به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۱:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۵ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۲۷۴۳۸۷

آمریکا به فلسطینی‌ها کمک می‌کند

آمریکا به فلسطینی‌ها کمک می‌کند
گروه بین الملل: وزیر خارجه آمریکا گفت: دولت آمریکا از کنگره می‌خواهد تا با تخصیص بودجه‌ای ۷۵ میلیون دلاری برای کمک به فلسطینی‌ها موافقت کند.
 آنتونی بلینکن،گفت: برای جلوگیری از خشونت‌های مجدد باید مشکلات انسانی بزرگ غزه را حل کرد.
او همچنین گفت که آمریکا به گونه‌ای به بازسازی کمک می‌کند که حماس از آن منتفع نشود.
 بلینکن گفت: «هدف ما این است که به فلسطینی‌ها، از جمله آنها که در غزه هستند، حس اعتماد به نفس، امیدواری و داشتن وموقعیت بدهیم.»وزیر خارجه آمریکا یک بار دیگر موضع آمریکا در قبال وضعیت در خاورمیانه را تکرار کرد که «آمریکا حق دفاع از خود را برای اسرائیل محترم می‌شمارد.»
 بلینکن، گفت برای جلوگیری از بازگشت خشونت‌ها، «باید از موقعیت به وجود آمده استفاده کرد و مشکلات بزرگ‌تری را مورد بررسی قرار داد. در صدر این مشکلات هم موقعیت نامناسب انسانی در غزه‌ است و باید بازسازی را شروع کنیم.»او گفت که آمریکا برای نیل به این منظور هم جامعه جهانی را تشویق به مشارکت می‌کند و هم خود «کمک قابل ملاحظه‌ای» خواهد داشت.
به جز کمک ۷۵ میلیون دلاری که ابتدا باید به تصویب کنگره برسد، دولت آمریکا می‌خواهد پنج میلیون و پانصد هزار دلار برای کمک فوری به غزه اختصاص دهد و ۳۲ میلیون دلار هم به یکی از آژانس‌های سازمان ملل کمک کند که مخصوص فلسطینی‌ها است.
 بلینکن همچنین گفت که یک کنسول‌گری آمریکا در بیت‌المقدس بازگشایی می‌شود. این حرکت به معنای نزدیکی به فلسطینی‌ها تعبیر می‌شود. سیاستی که در تضاد با دولت دونالد ترامپ است. در دولت پیشین آمریکا، رسیدگی به تقاضاهای کنسولی فلسطینیان بر عهده سفیر آمریکا در اسرائیل گذاشته شده بود.

 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها