به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۰۴ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : ۲۴۷۶۹۳

جدید‌ترین آمار فوتی‌های كرونا در كشور

جدید‌ترین آمار فوتی‌های كرونا در كشور
گروه جامعه: سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، گفت: در حال حاضر ۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد این بیماری قرار دارند.
 سیما سادات دکتر لاری، گفت: از دیروز تا امروز ۴ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۷۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۲۴ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۱۸۲ نفر رسید.
وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۴ هزار و ۳۰۸ نفر رسید.خوشبختانه تا کنون ۹۲۴ هزار و ۶۸۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. همچنین ۵۳۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
به گفته وی، تا کنون ۷ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۷۵۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
کاهش آمار به معنی عادی شدن شرایط نیست
 عضو هیئت علمی و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند کاهشی آمارهای مربوط به شیوع کرونا در فارس، با بیان اینکه همراهی مردم موجب کنترل روند صعودی بیماری در فارس شده است، این موضوع را به معنی عادی بودن شرایط ندانست و بر لزوم تداوم رعایت پروتکل‌ها تاکید کرد.
دکتر سید روح‌الله حسینی  گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان فارس، ۵۴۳ هزار و ۲۲۶ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است. از میان نمونه‌های آزمایش شده در استان فارس، ۱۶۰ هزار و ۴۶ مورد مثبت شناسایی شده است.
حسینی شمار بیماران بهبود یافته از کرونا در فارس را قریب به ۱۵۵ هزار نفر ذکر و با اشاره به بستری بودن ۶۶۴ بیمار مشکوک یا دارای علامت، در بیمارستان های استان، اضافه کرد: از این تعداد، ۱۶۰ بیمار کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان بستری هستند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: متاسفانه ۸ نفر  در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، در حال حاضر آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس، از ابتدای شیوع تاکنون به دو هزار و ۹۵۷ نفر رسیده است.همچنان تنها راه کنترل بیماری کووید۱۹ و پیشگیری از ابتلا به این ویروس منحوس، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از ترددهای غیرضرور و دوری از دورهمی های خانوادگی است.


 
برچسب ها: کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها