به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۰ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۲۴۳۸۰۸

این ۱۲ نشانه بیماری قلبی را هرگز نادیده نگیرید

این ۱۲ نشانه بیماری قلبی را هرگز نادیده نگیرید
گروه علمی: قلب عضله‌ای است کمی بزرگ‌تر از مشت‌تان که خون را در سیستم گردش خون پمپ می‌کند. از آنجایی که سلامت قلب برای بهینه بودن سلامتی کلی‌تان اهمیت زیادی دارد، باید از علائم بیماری قلبی آگاه باشید. در این نوشتار ۱۲ نشانه بیماری قلبی بیان شده است که هرگز نباید نادیده بگیرید.

۱. درد قفسه سینه
این درد به دلیل انسداد شریان است. ممکن است در سینه‌تان احساس فشار داشته باشید. مردم معمولا این درد را کمی متفاوت توصیف می‌کنند. برخی می‌گویند احساس می‌کنند حیوان بزرگی روی سینه‌شان نشسته‌ است. برخی دیگر می‌گویند که احساس سوزش در سینه‌شان دارند. این درد می‌تواند هنگامی که فعال یا در حال استراحت هستید اتفاق بیفتد. اگر علائم پس از چند دقیقه از بین نرفت یا بدتر شد، اقدام جدی ضرورت دارد.

۲. فشار خون بالا
اگر فشار خون‌تان را کنترل نکنید، ممکن است سکته یا حمله قلبی مبتلا شوید. ورزش، کاهش مصرف نمک و رژیم غذایی سالم می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

۳. معده‌درد همراه با سوء هاضمه
طی حمله قلبی، برخی از افراد دچار سو‌ء هاضمه، حالت تهوع یا معده درد می‌شوند. زنان در هنگام حمله قلبی بیش از مردان این علامت را دارند. این نشانه به ویژه زمانی مهم است که معده‌درد با سایر علائم همراه باشد.

۴. درد بازو
درد بازوی چپ یکی از علائم حمله قلبی است. درد معمولاً از سینه شما به سمت خارج حرکت می‌کند. هرگز این علامت را نادیده نگیرید.

۵. گیجی
اگر ترکیبی از سرگیجه و ناراحتی قفسه سینه داشته باشید، ممکن است دچار حمله قلبی شوید. سرگیجه ناشی از افت سریع فشار خون است، زیرا قلب شما به درستی پمپاژ نمی‌کند.

۶. درد فک یا گلو
درد فک یا گلو یک علامت غیرمعمول بیماری قلبی است. اما اگر درد فک یا گلو و درد قفسه سینه دارید، می‌تواند نشانگر حمله قلبی باشد.

۷. خستگی ناگهانی یا مفرط
خستگی مفرط یا ناگهانی یک علامت ظریف است که به راحتی نادیده گرفته می‌شود. اگر متوجه شدید که طی چند ماه گذشته حجم خستگی‌تان افزایش یافته، باید به پزشک مراجعه کنید. این می‌تواند نشانه اولیه بیماری قلبی باشد.

۸. خروپف
خروپف با صدای بلند، طوری که انگار نفس کم می‌آورید، می‌تواند نشانه آپنه خواب باشد. آپنه خواب به این معنی است که هنگام خواب تنفس‌تان متوقف می‌شود. این اختلال فشار بر قلب آورده و می‌تواند باعث بیماری قلبی شود.

۹. عرق سرد
اینکه بدون ورزش یا انجام کار سخت عرق سرد بریزید، می‌تواند نشانه حمله قلبی باشد. معمولاً این علامت همراه سایر علائم حمله قلبی ظاهر می‌شود.

۱۰. سرفه طولانی مدت
ممکن است متعجب شوید اگر بشنوید سرفه‌ای که ماه‌ها طول کشیده می‌تواند نشانه‌ای از بیماری قلبی باشد. اگر مخاط صورتی یا سفید سرفه می‌کنید، نشانه نارسایی قلبی است. این اتفاق می‌افتد، زیرا در اثر مشکل قلبی خون به داخل ریه‌ها نشت می‌کند.

۱۱. تورم مچ یا ساق پا
اِدِم (تورم) یک پرچم قرمز برای بیماری‌های قلبی است. اگر ساق و مچ پا یا انگشتان‌تان متورم هستند، قلب‌تان به درستی پمپاژ نمی‌کند، مایعات تجمع می‌یابند و همین منجر به تورم پا می‌شود. بیماری قلبی باعث می‌شود کلیه‌ها آب و سدیم را از بدن خارج نکنند. این دلیل دیگری برای ادم است.

۱۲. ضربان قلب نامنظم
قلب همه گاهی و معمولاً وقتی هیجان‌زده یا عصبی هستند تند می‌شود، اما اگر این اتفاق زیاد رخ دهد، می‌تواند نشانه‌ای از بیماری قلبی باشد.
برچسب ها: بیماری قلبی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها