به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۱ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۲۴۸۸۴۴

سناتور جمهوری‌خواه به پیروزی بایدن اعتراض می‌کند

سناتور جمهوری‌خواه به پیروزی بایدن اعتراض می‌کند
گروه بین الملل: جاش هاولی، سناتور جمهوریخواه از ایالت میسوری،  اعلام کرد که هفته آینده در جریان تایید آرای الکترال جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در کنگره به این نتایج اعتراض خواهد کرد. اقدام این سناتور جمهوریخواه می‌تواند باعث تاخیر در روند تایید نتیجه آرای الکترال شود، ولی نمی‌تواند مانع تایید آن شود.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تاکنون از قبول شکست در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده خودداری کرده و ادعاهایی را مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات مطرح می‌کند.دونالد ترامپ از اعضای سنای خواسته است در این خصوص از وی حمایت کنند.جو بایدن با ۳۰۶ رای الکترال در مقابل ۲۳۲ رای الکترال دونالد ترامپ به پیروزی رسیده است. اعضای کالج انتخاباتی ایالات متحده روز دوشنبه ۲۴ آذر به طور رسمی پیروزی جو بایدن بر دونالدترامپ را تایید کردند. اکنون به عنوان بخشی از روند تایید انتخابات کنگره نیز باید نتیجه نهایی را تایید کند.
گروهی از جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این گفته بودند که در جریان بررسی نتیجه انتخابات در کنگره در ششم ژانویه (چهارشنبه آینده) اعتراض می‌کنند. آنها به همراهی یک نماینده در سنا احتیاج دارند تا نتیجه انتخابات به طور رسمی در صحن کنگره به رای گذاشته شود.اکثریت مجلس نمایندگان در اختیار دموکرات‌هاست و اکثریت مجلس سنا در اختایر جمهوری‌خواهان است.پیش از این نیز میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا در ۲۵ آذرماه پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را تبریک گفت.
جاش هاولی بدون ارائه جزئیات یا شواهدی گفته است که به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اعتراض خواهد کرد زیرا «برخی از ایالت‌ها،از جمله پنسیلوانیا» قوانین انتخاباتی خود را در جریان انتخابات اخیر رعایت نکردند.ستاد انتخابات دونالد ترامپ شکایت‌هایی علیه روند برگزاری انتخابات در ایالت پنسیلوانیا انجام داد که نتیجه در بر نداشتند.جین ساکی، سخنگوی تیم انتقالی جو بایدن با رد اقدام جاش هالی گفته است چنین اقداماتی تاثیری روند تایید انتخابات نخواهد داشت و جو بایدن روز ۲۰ ژانویه مراسم تحلیف خود را برگزار خواهد کرد.

 
برچسب ها: بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها