به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۲۷۲۱۸۰

زنان قدرتمند سینما در سال ۲۰۲۱معرفی شدند

زنان قدرتمند سینما در سال ۲۰۲۱معرفی شدند
گروهه فرهنگی: نشریه سینمایی هالیوود ریپورتر به روال همه‌ ساله، امسال نیز فهرست 100 زن قدرتمند حوزه سرگرمى را معرفى کرد. فهرستی که امسال برای بیست‌ونهمین سال متوالی معرفی می‌شود و البته امسال نیز مثل اغلب دوره‌هایش به‌خصوص دوره‌های اخیر اغلب چهره‌های معرفی‌شده از مدیران استودیوهاى فیلمسازى و شبکه‌هاى معروف تلویزیونى هستند. تا جایی که در 25رده اول این فهرست نام و نشانی از بازیگران و کارگردانان شاخص و شناخته‌شده دیده نمی‌شود.

رده‌های اول فهرست قدرتمندترین زنان سینما- سرگرمی به انتخاب هالیوود ریپورتر را تهیه‌کنندگان و مدیران استودیوها تسخیر کرده‌اند. صدرنشین این فهرست استیسى آبرامز است که تحت عنوان تهیه‌کننده و بنیانگذار فیر فایت معرفی شده. یک نویسنده موفق و البته فعال سیاسی اهل جورجیا که امسال با فیلم مستند "مبارزه برای دموکراسی" که در راستای فعالیت‌های سیاسی‌اش نیز بود، در مراسم اسکار حضوری پررنگ داشت. این زن چهل‌وهشت ساله امسال در صدر فهرست قدرتمندترین زنان هالیوود ایستاده است.

در رده دوم جدول هالیوود ریپورتر ویکتوریا آلونسو مدیر بخش تولید استودیو مارول است که امسال با "بیوه سیاه" موفقیت‌های قابل ذکری به دست آورد. سارا اوبرى مدیر محتواى اورجینال اچ‌بى‌او مکس که در سال 2022 نیز با بازسازی "فرندز- دوستان" قطعا جزو بالانشین‌ها خواهد بود؛ بلا باجاریا مدیر گلوبال تى‌وى نتفلیکس و کریستین بلسون رئیس بخش انیمیشن سونى پیکچرز دیگر مدیران زن بالانشین در فهرست هالیوود ریپورتر هستند. در کنار این افراد البته نام شماری از ایجنت‌ها و کارگزاران نیز که در سال کرونایی گذشته موفقیت‌های قابل ذکری به دست آوردند و به عنوان مثال یکی‌شان موفق به امضای بیش از 300 قرارداد شد، نیز به چشم می‌خورد.

فرانسیس برویک و سوزان رونر مدیران ان‌بى‌سى یونیورسال، کارولین بلاک‌وود از مدیران وارنر برادرز، نیکول براون رئیس تراى‌استار پیکچرز (اولین زن سیاه‌پوستی که مدیریت یکی از استودیوهای فیلمسازی مهم را در اختیار دارد)، نیکول کلمنس مدیر استودیو تلویزیون پارامونت، مارگى کوهن رئیس بخش انیمیشن دریم ورکس و میشل اوباما از مدیران کمپانى هایر گراند دیگر چهره‌های قدرتمند فهرست هالیوود ریپورتر هستند. باید جوانا گینس بنیانگذار مگنولیا، میشا گرین تهیه‌کننده و نویسنده، کتلین کندى رئیس لوکاس فیلم، آلین کشیشیان مدیر لایت‌هاوس، جنیفر لى مدیر خلاقه استودیو انیمیشن دیزنى، کورتنى مونرو رئیس شبکه‌هاى تلویزیونى جهانى نشنال‌جئوگرافیک و جنیفر سالک مدیر استودیو آمازون را نیز به اسامی فوق افزود.

مشهورهای قوی!
وایولا دیویس
در فهرست هالیوود ریپورتر در میان انبوه تهیه‌کنندگان و مدیران استودیوها البته نام چند سینماگر هم دیده مى‌شود. صدرنشین آنها وایولا دیویس بازیگر و تهیه‌کننده است که در رده بیست‌وپنجم فهرست حضور دارد. بازیگر سیاه‌پوست فیلم "ما رینی بلک باتم" که امسال کاندیدای اسکار بود و احتمالا سال آینده نیز با حضور در "یگان خودکشی" و البته "بانوی اول" در نقش میشل اوباما این موفقیت را تکرار خواهد کرد.

الن دی‌جنرس مجری و برنامه‌سازی که چند وقتی می‌شود به خاطر بدرفتاری با میهمانان برنامه‌اش زیر تیغ انتقاد و اعتراض رفته؛ آوا دو ورناى فیلمساز که بعد از اسکاری که چند سال پیش برای "سلنا" به دست آورد، همواره در جمع صدرنشینان چهره‌های قدرتمند هالیوود بوده؛ امرالد فنل، بازیگری که امسال با اولین فیلمش در مقام کارگردان، "زن جوان بااستعداد" پنج نامزدی و یک اسکار به دست آورد و خودش را به عنوان یکی از جذاب‌ترین نام‌های هالیوود به ثبت رساند و تینا فى بازیگر، تهیه‌کننده و نویسنده‌ای که امسال نیز ملکه کمدی‌های شبکه ان‌بی‌سی بود، دیگر چهره‌های شناخته‌شده فهرست قدرتمندترین زنان هالیوود در سال 2021 هستند.

ستاره‌ها
نیکول کیدمن
از ستاره‌های حاضر در فهرست قدرتمندترین زنان هالیوود می‌توان به گال گادوت بازیگر و تهیه‌کننده فیلم "زن شگفت‌انگیز" اشاره کرد که اخیرا با اظهارنظرهایش درباره درگیری‌های اخیر اسراییل- فلسطین خبرساز و جنجالی شده است. پتى جنکینز نیز سازنده همین "زن شگفت‌انگیز" است که او نیز در بین 40 چهره برتر فهرست قرار دارد.

نیکول کیدمن بازیگر و تهیه‌کننده‌ای که سال گذشته سریال موفقیت‌هایش در مراسم امی را ادامه داد و امسال نیز در دو فیلم مطرح نامش به عنوان بازیگر اصلی ذکر شده؛ نفر پنجاه‌وسوم فهرست است. رجینا کینگ بازیگر و کارگردان فیلم "یک شب در میامی" نیز که در مراسم گلدن‌گلوب و اسکار امسال موفقیت‌های قابل ذکری به دست آورد، در جایگاه پنجاه‌وچهارم قرار گرفته. مگان مارکل تهیه‌کننده و همسر پرنس هرى که با خروج‌شان از خانواده سلطنتی انگلیس خبرساز شدند، نفر پنجاه‌ونهم فهرست است و در جایگاه شصتم نیز فرانسیس مک‌دورمند، بازیگر و تهیه‌کننده‌ای قرار گرفته که امسال با فیلم "سرزمین آوارگان" سومین اسکارش را در زمینه بازیگری به دست آورد تا یکی از بزرگ‌ترین رکوردداران این عرصه در تاریخ هالیوود لقب گیرد.

در جایگاه هفتادوششم فهرست مارگو رابى بازیگر فیلم "روزی روزگاری در هالیوود" حضور دارد. بازیگری که امسال به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان فیلم "زن جوان بااستعداد" در اسکار حضوری پررنگ داشت و سال آینده نیز با "یگان خودکشی" و "باربی" به احتمال زیاد روند موفقیت‌هایش را ادامه خواهد داد.

چارلیز ترون
مریل استریپ بازیگر، چارلیز ترون بازیگر و تهیه‌کننده، اولیویا وایلد بازیگر و فیلمساز، اوپرا وینفرى مجری و برنامه‌ساز و البته کلوئی ژئوی فیلمساز (که امسال اسکار کارگردانی را برای فیلم "سرزمین آوارگان" گرفت" دیگر ستارگان یا نام‌های آشنای فهرست قدرتمندترین زنان هالیوود هستند.
برچسب ها: سینمای جهان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها