به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۲۳:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۲۴۵۶۵۶

رای کنگره آمریکا به تحریم ترکیه

رای کنگره آمریکا به تحریم ترکیه
گروه بین الملل: سنای آمریکا در چارچوب تصویب بودجه دفاعی ایالات متحده با تصویب یک ماده راه برای تحریم علیه ترکیه به دلیل خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ از روسیه باز کرد.
کنگره با تصویب لایحه «ان دی ای ای سال ۲۰۲۱» با ۸۴ رای موافق در برابر ۱۳ رای مخالف٬ تحریم‌های اجباری را با بر اساس قوانین موجود در آمریکا علیه ترکیه به دلیل به کارگیری سیستم دفاعی روسی اس ۴۰۰ وضع می‌کند.لایحه بودجه دفاعی دفاعی آمریکا روز سه شنبه با ۳۳۵ رای موافق در مقابل ۷۸ رای مخالف تصویب شد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در صورت مخالفت با این لایحه بودجه، ۱۰ روز فرصت دارد تا آن را وتو کند.
ترکیه به رغم هشدارها آمریکا از روسیه سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ خریده است و واشینگتن می‌گوید، سامانه «اس ۴۰۰» برای مقابله با هواپیماها و موشک‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، طراحی شده و می‌تواند اطلاعات مخفی جنگنده فوق پیشرفته «اف ۳۵» را جمع‌آوری کند.ترکیه می‌گوید، سال‌ها برای دریافت سامانه‌های ضدهوایی با اعضای ناتو و خود آمریکا مذاکره کرده، اما آنها طبق شرایط ترکیه حاضر به تحویل سامانه‌های خود نشدند و این کشور مجبور شده‌است این تسلیحات را از روسیه بخرد.آمریکا پس از آن که ترکیه سامانه اس ۴۰۰ را روسیه خریداری کرد، آنکارا را از پروژه ساخت اف ۳۵ کنار گذاشت.
 
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها