به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۲۷۸۰۵۴

وجود ماده مخدر شیشه در برخی داروهای لاغری

وجود ماده مخدر شیشه در برخی داروهای لاغری
گروه جامعه:بر اساس بررسی آزمایشگاهی در نمونه‌ کپسول‌های لاغری که در فضای مجازی تبلیغ می‌شوند و به فروش می رسند، وجود ماده خطرناک مت‌آمفتامین (شیشه) اثبات شده است. اداره کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو نمونه‌هایی از کپسول قاچاق و تقلبی که با ادعای فراورده گیاهی لاغری به نام «گلوریا» در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌رسد، مورد بررسی و آزمایش قرار داده است، که در ارزیابی‌های دقیق آزمایشگاهی مشخص شد، این فراورده تقلبی حاوی ماده غیرمجاز و خطرناک مت آمفتامین (ماده مخدر شیشه) بوده که عوارض خطرناک و جبران‌ناپذیری دارد.
 
مت آمفتامین (شیشه) موجود در این محصول و همچنین تولیدات دست‌ساز برخی عطاری‌ها به‌صورت ترکیب با سایر فراورده‌های گیاهی به عنوان کاهش‌دهنده اشتها استفاده می‌شود. منابع مختلف غیرمجاز، این فراورده‌های تقلبی را تولید و به عنوان برند اروپایی در وبسایت‌های فروش اینترنتی، فضای مجازی و بعضی عطاری‌ها عرضه می‌کنند.

با توجه به نوع، شکل و محتویات داخل فراورده لاغری با عنوان «گلوریا» و پیگیری از اداره کل نظارت بر امور فراورده‌های طبیعی سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو مشخص شد این محصول فاقد مجوز است.تمهیدات لازم با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط برای برخورد با متخلفان و جمع آوری این فراورده تقلبی و سایر ترکیبات مشابه صورت گرفته است.سازمان غذا و دارو با تاکید بر لزوم توجه به برچسب اصالت روی محصولات سلامت محور هنگام خرید، تاکید نموده است که استعلام فراورده از سامانه تیتک www.TTAC.IR و سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ امکان‌پذیر است و اطمینان از اصالت فراورده‌ها تنها با تطابق اطلاعات روی برچسب و پاسخ دریافتی از سامانه حاصل می‌شود.
برچسب ها: داروهای لاغری
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها