به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۵:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۰۵ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۲۶۸۲۹۳

آتش‌سوزی در بیمارستان بغدادبا ۸۲ کشته

آتش‌سوزی در بیمارستان بغدادبا ۸۲ کشته
گروه بین الملل: در پی آتش‌سوزی بیمارستان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بغداد و کشته شدن دست کم ۸۲ نفر سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام شده است.
ده ها نفر دیگر هم در این حادثه که در بیمارستان ابن خطیب روی داد مجروح شده اند.گزارش ها حاکیست که آتش‌سوزی ناشی از انفجار یک کپسول اکسیژن بوده است.تصاویر ویدئویی در شبکه های اجتماعی ماموران آتش نشانی را در حال تلاش برای مهار شعله های آتش هنگام فرار مردم از ساختمان بیمارستان نشان می‌دهد.مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق خواستار تحقیقات فوری در مورد علل این "حادثه دلخراش" شد.ژنرال کاظم بوهان سرپرست سازمان دفاع غیرنظامی به رسانه های دولتی گفت که آتش سوزی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان در طبقه ای که "مخصوص احیای ریوی" است روی داد. خدمه امداد اضطراری ۹۰ نفر از ۱۲۰ بیمار و بستگان آنها را نجات داده اند.کمیسیون حقوق بشر دولت در بیانیه ای گفت که این حادثه "جنایتی علیه بیماران خسته از کووید-۱۹ است."بیمارستان‌های عراق در همه گیری کرونا در تنگنا قرار گرفته اند که به فشارهای ناشی از جنگ طولانی، عدم رسیدگی و فساد می‌افزاید.
مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای وزیر بهداشت این کشور را در پی وقوع آتش سوزی در بیمارستانی در بغداد از کار معلق کرد.

 
برچسب ها: عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها