به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : ۲۴۲۲۵۸

دفاع تمام‌قد اصولگرایان از نمکی با نبش قبر دهه 60 و موضوع کنترل جمعیت!

دفاع تمام‌قد اصولگرایان از نمکی با نبش قبر دهه 60 و موضوع کنترل جمعیت!
گروه سیاسی: پس از انتقادهای صریح سعید نمکی از معاونت تحقیقات وزارت بهداشت درباره کاربردی نبودن تحقیقات حوزه بهداشت و اکتفا کردن به انتشار مقالات، شب گذشته ملک‌زاده از این سمت استعفا داد اما طیف اصولگرا به صورت تمام قد پشت نمکی ایستاده و علیه ملکزاده جوسازی و شانتاژ رسانه‌ای را آغاز کرده و او را به بی‌اعتنایی به طب اسلامی و سنتی و مخالفت با شیوه‌های سنتی متهم‌ کردند!
خبرگزاری تسنیم نوشت: رضا ملک‌زاده امروز باید پاسخگوی ابهامات و سؤالات متعددی در حوزه سلامت این مرزوبوم باشد؛ این‌که چرا و بر اساس کدام منطق و توجیهی، اطلاعات تعداد قابل‌توجهی از بیماران کرونایی کشورمان را به اسم مشارکت در یک تحقیق بین‌المللی در اختیار سازمان جهانی بهداشت و کشورهای بعضاً متخاصم با ایران قرار داده است.

همین خبرگزاری، در ادامه فضاسازی علیه دکتر ملک‌زاده با مراجعه به روزنامه‌های دهه 60 بریده‌ای از یک روزنامه در دوره‌ای که ملک زاده وزیر بهداشت بوده را پیدا کرده و نوشته است: «مجری کاهش جمعیت ایران! یکی از بانیان پیگیری جدی کاهش جمعیت کشور و تحدید نسل ایرانیان در دهه ۶۰ رضا ملک‌زاده معاون مستعفی تحقیقات وزارت بهداشت و وزیر وقت بهداشت دولت هاشمی بوده است!»
معلوم نیست از منظر پرونده سازان اصولگرا، مدیریت فاجعه بار کنونی بحران کرونا در کشور، چه ربطی به کنترل یا افزایش جمعیت کشور دارد! 

طلب‌کاری نمکی: تراوشات غیرعالمانه تیم قبلی تکرار نشود!
در همین حال، سعید نمکی، در حکمی فرید نجفی را به عنوان سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری این وزارتخانه منصوب کرد و خطاب به او نوشت: تلاش کنید تا با انجام‌ تحقیقات و پژوهش‌های مستمر و علمی بیان موارد غیر عالمانه مثل ایمنی دسته‌جمعی عدم ابتلای مجدد بیماران کرونا و ابتلای ۲۵ میلیون نفر به کرونا تکرار نشود!!

شکایت‌ها!
نصرالله پژمان‌فر رییس کمیسیون اصل نود مجلس هم از شب گذشته تاکنون به یاد شکایت‌ها از شخص ملک‌زاده افتاد و در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد: تاکنون بیش از ۴۰ شکایت از شخص آقای ملک‌زاده معاون پژوهشی مستعفی وزارت بهداشت در ماه‌های گذشته به کمیسیون اصل ۹۰ واصل شده است. طبق قوانین کمیسیون اصل نود با استفاده افراد پیگیری شکایات متوقف نمی شود و فرد باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

حمایت گسترده از استعفای ملکزاده
این در حالیست که در فضای مجازی، حمایت گسترده‌ای از استعفای ملکزاده صورت گرفته و برخی فعالان رسانة‌ای و سیاسی متن نامه استعفای او را یکی از درخشانترین و نادرترین استعفاها در چند دهه اخیر مدیریت کشور ارزیابی کردند. 
مصطفی معین: اخلاق و رفتار و تدبیر مدیریتی آقای وزیر، یکی از علل اصلی تداوم امواج مهیب کرونا
در همین راستا، دکتر مصطفی معین، رییس شورایعالی نظام‌پزشکی، در یادداشتی در انتقاد از وزیر بهداشت نوشت: جناب دکتر نمکی در سفر خود به اصفهان، زبان به انتقاد تند از تحقیقات اپیدمیولوژیک و دستاوردهای پژوهشگران ایرانی باز کرده‌اند! این انتقاد با سخنان قبلی ایشان مبنی بر پیشتازی ایران و الگوی جهانی بودن آن در مدیریت بحران کرونا و عرضه واکسن ایرانی در آینده نزدیک از یک طرف و دادن مجوز تولید و عرضه داروهای علفی برای درمان کرونا بدون شواهد علمی و پژوهشی از سوی دیگر و یا اعجاز الهی در کنترل موفق کرونا در ایران چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد! "دو چیز طیره عقل است دم فروبستن، به وقت گفتن و گفتن به وقت خاموشی" گلستان سعدی
در فرهنگ فارسی دکتر معین، "طیره" به معنی شرم و آزرم، آزردگی، سبکی و سبکسری آمده است! من طبیبانه عمل به توصیه شیخ مصلح‌الدین سعدی در شعر فوق را برای جناب نمکی تجویز می‌کنم:
۱. "دم فرو بستن، به وقت گفتن": یعنی سکوت نکردن در برابر عدم شفافیت و تاخیر در اعلان ورود کرونا به کشور، قرنطینه نکردن سریع مناطق آلوده‌ای چون قم، عدم قطع فوری پرواز به چین، منع نکردن جدی هر نوع تجمع در عزاداری و شادی، محدودیت در سفرهای شهری و بین‌شهری، اعلام ناگهانی بازگشایی مدارس و..!
۲-. "و گفتن به وقت خاموشی": یعنی در زمانی که مسائل تخصصی مطرح است و دانشمندان و پژوهشگران باید اظهارنظر و یا انتقاد کنند؛ نباید با سر دادن شعار و معرکه‌گیری تولید واکسن، اعجاز الهی در کنترل کرونا، الگوی موفق جهانی ایران در غربالگری کرونا، پیشتازی جهانی ایران در مدیریت کرونا، اعلام طب سنتی بعنوان راه نجات جهان، تماس اروپا برای استفاده از تجربه ایران و... جامعه را دچار اعتماد کاذب، گمراهی و آسیب کنند! این اخلاق و رفتار و تدبیر مدیریتی آقای وزیر، یکی از علل اصلی تداوم امواج مهیب کرونا و کشتار گسترده کادرهای پزشکی، پرستاری و عموم ملت و نیز استعفای آقای دکتر ملک‌زاده، معاون دانشمند تحقیقات و فناوری و مشاور محترم وزیر، آقای دکتر نوبخت، نایب‌رییس و دبیر شورای مشورتی بیماری کرونا، بوده است! تمامی موارد انتقادی فوق در ویدیوهای متعدد سخنان آقای وزیر و بریده سخنان ایشان که در رسانه‌های مختلف به کرات منتشر شده، آمده است!

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۱۷:۱۶
جناب نمکی شما عوضی وزیر نشدید بلکه عوضی شدید جناب وزیر (369944)
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۱۷:۲۰
اینا فکر کردن مردم انقدر به این مملکت امیدوار بودن که اگه آقای دکتر ملک زاده طرح کنترل جمعیت رو اجرا نمیکردن لابد الان ما هر کدوم 7 یا 8 تا بچه داشتیم (369945)
ح ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۱۹:۵۶
وقتی استفاده از فرایند خرد جمعی کارشناسان خبره و متعهد فراجناحی جهت اصلاح و اداره امور مملکت جای خود را به استفاده از نظر یک یا تعداد محدودی کارشناس انتخابی و بعضاً حزب گرا می دهد وضع مملکت بهتر از این نمی شودکه روز بروز بدتر هم می شود (369947)
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۲۱:۱۸
قطعا وزارت بهداشت نیازمند اصلاحات اساسی پساکرونا است. این وزارت خانه هم بهداشت، درمان، دارو، آموزش و.... را دارد و نشان داد قادر نیست ظزفیت کشور را به خدمت بکشد و آنکه مسول این وضعیت است وزیر است نه معاون تحقیقات.
مثلا اینکه نتوانسته بیمارستان صحرایی و موقت ایجاد کنه مقصر معاون تحقیقات است؟
واقعیت این است در یک وزارت خانه که کتار بهداشت درمان تجارت آموزش صورت می گیرد چیزی جز ناکارامدی در نمی آید. (369948)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۲۱:۳۳
دکتر نمکی نشان داده خیلی درست کار می کند ولی بعضی از معاونش سیاسی کاری می کنند (369949)
نامید
Greece
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۲۲:۱۹
وزیر ترسو و مطیع قدرت اصولگراها و دوست باقرنوبخت (369950)
يحيا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۲۳:۴۴
ملک زاده شبيه آقاي روحاني است در دلخوشي به مجامع بين المللي و جان کري و بايدن. منتظر است ترامپ و بهداشت جهاني کدام وايتکس را تجويز ميکند. بدون توجه به توانمندي داخلي. (369952)
.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۲۳:۴۹
در همين روزها ملک زاده از ايران فرار خواهد کرد. مطمئن باشيد. (369953)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها