به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۲۵۹۶۲۶

سوریان مثل شیر بالای سر کشتی فرنگی است

سوریان مثل شیر بالای سر کشتی فرنگی است
گروه ورزشی: سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تأکید کرد با نگاه المپیکی، باید بعد از توکیو کادر با انرژی و جوانی رأس این تیم قرار بگیرد و او هم برای کمک و همفکری در کنار کشتی بماند.محمد بنا در مورد عملکرد نفرات اعزامی به تورنمنت اوکراین اظهار داشت: در ماه فوریه، همین یک مسابقه برگزار می‌شد و نگاه ما این بود که می‌توانیم در آن شرکت کنیم. زمان خوبی برای ما بود و از طرفی بچه‌هایی که سهمیه گرفته بودند، از نورسلطان به این طرف هیچ مسابقه‌ای نداشتند. البته امیر قاسمی منجزی قبل از اعزام پایش ضرب خورد که باید دو هفته در آتل بماند. در اوکراین هم جوانان و هم باتجربه‌ها خوب کشتی گرفتند، غیر از رامین طاهری که توقع بیشتری از او می‌رفت.
 
وی در مورد دلیل ناکامی طاهری تصریح کرد: طبیعتاً طاهری در چند ماه گذشته شرایط خوبی نداشت، البته از نظر تمرین اردویی شرایط خوبی را پشت سر گذاشت و از نظر بدنی هم آماده بود، اما برخی ذهنیت بلندپروازانه ندارند و گاهی مغزشان در جایی توقف می‌کند. رامین به نظر من شرایط بدی نداشت، اما اگر همیشه در یک فرم کشتی بماند و نه در خاک و نه در سرپا، عملی خوب و کامل انجام ندهد، نتیجه نمی‌گیرد. اگر کشتی‌گیر می‌خواهد در سطح اول دنیا باشد، اما خوب عمل نکند، ضرر می‌کند.سرمربی تیم کشتی فرنگی در پاسخ به این سؤال که آیا به ترکیب اعزامی به مسابقات گزینشی و سهمیه المپیک رسیده است، تصریح کرد: طبیعتاً بله، منتظر همین مسابقات اوکراین هم بودیم که در دو سه وزن عملکرد کشتی‌گیران را بررسی کنیم و به امید خدا در چند روز آینده ترکیب مشخص خواهد شد. البته هنوز وقت داریم، اما فدراسیون خواسته است لیست نهایی را بدهیم. اگر باز فرصت بدهند، می‌توانیم لیست را باز بگذاریم تا یک مقدار بیشتر به جمع‌بندی برسیم.

بنا درباره اینکه آیا کشتی‌گیر مصدومی در اردوی تیم ملی حضور دارد، تصریح کرد: کشتی ورزشی است که همیشه مصدومیت در خود دارد. امیر قاسمی منجزی متأسفانه در یک حرکت ساده مچ پایش پیچ خورد. البته مصدومیت او زیاد جدی نیست و دو هفته در آتل می‌ماند. میثم دلخانی یک سالی هست که در زانویش درد دارد. در موارد خاص در کندن و سالتو این درد نمود می‌کند، اما نیازی به عمل ندارد و باید مدارا و مواظبت کند. حسین اسدی در کتف و ناصر علیزاده  نیز در پای خود مصدومیت دارند. رضا گرایی دنده‌اش درد می‌کرد که بهتر شده است و الان خوب و کامل تمرینات را انجام می‌دهد.وی با اشاره به تغییر وزن امین کاویانی‌نژاد در تورنمنت اوکراین گفت: امین برای اولین بار در وزن جدید کشتی‌های خوبی گرفت. شکست بالی به اشتباهات تاکتیکی او برمی‌گردد. در ادامه برای کشتی بعد تذکر دادیم و در آخر به مدال برنز رسید. مدالی که برای کسب آن به دردسر افتاد، اما  آنقدر قابلیت جنگ روبه‌رو را دارد که توانست ببرد. او اولین تجربه بزرگسالانش بود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره اظهارات گذشته خود راجع به مسعود هاشم‌زاده و عدم استفاده از این ادبیات در سالیان اخیر گفت: اگر آن موقع راجع به مسعود این حرف را زدم، به خاطر این بود که کشتی‌گیر باتجربه‌ای محسوب می‌شد و مسابقه جهانی و بین‌المللی زیادی را تجربه کرده بود. وقتی چنین کشتی‌گیری اشتباه فاحش کند، قابل قبول نیست. این حرف را درباره کشتی‌گیر 20 ساله نمی‌گویم، اما اگر کشتی‌گیرانی مانند امیر قاسمی یا حسین نوری در یک مبارزه خیلی پایین‌تر از سطح خودشان کشتی بگیرند و ببینم دیگر فرصتی برای جبران ندارند، این حرف را می‌گویم. زمانی که درباره مسعود هاشم‌زاده آن اظهارات را انجام دادم، در کنار او بابک قربانی، امیر علی اکبری و قاسم رضایی را داشتیم و خیلی کشتی‌گیر داشتم که در ذهنم می‌توانستم جای آنها را تغییر بدهم.

بنا تصریح کرد: نفرات اعزامی به اوکراین جوان بودند. در میان 30 نفری که در اردوی تیم ملی حضور دارند و 9 نفری که به اوکراین رفتند، ما نفرات خیلی کمی داریم که بالای 30 سال داشته باشند.وی در مورد حضور نفرات جدید در اردوی آینده تیم ملی گفت: یکسری جوان را از لیگ رصد کردیم که به تمرینات اضافه شدند و دیگر کسی اضافه نمی‌شود. اردوی خارج از تهران هم دیگر نمی‌توانیم داشته باشیم. با شرایط فعلی بیماری کرونا در تهران هم خیلی می‌ترسیم و با احتیاط بیشتری کار را دنبال می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سؤال که «با توجه به فاصله دو رویداد المپیک و مسابقات جهانی نروژ، نفرات المپیکی‌ شانس حضور در تیم جهانی را دارند؟»، گفت: فرنگی را نمی‌گویم و مثالم را از کشتی آزاد می‌زنم. حسن یزدانی به  المپیک توکیو می‌رود و طلای المپیک را می‌گیرد، بعد برای افزایش تعداد مدال‌های خود و با توجه به برتری در انتخابی تیم ملی مقابل کامران قاسمپور قصد حضور در مسابقات جهانی را دارد. در این شرایط ما می‌توانیم یزدانی را اعزام نکنیم؟ باید المپیک تمام شود و در آستانه مسابقات جهانی شرایط ملی‌پوشان را بررسی کرد. امکان دارد شرایط خوب نباشد و انتخاب نفر اعزامی در قالب چرخه تعریف شده قرار بگیرد. حالا می‌گوییم مثلاً برای چرخه وقت نداریم. می‌شود برای نفر اول آن وزن، کسی که به المپیک رفته و نفر اولی که از جام تختی بیرون آمده است، یک تک کشتی برگزار کنیم.

محمد بنا در پایان با اشاره دوباره به آینده نامعلوم خود در تیم ملی بعد از مسابقات المپیک، تصریح کرد: همه اینها برمی‌گردد به اینکه چه کسی مسئولیت تیم اعزامی به نروژ را دارد. باید پله به پله جلو برویم. شاید در المپیک نتیجه خوبی نگیریم و به من گفتند برو، البته که علیرضا دبیر به من لطف دارد و حمید سوریان هم مثل پسرم هست و همیشه به من محبت دارد. اول باید این المپیک را رد کنیم و بعد برسیم به جهانی. ضمن اینکه سرمربیگری تیم ملی ارث پدری کسی نیست. اگر هم بخواهیم نگاه المپیکی داشته باشیم، باید بعد از المپیک توکیو، به فکر المپیک بعدی بوده و برنامه داشته باشیم. به همین دلیل باید یک کادر با انرژی و جوان بالای سر تیم بگذاریم، البته می‌شود این مدت همفکری و کمک هم کنیم. خود حمید سوریان هم مثل شیر بالای سر کشتی فرنگی هست. هیچ موقع از کشتی نرفتم که دوباره برگردم. همیشه در کشتی هستم. یک مدت می‌رفتم استراحت، حالا امیدوارم این بار استراحتم، واقعی باشد و در حد همفکری کنار کشتی باشم.
مرجع : تسنیم
برچسب ها: محمد بنا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها