به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۲۴۹۸۰۹

افزایش فشار بر پنس برای مداخله در نتایج انتخابات

افزایش فشار بر پنس برای مداخله در نتایج انتخابات
گروه بین الملل: در آستانه جلسه مهم  کنگره آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، فشار سیاسی بر مایک پنس، معاون رییس جمهوری ایالات متحده افزایش یافت.کنگره آمریکا قرار است امروز، اعتبار رای کالج الکتورال درباره پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بررسی کند.دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا که مدعی بروز تقلب گسترده در این انتخابات است، خواهان نقش آفرینی مایک پنس در این جلسه به نفع اوست.ترامپ  در توییتر نوشت: ''معاون رییس جمهوری از قدرت رد اعتبار گزینندگانی که با تقلب انتخاب شده اند، برخوردار است. ''
معاون رییس جمهوری آمریکا رییس مجلس سناست و  پنس نتیجه انتخابات در ایالت‌های مختلف را در جلسه  اعلام خواهد کرد.
هواداران ترامپ می گویند  پنس از اختیارات رد نتیجه کالج الکتورال در ایالت های مورد مناقشه برخوردار است، اما منتقدان  ترامپ می گویند نقش او در این جلسه صرفا نقشی تشریفاتی است.
مشاوران  پنس هم گفته اند که او قصد دارد فقط وظایف تشریفاتی خود را در کنگره اجرا کند.
یک مقام سابق کاخ سفید که با تیم  پنس در تماس است گفت: "او از رئیس جمهور حمایت می کند، اما قانون اساسی را اجرا خواهد کرد. این یک نقش تشریفاتی است. باز کردن نامه ها و خواندن محتوی آنها. همین. این یک وظیفه تشریفاتی است."مارک شورت رئیس دفتر مایک پنس هم  گفته بود که معاون رئیس جمهور "قانون اساسی را اجرا خواهد کرد."پیش از این دست کم ۱۲ نماینده جمهوری خواه سنا و حدود ۱۴۰ عضو مجلس نمایندگان اعلام کردند در این جلسه به صحت انتخابات اعتراض خواهند کرد.انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر، سیزدهم آبان برگزار شد و بایدن در این انتخابات توانست به طور بی سابقه ای بیشتر از ۸۱ میلیون رای به دست آورد.او برای پیروزی در انتخابات به دست کم ۲۷۰ رای الکتورال نیاز داشت که توانست ۳۰۶ رای الکتورال را به خود اختصاص دهد.مجمع برگزینندگان، کالج الکتورال، در چهاردهم دسامبر، ۲۴ آ‌ذر نتیجه آرای الکتورال کسب شده به وسیله  بایدن در همه ایالت‌ها را تایید کرد.ترامپ خواهان رد اعتبار آرای کالج الکتورال بعضی از ایالت‌های مهم در این انتخابات است.

 
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها