به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۲۸ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۲۴۱۶۹۹

نماینده مجلس به قالیباف:به رهبرانقلاب بگویید چیزی از مجلس نمانده جز یک‌ساختمان‌و۲۹۰ آدم!

نماینده مجلس به قالیباف:به رهبرانقلاب بگویید چیزی از مجلس نمانده جز یک‌ساختمان‌و۲۹۰ آدم!
گروه سیاسی: نماینده مهریز و بافق امروز در صحن علنی مجلس گفت: «امروز مجلس دیگر در راس امور که هیچ؛ در پایین امور هم نیست؛ شورای عالی اقتصادی هر تصمیمی بخواهد می‌گیرد؛ ستاد کرونا برای کل مملکت بدون حضور نمایندگان تصمیم می‌گیرد.»  

محمدرضا صباغیان، در نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز در اخطاری با استناد به اصول 71 و 74 قانون اساسی و باشاره به این فرمایش امام (ره) که «مجلس در رأس امور است»، اظهار کرد: قانون اساسی نیز بر همین نکته تاکید دارد، اما امروز مجلس در رأس امور حساب نمی شود، شورای عالی اقتصادی تصمیمات خود را می گیرد، دولت، مجلس را دور می زند، ستاد ملی کرونا برای همه تصمیم گیری می کند و حتی برای مجلس نیز تصمیم گیری می کند، در حالی که هیچ نماینده ای از مجلس در این ستاد عضو نیست که این بیانگر ضعف مجلس است.
نماینده بافق و مهریز در مجلس یازدهم با بیان اینکه انتظار ما از ریاست مجلس این است که از جایگاه مجلس دفاع کند، عنوان داشت: چرا ستادی که حتی یک نماینده مردم در آن عضویت ندارد، برای خانه ملت تعیین تکلیف می کند. آقای رئیس؛ خدمت مقام معظم رهبری برسانید که از مجلس چیزی جز نام و ساختمان و  290 نماینده چیزی باقی نمانده است، چرا که ما در مقابل مردم جوابی نداریم، لازم است که تکلیف مجلس را روشن کنید. بنده اولین خواسته ای که هنگام رأی به شما به عنوان رئیس قوه دادم این بود که مجلس را زنده کنید در حالی که مجلس مرده است گرچه نفس می کشد. لذا تقاضا داریم که از مجلس دفاع کنید.
در ادامه محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: الفاظی که در سخنان خود به کار بردید، الفاظ درستی نبود، اینکه مجلس مرده است یعنی چه؟ مجلس به طور حتم به وظایف قانونی خود عمل می کند که هیچ شکی در آن نیست.

قالیباف معاون اجرایی خود را که از سپاه آورده بود کنارگذاشت
روزنامه اعتماد نوشت:محمدباقر قالیباف حالا دقیقا 175 روز است که به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی شناخته می‌شود اما تفاوت ریاست او با علی لاریجانی در آن است که او نه ‌تنها با چهره‌ای در حد و اندازه محمدرضا عارف و فراکسیونی در حد امید مواجه نیست که قدرتش را تحدید کند و گاه و بی‌گاه وادار به امتیاز دادن و عقب‌نشینی شود بلکه آن چند رقیب نسبتا قدرتمند را در پست‌های مهم پارلمان نشانده و همزمان با انتصاب‌هایی که در مجلس و ساختار قوه مقننه انجام داده، نفر اول پارلمان است و بی‌رقیب می‌تواند به پیشبرد اهداف خود بپردازد. اهدافی که البته چندان بی‌ارتباط با انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 نیست و همین مساله سبب شده تا مخالفت‌ها با او دوچندان شود.همه این موارد اما تنها بخشی از اتفاقات رخ داده در پارلمان است، قالیباف پشت پرده نیز همچنان مشغول عزل و نصب است و نیروهای مدنظرش را در سمت‌های مختلف مجلس قرار می‌دهد اما با این تفاوت که این ‌بار هیچ خبری از این انتصاب‌ها در رسانه‌های ارتباط جمعی منتشر نمی‌شود.پیگیری‌های خبرنگار روزنامه «اعتماد» حاکی از آن است که قالیباف در آخرین اقدام خود، معاون اجرایی مجلس را در شرایطی تغییر داده که «حمید اصلانی» هجدهم خرداد ماه سال جاری با حکم شخص قالیباف به عنوان معاون اجرایی مجلس انتخاب شده بود.اصلانی سردار سپاه است و حضورش در جایگاهی چون معاونت اجرایی مجلس عملا به معنای به‌ کارگیری یاران نظامی سال‌های دور قالیباف در پارلمان بود اما حالا قالیباف او را کنار گذاشته و فردی به نام «غفاری» را که به عنوان جانشین اصلانی در معاونت اجرایی مجلس مشغول فعالیت بود به عنوان معاون اجرایی معرفی کرده است.
 
رییس مجلس البته  با حکمی اصلانی را به عنوان رییس مرکز حراست مجلس منصوب کرده و جالب است بدانید که «محسن مکیان» نیز هجدهم خرداد ماه از سوی قالیباف به عنوان رییس مرکز حراست مجلس معرفی شده بود و مشخص نیست حالا برکنار شده یا با استعفا از پارلمان خداحافظی کرده است.از آن‌سو یکی از جنجالی‌ترین انتصابات قالیباف که بدون سروصدا صورت گرفت انتصاب مدیرکل نیروی انسانی مجلس بود. مهدی ذاکر که زمان شهرداری قالیباف مدیرعامل موسسه همشهری بود و از نزدیک‌ترین چهره‌ها به اوست با حکم قالیباف به عنوان مدیرکل نیروی انسانی مجلس منصوب شده است. این انتصاب از آن جهت حائز اهمیت است که می‌تواند مسیر یاران قالیباف برای ورود به مجلس را تسهیل کند و این یعنی با توجه به انجام پنهانی این انتصاب، بعید نیست رییس فعلی مجلس که روزگاری مدعی شفافیت بود و از لزوم آگاهی مردم از چند و چون اقدامات صورت گرفته در مجلس می‌گفت به صورت پنهانی یارانش را وارد مجلس کرده و اصطلاحا اتوبوس یاران چشم انتظارش را به ساختمان هرمی شکل میدان بهارستان برساند.

معلمناامید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۸/۲۸ ۱۲:۵۳
مجلس اصولگرا با اون همه شعار اقتصاد و معیشت و...اونم با اون مشارکت کم مردم تاالان کارخاصی نگرده (369914)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۸/۲۸ ۱۴:۲۳
کرونا ترامپ‌را زمین زد، بهمن ترتیب هر مجموعه ای با مدیریت آبگوشتی و هرج ومرج را. (369915)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها