! (184580)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۰۱:۱۰
به اضافه اوردن کروش (184749)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۸:۵۴
مطمئن باشید این قضیه از یکجا آب میخوره.یا ازطرف سازمانهای جاسوسی،یا از طرف گروههایی که اصرار دارند ثابت کنند فرهنگ ایرانی به انحططاط رسیده ویا از طرف مخالفان رفع فیلترفیسبوک.اگر دقت کنید اکثر توهینهااز طرف پیجهای بی عکس ومبهمه.شک نکنید از طرف مردم عادی نیست مخصوصا بعداز اینکه از طرف مردم ورسانه ها درحجم گسترده ای اینکار محکوم شد امکان نداره از طرف مردم عادی ادامه پیداکنه...(لازم به توضیح است لحظاتی پیش سایت تابناک اعلام کرد این حملات به سایر پیجهای آرژانتینی گسترش پیداکرده) (184582)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۹:۲۰
اینا همونایی ان که تو استادیوم ها میرن و جز توهین کاری بلد نیستن(البته به جز یه عده)... (184597)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۹:۲۳
سلام دوست عزیز
من کاری ندارم این دفعه دست آمریکای جنایتکار! یا افراطی های داخلی تو کار بوده یا نه اما...
اما مشکل اینه که واقعا یک جای کار ما ایرانی ها تو فرهنگ میلنگه
ما بیشتر تو شعار یک کشور با فرهنگ هستیم( هرچند اعتقاد دارم خیلی از ایرانی ها بافرهنگ تر از سایر مردم دنیا هستند) اما در مجموع ما در زمینه فرهنگی خیلی مشکل داریم مخصوصا با توجه به دنیای ارتباطات و شبکه های اجتماعی که در دسترس تمام مردم دنیا قرار گرفته لازمه اول از خودمون شروع کنیم و بعد سعی کنیم اطرافیان خودمونم تشویق کنیم که دست به اصلاحات بزنن (184599)
علی م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۹:۲۵
اقا چرا نمیخوای واقعیت رو قبول کنی -هیج توطیه ای در مار نیست این فرهنگ و اداب و رسوم ماست که به اینجا رسیده خب وقتی مقامات کشوری در تریبونهای رسمی اونجوری صحبت میکنن .... (184602)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۲۰:۰۶
باز هم توهم دشمن زدن بعضی ها ! کاریش نمیشه کرد ... (184620)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۹:۳۵
برو بابا از کجا آب میخوره؟ فقط تو کلاس ما 20 نفر از همکلاسی ها میریم تو page مسی و خنک بازی در میاریم .. نکنه ما هم از طرف سازمانهای جاسوسی میریم ؟؟؟؟ (184610)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۲۰:۰۱
میری صفحه مسی که چی بشه دوست من؟؟ (184618)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۹:۵۹
اینکه از طرف مخالفان رفع فیلتر فیسبوک هست رو هستم شدید (184617)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۲۰:۴۷
بانظر دوستمون موافقم.عکس العمل بعضی هم که اصرار دارند کار خود مردمه وکار جریان خاصی نیست عجیبه.از کجا اینقدر مطمئن هستند درصورتی که دلایل تامل برانگیزی رو دوستمون گفتند؟همین اصرارها هم که کار خودمردمه خیلی جالبه.از نظر بعضی ایرانیهافقط خودشون بافرهنگ هستند وبقیه بی فرهنگ هستند.اتفاقا بدلیل همین نظریه درمیان بعضی از ماهست که خارج از کشور هم که باهم روبرو میشیم زود آخ ایرانیه خودتو قایم کن.میدونید اینکار یعنی چی؟یعنی اون ایرانی خوبه وبافرهنگه منم که با یک ایرانی بی فرهنگ روبرو شدم پس بهتره خودمو قایم کنم!!!واقعا بعضی ازما جالب هستیم.یک بچه هم نمیتواند اینو قبول کند که بیست سی هزار ایرانی همینجوری بیدلیل آنهم بااینهمه محکوم کردن اینکار هجوم بیارن به پیج شخصی مثل مسی یا خانم لیماتافحش بدن.خنده داره (184640)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۲۲:۱۲
عزیزم شما زیاد کیهان می خونی و بیست و سی نیگا میکنی!!دشمن در یک قدمیهههه!ممکنه هر کدوم از اعضای خانوادت یه مهره دشمن باشهههه!به هیچکس اعتماد نکن!!!! (184687)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۹:۰۸
کلاً اکثریت ایرانیها با آدمهای خوب و نجیب، به بدی رفتار میکنن. اکثریت ایرانیها متخصصِ پاسخِ خوبی رو با بدی دادن هستند. اون کاربرانِ بسیار بیفرهنگ که دست به این اقدامها میزنن، بنظرم به دلیل حسادت بیش از حدشون به مسی ها و لیماهاست.کوروش مربوط به 2500 سال پیش است، دلیل نمیشه که ما بگیم مثل کوروش در جهان ما رو میشناسن. مثل این میمونه که یه نفر کلاس اول دبستان شاگرد اول باشه، اما بقیه سالها همش مردود بشه، بعد همش بگه من کلاس اول شاگرد اول بودم. (184591)
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۰۰:۱۹
يا چند نفر برن تو المپيادها جايزه بگيرن و يا تو دانشگاه هاي دنيا نخبه باشن (شايد هزاران نفر ) ولي ادعا بكنيم ايرانيا ( 75 ميليون ) با هوش اند . (184742)
آرمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۹:۲۶
اندکی تامل در شخصیت مسی نشان میدهد از این دست بازیکنان در دنیا کم بوده ولی در فوتبال ایران از این جوانان به وفور دیده میشود.حیف که از این جوانان با ارزش مثل مسی ایشان اسم نبرده ما هم بشناسیم. (184604)
حميدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۲۱:۱۲
بدبختي اينه كه ما دلمان را خوش كرديم به حافظ و سعدي و مولانا فردوسي،،!!! بابا چرا نميخواهيد قبول كنيد ايرانيها مشكل دارند،!! چرا همش ميگيد تماشاگر نما،، چرا همش ميگيد اينا ايراني نيستند ،!!ايرانيها با فرهنگند،!! چرا قبول نميكنيد ما در سياست مشكل داريم،!! تو ورزش مشكل داريم،!! تو ترافيك مشكل داريم،!! تو زندگي مشكل داريم،!! به رقيب سياسي فحش ميديم،!! به كشورهاي ديگه فحش ميديم،!! به داور فحش ميديم،!! به بازيكن حريف فحش ميديم ،!! بعد هم دم از فرهنگ اصيل ايراني ميزنيم،،، بابا به خدا احمدي نژاد به اين جماعت بيشتر ميومد،!! سرتون را از برف دربياريد،!!! ما همينيم كه ميبينيد،، همه اون پستهارم ايرانيان عزيز گذاشتند،،!! (184654)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۲۱:۳۸
من هر وقت تو تلویزیون تماشاگرهارو میدیدم با خودم میگفتم اینا از کجا اومدند؟یه عده بی فرهنگ که هیچ از ادب و نزاکت یرشون نمیشه!ببندید در فدراسیون فوتبال رو که هیچ فایده ای نداره .واقعا اگه این همه پولی رو که حروم فوتبال کردیم رو فرهنگ شازی این مردم گذاشته بودیم الان وضع ما این نبود متاسفم (184666)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۲۱:۴۱
ما ایرانی ها مسی را دوست داریم و آرزو داریم او را با انگیزه و در صحت و سلامت و با قدرت جلوی مردان کشورمان ببینیم .چون به غیرت ایرانی ایمان داریم. (184668)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۲۲:۴۷
مسی، سلطان قلبها. (184709)
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۰۰:۰۱
مشکل اصلی نهادهای مسئول هستند به جای فیلتر کردن فیس بوک استفاده درست را اموزش دهید (184741)
سام
Germany
۱۳۹۲/۰۹/۱۸ ۰۰:۲۸
خوبه که کسانی در فیسبوکند که ادعای روشنفکری می کنند. (184744)