به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۲۵۲۲۵۶

دومین جایزه سال استیکر به ایستگاه پایانی رسید

دومین جایزه سال استیکر به ایستگاه پایانی رسید
گروه فرهنگی: مراسم اختتامیه دومین جایزه سال استیکر شامگاه 30 دی ماه با حضور دبیر، رییس و اعضای هیات داوران این رویداد به صورت آنلاین برگزار شد.مراسم اختتامیه دومین جایزه سال استیکر شامگاه سه شنبه ۳۰ دی ماه با حضور دبیر، رییس و اعضای هیات داوران این رویداد به صورت آنلاین از صفحه اینستاگرام و سایت این پیام‌رسان پخش شد.در ابتدای این مراسم که در بخش اول به صورت میزگرد برگزار شد، ویدیوکلیپی از اختتامیه دوره اول جایزه سال استیکر پخش شد.بهرام عظیمی رییس هیات داوران دومین جایزه سال استیکر که اجرای این برنامه را نیز بر عهده داشت، با اشاره به اینکه این جشنواره به همت پیام‌رسان آیگپ برگزار شده از میثم عسگری رییس جشنواره و مدیرعامل آیگپ خواست که درباره این جشنواره توضیح دهد.عسگری ضمن ابراز تاسف از اینکه نتوانستند مراسم اختتامیه را به صورت حضوری برگزار کنند از مخاطبان خواست که ویدیویی را تماشا کنند.وی در این ویدیو ضمن تشریح نحوه ارتباط بشر از ابتدا تا به امروز گفت: سرعت ارتباطات بیان احساسات را سخت کرده بود و در اینجا بود که استیکرها پا به دنیای چت‌ها و پیام‌ها گذاشتند. استیکرها به مرور تبدیل به استیکرهای متحرک شدند و به تازگی نیز استیکرهای صدادار طراحی شده است. استیکرها راحت‌تر، شفاف‌تر و حقیقی‌تر می‌توانند احساسات مخاطبان شبکه‌های اجتماعی را بیان کنند.مدیرعامل ایگپ ادامه داد: استیکرها علاوه بر بیان احساسات راه کم‌هزینه‌ای برای تبلیغات و باعث ماندگاری برندها هستند. طراحی استیکر برای کسب و کارهای اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. خلاقیت و هنر ابزاری برای خلق استیکر است. در آینده حجم مالی در بازار دیجیتال بسیار گسترده خواهد شد و استیکرها سهم بزرگی از این بازار را خواهند داشت. آیگپ و جایزه سال استیکر با رویکرد حمایت وارد این بازار شده است.
 
پس از آن عظیمی ضمن تشکر از عسگری برای توضیحات فواید و کاربردهای استیکر در این ویدیو از حمایت نکردن مسئولان از این رویداد انتقاد کرد.در ادامه رییس جشنواره درباره مساله حمایت نکردن مسئولان بیان کرد: مدیران بالادستی تصمیم‌گیرنده هستند که برخی از آن ها اهمیت استیکر را نمی‌دانند و برخی هم می‌دانند اما کاری نمی‌کنند که جای تاسف دارد. ما باید از فعالان این عرصه حمایت کنیم تا در پنج سال آینده از دنیا عقب نمانیم.وی افزود: ما به این دلیل به سراغ جایزه سال استیکر رفتیم که می‌خواهیم کاراکترهای ایرانی و بومی داشته باشیم. بعد از تحقیق و مطالعه در هر کاری باید کمک مالی و حمایتی صورت گیرد و دستگاه‌هایی که در حوزه فرهنگ هستند، باید کمک کنند تا بتوان از این فضای گسترده به‌عنوان فرهنگسازی استفاده و شغل ایجاد کرد.پس از آن بهرام عظیمی اظافه کرد: در انیمیشن از ما می‌خواهند انیمیشن‌های سینمایی خوب بسازیم که بچه‌ها طرفدار آن باشند اما تا به حال این اتفاق نیفتاده یا خیلی کم افتاده است به این دلیل که شرکت‌های بزرگ تولید انیمیشن در بیان گفتار و ارتباط با کودکان از ما جلوتر بوده‌اند.وی افزود: اتفاق درستی که در این جشنواره رخ داده، این است که ما از کسی نمی‌خواهیم استیکرهای خارجی را دور بریزد. فقط می‌خواهیم استیکرهای ایرانی را ببیند تا در یک رقایت درست با استیکرهای خارجی قرار گیرند.رییس هیات داوران دومین جایزه سال استیکر گفت: امسال ما ۷۹ شرکت‌کننده داشتیم که در این بین ۵۰ کار دارای استانداردهای بالا بودند. امیدواریم مردم از این استیکرها استفاده کنند و مورد قبولشان باشد.در ادامه مدیرعامل آیگپ در پاسخ به پرسش بهرام عظیمی درباره اینکه آیگپ به جز اهدای جوایز چه کاری برای برگزیدگان این رویداد انجام می‌دهد، گفت: ما یک بنگاه اقتصادی هستیم و تا حدی توانایی مالی داریم و باید حواسمان به کارمان باشد. ما در سال گذشته ۷۰ درصد استیکرهای حاضر در جشنواره را به صورت متحرک درآوردیم و اولین سری استیکرهای موشن ایرانی را به بازار عرضه کردیم.
 
وی افزود: ما به عنوان واسط بین بازار و طراحان و هنرمندان عرصه استیکر حضور داریم و به عنوان یک قلاب از این زنجیره هستیم که سعی می‌کنیم کیفیت‌ها را ارتقا دهیم و فضاسازی کنیم تا استیکرها بهتر از این استفاده شود. ما می‌خواهیم استیکرها و فعالان این حوزه به برندهای تجاری معرفی شوند.پس از آن عظیمی ضمن بیان این موضوع که سال گذشته آثار جشنواره در نمایشگاهی به نمایش گذاشته شده اما این نمایشگاه در این دوره به دلیل کرونا به صورت مجازی برگزار شده از مخاطبان خواست تا ویدیوی مربوط به نمایشگاه را ببینند.پس از پخش ویدیو اعضای هیات داوران توسط بهرام عظیمی معرفی شدند.امیر یاسمنی عضو هیات داوران گفت: بنده بر این باورم که جهش خوبی نسبت به سال گذشته داشتیم و هنرمندان شناخت خوبی از این جشنواره داشتند. امیدوارم با برگزاری دوره بعد نخبه‌‌های بیشتری را در این رشته ببینیم. لازم به ذکر است که در این دوره استیکر متحرک کم داشتیم.مسعود شجاعی طباطبایی دبیر دومین جایزه سال استیکر گفت: امسال کارگاه‌های آموزشی آنلاین بسیار خوبی داشتیم و کتاب این دوره از جشنواره نیز در فضای مجازی مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین امسال سطح کمی و کیفی آثار بسیار بالا بود.علی رادمند دیگر عضو هیات داوران گفت: به قدری کارها خوب بود که ۱۰ اثر آخر برای ما مثل ضربات پنالتی شده بود و خیلی سخت توانستیم سه کار را انتخاب کنیم. به راحتی می‌توانستیم پنج جایزه اول داشته باشیم. همه ۱۲ انتخاب آخر ما می‌توانستند نفر اول باشند.امیرحسین ایماغیان یکی دیگر از اعضای هیات داوران دومین جایزه سال استیکر بیان کرد: برای دوره بعد اگر به شرکت‌کننده‌ها سر نخ و الگویی ارایه دهیم آثار رسیده می‌تواند جذابیت بیشتری داشته باشد.
 
در ادامه عظیمی گفت: پیام‌رسان آیگپ با این رویداد جریان حرفه‌ای را در این زمینه راه‌اندازی کرده است. هنر کاریکاتور ایران در دنیا حرف اول را می‌زند، همچنین در انیمیشن کوتاه جشنواره‌ای نیز جایگاه بسیار خوبی در سطح جهان داریم. با استعدادی که در این دو سال در جشنواره دیدم می‌توانم بگویم تا چند سال آینده می‌توانیم جزو اولین‌های دنیا در حوزه طراحی استیکر باشیم.در این بخش از میزگرد عسگری کتاب جشنواره را رونمایی کرد و عظیمی درباره این کتاب گفت: این کتاب می‌تواند با هر آدمی در هر سن و سطح سوادی ارتباط برقرار کند. من کتاب سال گذشته را به مدارس بردم و به دانش‌آموزان هدیه دادم. بسیاری از کسانی که در این دوره از جایزه سال استیکر شرکت کردند از میان همان دانش‌آموزانی بودند که کتاب سال پیش را دیده بودند.عسگری گفت: پیام‌رسان‌های داخلی می‌توانند همزمان با آیگپ از این استکرها استفاده کنند و پس از مدت کوتاهی این استیکرها قابلیت استفاده در تمامی پیام‌رسان‌ها را دارد.وی درباره کارگاه‌های آموزشی این دوره از جایزه سال استیکر اظهار کرد: دوست داشتیم این کارگاه‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم اما به دلیل شیوع بیماری کرونا آنلاین برگزار شد. کلاس‌های آنلاین جذابی داشتیم که برای استفاده علاقه‌مندان بسیار مناسب بود. کرونا برخی شرایط را به ما تحمیل کرد اما موجب شد با کمترین هزینه بهترین خروجی را از کلاس‌ها داشته باشیم.در این قسمت از برنامه ویدیوی کوتاهی از کلاس‌های آنلاین آموزش طراحی استیکر ثابت و متحرک علی رادمند و پدرام اعتمادی به نمایش در آمد.در ادامه عسگری عنوان کرد: در سال گذشته ۳۰ استیکر از مجموعه ۵۰ استیکری که وارد داوری شدند را متحرک‌سازی کردیم و امسال قصد داریم این کار را از طریق شرکت‌کننده‌ها انجام دهیم. اخیرا استیکرهای متحرک صدادار وارد بازار شده‌اند که قصد داریم تا چند ماه آینده این استیکرها را در آیگپ بارگذاری کنیم.
 
اهدای جوایز
در بخش بعدی این مراسم برگزیدگان دومین جایزه سال استیکر به شرح زیر معرفی شدند و جوایز خود را دریافت کردند.
 
تجلیل ویژه آیگپ:
بهرام ارجمندنیا: لوح تقدیر و جایزه نقدی ۴۰ میلیون ریال
 
تجلیل هیات داوران:
فریناز سلیمانی: لوح تقدیر و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریال
حسین سلوکی: لوح تقدیر و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریال
محسن سپاهی: لوح تقدیر و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریال
 
نفرات برتر بخش استیکر متحرک:
نفر سوم شهاب جعفرنژاد: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۷۰ میلیون ریال
نفر دوم مهناز یزدانی: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰۰ میلیون ریال
نفر اول فریناز سلیمانی: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۳۰ میلیون ریال
 
نفرات برتر استیکر ثابت:
نفر سوم مهناز یزدانی: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۷۰ میلیون ریال
نفر دوم شیوا گل محمدی: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰۰ میلیون ریال
نفر اول حسین زارعی: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۳۰ میلیون ریال
همچنین به تمامی راه‌یافتگان به بخش نهایی استیکر ثابت مبلغ ۲۰ میلیون ریال و راه‌یافتگان به بخش نهایی استیکر متحرک مبلغ ۳۰ میلیون ریال اهدا شد.
برچسب ها: جشنواره جایزه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها