به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۲۵۹۰۲۵

فقر زدایی 100میلیون نفری در چین

فقر زدایی  100میلیون نفری در چین
گروه بین الملل: در هشت سال گذشته ۸۳۲ شهرستان و ۱۲۸ هزار روستا با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ میلیون نفر در چین از فقر نجات یافته اند که یک دستاورد بزرگ و بی سابقه در طول تاریخ فقرزدایی بشر محسوب می‌شود. 
در حال حاضر، تمام افرادی که نامشان به عنوان فقیر در چین ثبت شده بود دیگر هیچ نگرانی در مورد غذا و لباس ندارند و از فرصت دریافت آموزش همگانی، خدمات پزشکی پایه، مسکن امن و آب آشامیدنی سالم و ایمن برخوردارند. درآمد خالص سرانه این افراد هم از دو هزار و ۹۸۲ یوان در سال ۲۰۱۵ به ۱۰ هزار و ۷۴۰ یوان در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.در عین حال، همواره در چین بر این نکته تاکید می شود که رهایی از فقر پایان کار نیست بلکه آغاز یک راه است بر همین اساس در طول چهاردهمین برنامه ۵ ساله توسعه چین سازوکاری به منظور جلوگیری از دچار شدن مجدد این گروه از جمعیت روستایی به فقر ایجاد خواهد شد.«شی جین پینگ» رییس جمهوری چین  در نشست تجلیل از فعالان امور فقرزدایی در چین اعلام کرد: با تلاش مشترک تمامی اعضای حزب و مردم اقوام مختلف سراسر کشور و در آستانه صدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست، چین در نبرد فقرزدایی به پیروزی همه جانبه رسیده است.
وی ریشه کن کردن فقر را امری بزرگ در کشورها و در تاریخ و عصر کنونی عنوان کرد و گفت: در هشت سال گذشته، کمیته مرکزی حزب کمونیست چین امور فقرزدایی را در جایگاه بسیار مهم کشور قرار داده و در این راستا به نبرد گسترده پرداخته است.
شی افزود: موفقیت همه جانبه چین در فقرزدایی افتخار همه مردم،  حزب کمونیست و ملت چین است در صورت پایبندی بر رهبری حزب کمونیست و راه سوسیالیستی با ویژگی‌های چین، این کشور می‌تواند امور سخت و بزرگ دیگر مانند فقرزدایی را در پیش گیرد.

 
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها