به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۲۳:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۳ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۲۴۲۵۳۵

تکرار سناریوی استراماچونی برای ببرسیاه؟

تکرار سناریوی استراماچونی برای ببرسیاه؟
گروه ورزشی: استقلال پس از باخت به فولاد دچار حاشیه‌های عجیبی شد که یکی از آنها درگیری لفظی محمود فکری با شیخ دیاباته یکی از بهترین و بی‌حاشیه‌ترین بازیکنان خارجی تاریخ باشگاه استقلال و سپردن او به کمیته انضباطی باشگاه بود. تصمیمی که واکنش‌های متعدد و مختلفی در پی داشت و روز گذشته هم کمیته انضباطی باشگاه استقلال در خصوص رسیدگی به مورد انضباطی دیاباته تشکیل جلسه داد اما صدور حکم مربوطه به هفته آینده موکول شد.صبح دیروز جلسه کمیته انضباطی شیخ دیاباته در باشگاه استقلال با حضور اعضای این کمیته و سرپرست باشگاه استقلال برگزار شد و توضیحات دیاباته در خصوص اتفاقات بازی استقلال و فولاد شنیده شد. این در حالی بود شیخ یک جلسه تمرین را از دست داد و دیروز هم تمرین استقلال تعطیل بود. در این زمینه گفته می‌شود موضوع با پادرمیانی برخی بازیکنان و مسئولان حل شده و دیاباته می‌تواند به تمرینات برگردد.گویا وریا غفوری، کاپیتان استقلال بعد از حواشی بازی فولاد و ناراحتی که بین شیخ دیاباته و فکری به وجود آمد با شیخ صحبت کرده و به او دلیل ناراحتی فکری را توضیح داده است. ظاهرا قرار بر این شده تا در روزهای آینده شیخ با عذرخواهی از سرمربی استقلال به تمرینات برگردد. نکته جالب توجه دیگر درباره این اتفاق سکوت دیاباته و خودداری او از انتشار پست و استوری و یا مصاحبه با رسانه‌هاست؛ موضوعی که بارها در موارد مشابه از بازیکنان ایرانی مشاهده شده و نمونه اخیر آن هم واکنش تند و عجیب فرشید باقری، هافبک استقلال به انتقاد کارشناسان و هواداران تیم بوده است. اما دیاباته که بارها نشان داده و ثابت کرده بازیکن بی‌حاشیه و حرفه‌ای است فقط در صحبتی کوتاه با میزان گفته است: «دوست ندارم در شرایط فعلی صحبت کنم. مشکلی وجود ندارد و برای استقلال بازی می‌کنم.»

البته برخورد انضباطی با شیخ دیاباته بازیکنی که به اخلاق‌مداری و ادب و تعهد شهره است و همه تیم‌های لیگی آرزوی داشتن چنین بازیکن باکیفیت و بی‌حاشیه‌ای را دارند باعث تعجب بسیاری از فوتبال‌دوستان شده و برخی از سایت‌ها و رسانه‌ها و حتی ادمین‌ها در فضای مجازی اقدام به نظرسنجی درباره تصمیم محمود فکری، سرمربی استقلال درباره ببرسیاه و گلزن آبی‌ها کرده‌اند.آن‌ها این پرسش را مطرح کرده‌اند که آیا با توجه به قصور سرپرست تیم در انجام وظایفش و بی‌خبری از حضور شیخ دیاباته بازیکن تعویضی در رختکن برای تعویض استوک‌هایش برخورد فکری با این بازیکن و سپردن او به کمیته انضباطی تصمیم درستی بوده است؟ جالب اینجاست که اکثر کسانی که در نظرسنجی‌ها شرکت کرده‌اند پاسخ منفی به این سوال داده و خواهان بازگشت شیخ دیاباته به تمرین و ترکیب استقلال شده‌اند. البته جدا از این نظرسنجی‌ها بحث‌های جالبی هم در فضای مجازی و رسانه‌ای شکل گرفته و برخی از هواداران استقلال با اشاره به مقایسه رفتاری که با آندره‌آ استراماچونی، سرمربی سابق و ایتالیایی آبی‌ها شد و رفتار اخیر مسئولان تیم با شیخ دیاباته شده آن را مقدمه‌ای برای فراری دادن آقای گل خوش‌اخلاق استقلال می‌دانند!به زعم این عده از هواداران ظاهرا دست‌هایی در کار است تا با نیمکت‌نشین کردن و از بین بردن انگیزه شیخ او را از ماندن در استقلال منصرف کرده و فراری دهند. اتفاقی که در مورد استراماچونی رخ داد و آبی‌ها هنوز و پس از گذشت یک سال حسرت جدایی این مربی ایتالیایی را می‌خورند. البته عده‌ای اندک هم هستند که معتقدند برای مقابله با بازیکن‌سالاری فکری و باشگاه استقلال تصمیم درستی درباره دیاباته گرفته‌اند اما مسئله اینجاست اگر موضوع برخورد با بازیکن‌سالاری است چرا با رفتارهای عجیب و غیرحرفه‌ای بازیکنانی چون باقری و اسماعیلی و امثالهم برخوردی نشده و نمی‌شود؟
مرجع : روزنامه خراسان
برچسب ها: شیخ دیاباته
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها