به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ - ۱۱:۲۴
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب : ۲۵۲۴۰

يك زن مسلمان ترك تبار در آلمان وزیر شد

گروه بين‌الملل: در آلمان براي اولين بار يک مسلمان به سمت وزير امور مهاجران منصوب شد.
به گزارش پايگاه خبري المختصر، در ساختار جديد دولت آلمان براي اولين بار در تاريخ اين کشور يک زن مسلمان به سمت وزير امور مهاجران و پناهندگان منصوب شد. "آيدين اوزغوز" نماينده پارلمان از حزب سوسيال دموکرات که اصالتي ترک دارد در دولت جديد آلمان به سمت وزير امور مهاجران و پناهندگان منصوب شد، انتصابي که با استقبال گسترده اتباع خارجي مقيم آلمان مواجه شده است.

اوزغوز 46 ساله در هامبورگ و در يک خانواده ترک تبار متولد شد اما در دوران تحصيلات دانشگاهي در آلمان تابعيت آلماني گرفت. وي در سال 2001 با پيوستن به شورايي ويژه در هامبورگ که در امور مهاجران فعال بود به نوعي وارد عرصه سياست شد و در سال 2009 نيز با پيروزي در انتخابات پارلماني عضوي از پارلمان شد تا پس از گذشت دو سال به يکي از اعضاي فراکسيون حزب سوسيال دموکرات در پارلمان تبديل شود. اوزغوز تا قبل از تصدي سمت وزارت از منتقدان جدي وزير امور مهاجرت سابق بود. شوراي ترک تبارهاي آلمان از انتخاب اوزغوز به سمت وزير مهاجرت به گرمي استقبال کرد ضمن اينکه برخي از مراکز و جمعيت هاي فعال در امور آوارگان نيز از اين انتصاب ابراز خرسندي کردند.

فلفلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۹:۳۶
در کانادا هم یک ایرانی وزیر است فکر کنم وزارت آموزش و پرورش (190021)
س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۲:۵۸
ایشان دکتر رضا مریدی وزیر تحقیقات و فناوری ایالت انتاریو است اونتاریو به عنوان بزرگترین و پرجمعیت‌ترین استان کانادا شناخته می‌شود (190147)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۰:۱۵
در ايران ما، به جز فارس و ترك، هيچ كس حتي نمي تواند به معاونت وزارت برسد، چه برسد به وزارت!
آيا شما تركمن، بلوچ، عرب و كرد تابحال به عنوان وزير ديده ايد؟ (190054)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۱:۱۳
یک مورد من به یادم اومد، قطعا موارد دیگه ای هم هست شمخانی عرب بود که دو دوره وزیر دفاع خاتمی بود با اینکه در دور دوم رقیب خود خاتمی بود و برعلیه او رقابت میکرد و اکنون هم ریس شورای امنیت ملی است که کم مقامی نیست، بعضی از اقوام از مدعیانی مثل قاسملو که حین تجاوز عراق به ایران به ان کشور رفت وامد داشت وبا افتخار گفته بود که ما هزاران سرباز ایرانی را در کردستان مشغول کرده ایم و یا کسانی که قبلا اعلام استقلال کردستان را با تحریک شوروی کمونیستی رسما اعلام کرده بودند و رهبر فعلی ان حزب نیز اخیرا بیشرمانه خواستار اعمال منطقه ممنوعه پروازی بر ایران شده بود بیشتر صدمه می بینند تا از اقوام دیگر (190083)
آزادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۱:۵۶
خوب آقای فضلی وزیر کشور الان کرد هستند. در ضمن حمایت از بعضی از گروهک ها سبب دوری عده ای از گرفتن مسئولیت می شود (190112)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۲:۵۶
یه نفر دیدین دیگه همه چی عالی شد ! (190141)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۳:۵۶
تو میگی نمیرسن ما میگیم تحقیق نکرده حرف نزن! (190184)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۳:۰۵
محمد رضا رحیمی که معرف حضور همه میباشد یعنی همان معاون مشهور احمدی نژاد هم متولد قروه کردستان است (190151)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۳:۵۵
میشه این بحث مضحکو تموم کنید؟؟؟ (190182)
کردستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۰:۲۷
یک زن مسلمان ترک تبار در آلمان وزیر شد.
خیلی جالبه.
به ایران خودمون برگردید.
تا حالا یه نفر کرد در ایران به سمت وزیر انتخاب نشده است . (190064)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۲:۴۹
کریم سنجابی که ابتدای انقلاب وزیر خارجه بود کرمانشاهی و احتمالا کرد بوده (190133)
آزادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۰:۳۶
به این میگن آزادی (190067)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۲:۱۹
کشورهای غربی فقط در کشورهای خود به حقوق بشر و حتی برای حقوق حیوانات ارزش قایلند و لی اگر به سابقه استعماری انها و حتی جنگ افروزیهای دهه های اخیر انهادر عراق و افغانستان و . . . توجه کنید متوجه خواهید شد تاکنون حدود یک میلیون انسان قربانی سیاستهای جنگ طلبانه انهاشده که پوچی ادعای انها در باره دلیل حمله به عراق ثابت شده و بعلاوه در قبال کودتای نظامیان مصری و فتل عام مردم مصر سکوت کرده اند چون در جهت منافعشان بوده بعلاوه بدشان نمی امد جنگ و ادمکشی دیگری در ایران به راه اندازند تا صنایع اسلحه سازی انها و اقتصادشان رونق یابد و متخصصان و نخبه های این کشورهای ناامن شده را مفت صاحب شوند (190121)
آزادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۲:۵۷
اگر کل دنیا را هم استعمار و چپاول کنند به خاطر کشورشان هست و حداقل برای مردم خودشان خوب هستند و برای تبعه کشورشان به عنوان یک انسان ارزش قائل هستند (190144)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۳:۲۲
گاه از اینکه خودم طرفدار دمکراسی هستم شرم میکنم که می بینم بعضی ادعای ازادی میکنند ولی تفکرشان از دیکتاتورهایی مثل صدام و هیتلر هم عقب مانده تر است یعنی این را انسانیت میدانی که کل دنیا را استعمار و چپاول کنند به خاطر کشورشان ؟ صدام ادمکش و قذافی دیوانه یک هزارم جرج بوش و دیک چینی با جنگ افروزی باعث مرگ انسانهای بیگناه نشدند، اگر جان انسان برایت مهم نباشد معنی ازادی را هم نمی دانی (190160)
مرتضی
Germany
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۰:۳۸
ایشان وزیر نمیباشند بلکه به عنوان قائم مقام و یا نماینده مجاز و به عبارتی حکم سرپرستی امور مهاجران و پناهندگان را دریافت کردند (190070)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۱:۱۹
دقيقا" بخون : به گزارش پايگاه خبري المختصر، در ساختار جديد دولت آلمان براي اولين بار در تاريخ اين کشور يک زن مسلمان به سمت وزير امور مهاجران و پناهندگان منصوب شد. (190092)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۱:۵۴
این باعث افتخاره که یک خانم انقدر قدرتمند هست که بتواند یک وزارت خانه را انهم در المان پیشرفته مدیریت کند مگر خود خانم انگلا مرکل که از هوش بالایی هم برخوردار است اخیرا" و برای سومین بار صدر اعظم المانی میشود که جزء 5 کشور بر تر دنیاست- ارژانتین رییس جمهورش یک خانم است که برای دومین بار در انتخابات پیروز شد- رییس جمهور برزیل خانم دیلما روسف است کشوری که 270میلیون جمعت دارد و جزء 10 کشور برتر دنیاست - ملکه انگلیس سالهاست که امپراطور انگلستان است-نخست وزیر همه کاره کانادا یک خانم است همین کاترین اشتون معروف رییس سیاست گذاری اتحادیه اروپاست. اما اما در کشور 2500 ساله و تاریخی ایران سر سخن گوی وزارت امور خارجه که یک زن باشد چه جنجالی شد . ضمنا" در ایران دوچرخه سواری خانمها ؟؟؟ و یا اصولا" بحث ورزش خانمها . در ایران ما برای خانمها طبق گفته های مراجع خانه داری و بچه داری اصلح تر است. (190111)
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۳:۳۵
با توجه به اینکه این خانم ترک تبار است و تابعیت المان را دارد اما ملت المان کلا" با ترک تبار ها میانه خوبی ندارند حتی بعنوان شهروند درجه 2 مسعود اوزیل هم ترک تبار المانیست و خیلی های دیگر . بعد از جنگ جهانی دوم که المان از نظر نیروی کار خصوصا" مرد کم اورد از کشور ترکیه نیروی کار گارگری گرفت که ترک ها سالها ماندند و زاد و ولد کردند اما نتوانستند با فرهنگ المان خودشون را تطبیق بدهند خصوصا" اینکه المان ها خیلی نژاد پرستند و همراه با جماعت ایتالیایی ها خودشان را برترین نژاد میدانند که هنوز هم ادامه دارد. (190174)