به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۴ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۲۵۹۷۱۹

سرنوشت كشور در دست نماینده‌ای كه با 10هزار رای به مجلس رفت

سرنوشت كشور در دست نماینده‌ای كه با 10هزار رای به مجلس رفت
گروه سیاسی: « اگر FATF صادق است اطلاعات ترور شهید سلیمانی را به ما بدهد. چرا اطلاعات ترور شهیدفخری‌زاده را در اختیار ما نمی‌گذارند؟ چرا ساکت‌اند؟ اطلاعات ترور شهید بهشتی را در اختیار ما بگذارند.»
این حرف‌ها را آقای علیرضا سلیمی نمایندۀ محلات و دلیجان در مجلس یازدهم -که در عین حال عضو ناظر هیأت رییسۀ مجلس شورای اسلامی هم هست- گفته است.
تصور او از این نهاد بین‌المللی که معیارهای مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم را تعیین می‌کند این است که اطلاعات مربوط به ترورها را در اختیار دارد.
آن قدر صحبت او عجیب و ناشی از بی‌اطلاعی است که دست‌مایۀ طنز و طعنه شده تا جایی که عبدالله رمضان‌زاده سخن‌گوی دولت اصلاحات نوشته: «اگر اف‌ای‌تی‌اف، صادق است از ذوب شدن یخ‌های شمال جلوگیری کند!»
به تارنمای آقای سلیمی مراجعه کردیم تا بدانیم اولا چند سال دارد، ثانیا مدرک دانشگاهی او چیست، ثالثا با چه میزان رأی وارد مجلس کنونی شده و سابقۀ نمایندگی هم دارد یا نه.
متولد سال 1343 است. یعنی 56 سال دارد و جوان نیست. مدرک او هم دکتری فقه و مبانی حقوق ذکر شده و قبل از مجلس فعلی هم سه دوره یعنی 12 سال نماینده بوده است. تعداد آرای او هم خیره‌کننده است: 10 هزار و 471 رأی. بله. درست خواندید. 10 هزار رأی!فردی با 10 هزار رأی و با این سطح از اطلاعات عمومی دارد برای سرنوشت اقتصاد ما و زندگی 85 میلیون ایرانی تصمیم می‌گیرد و نمی‌داند بحث عضویت در این نهاد مطرح نیست تا بررسی کنیم ببینیم صادق‌اند یا نه.بحث بر سر رعایت 40 توصیه است و اگر کشوری بخواهد مبادلات بین‌المللی داشته باشد باید این توصیه‌ها را عملیاتی کند. اگر هم نمی‌خواهد دور مبادلات را هم خط بکشد!اجرا نکردن این توصیه‌ها ریسک سرمایه‌گذاری را بالا می‌برد و به همین خاطر ریسک سرمایه‌گذاری در ایران به هفت رسیده و ما را کنار کره‌شمالی، اریتره و سودان جنوبی قرار داده است. یک بار دیگر ببینید کنار کی‌ها: کره‌شمالی، اریتره و سودان جنوبی.
اف‌ای‌تی‌اف مثل فیفا است. برای مسابقات بین‌المللی فوتبال، باید عضو فیفا باشی وگرنه خودت با خودت باید مسابقه بدهی! برای مبادلات و مراودات بین‌المللی هم باید مقررات اف‌ای‌تی‌اف را رعایت کنی وگرنه خودت با خودت باید مبادله کنی و اینها چه ربطی به صداقت و ترور شهیدی در سال قبل یا در سال 60 دارد؟این کنوانسیون تازه سال 1368 و در نشست 7 کشور صنعتی در پاریس و با توجه به تحولات اروپای شرقی به وجود آمد و نپیوستن و به تعبیر درست‌تر رعایت نکردن توصیه‌های آن یعنی قبول ریسک بالا و ریسک بالا هم یعنی هزینۀ بیشتر برای سهم بیمه در تمام مبادلات صادراتی و وارداتی.اطلاعات ترور شهید سلیمانی را مقامات عراقی‌ که مورد حمایت ما بودند و هستند باید می‌دادند و نمی‌دانیم داده‌اند یا نه. به اف‌ای‌تی‌اف چه ربطی دارد؟
یک تاجر ایرانی چه توضیحی دارد به طرف معامله خود بدهد که چرا زیر بار اف‌ای‌تی‌اف یا همان مقررات بین‌المللی مربوط به تأمین نکردن مالی تروریسم و پول‌شویی نمی‌رویم و چرا بانک‌ها و بازرگانان و شرکت‌های خارجی خود را در ریسک معامله و مراوده و مبادله با کشوری قرار دهند که این نپیوستن و نپذیرفتن تصور رعایت نکردن را ایجاد کرده است؟
چه در ایران و چه در هر کشور دیگر یک فعال اقتصادی تصمیم خود را بر اساس فهم از ریسک و مخاطره نهایی می‌گیرد و چگونه می‌توان هم ریسک اضافی ایجاد کرد و هم سهم خود از تجارت جهانی را بالا برد؟صحبت از مراوده و مبادله است. مثل فوتبال که بحث مسابقه است. مراوده مثل مسابقه. اف‌ای‌تی‌اف مثل فیفا.حق با تحلیل‌گری است که می گوید با این نوع نگاه و شناخت، رشد اقتصادی منفی 5 درصدمان هم شاهکار است!



 
مرجع : عصرایران
برچسب ها: مجلس

پشیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۱۲/۱۴ ۱۱:۰۴
فقط افسوس..... (370503)
ازاداندیش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۱۲/۱۴ ۱۳:۲۶
اگر چه علت اصلی این مشکل و عدم شرکت در انتخابات به نهاد خاصی مربوط میشه اما دلیل دیگه اون عدم شرکت در انتخابات هست! درسته از جناح یا گرو های خاص نماینده ای در بین کاندیداها وجود نداره اما با این وجود نمایندگان مستقل یا با دانش وجود دارند که مردم میتونن به اونها رای بدهند، یکی از معایب عدم شرکت در انتخابات تمکین به رای یک اقلیت بسیار کوچک در جامعه برای تصمیم گیری برای اکثریت جامعه ست! (370506)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها