به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۲:۳۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۳ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۲۷۹۴۳
برای رقابت با انگشت‌نگاری اپل؛

فن‌آوری تشخیص عنبیه در سامسونگ اس5

گروه علمي و فناوري: نایب رییس اجرایی شرکت سامسونگ تایید کرد که این شرکت از ماه آوریل عرضه گالکسی اس 5 را به عنوان پرچمدار جدید گوشی‌های جدید خود آغاز خواهد کرد.
فن‌آوری تشخیص عنبیه در سامسونگ اس5
 لی یونگ هی - نایب رییس سامسونگ - با اعلام برنامه‌های این شرکت در ماه‌های آتی گفت: همانند زمان عرضه گالکسی اس 4 شرکت سامسونگ مجددا ماه مارس را به عنوان زمان اعلام رسمی و عرضه گالکسی اس 5 انتخاب کرده است. این به این معنی است که سامسونگ در کنگره جهانی موبایل که ماه آتی در بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود گوشی رده بالای دیگری معرفی نخواهد کرد. از آنجایی که گالکسی اس 5 باید با آیفون 5S رقابت کند و همچنین محیای رقابت با آیفون 6 شود، شرکت سامسونگ در حال بررسی تعبیه حسگر اثرانگشت یا تکنولوژی تشخیص عنبیه چشم در این گوشی است. بنابراین سامسونگ نه تنها از این رقابت عقب نخواهد افتاد، بلکه به نوعی سبقت خواهد گرفت. همچنین یکی دیگر از ویژگیهای گالکسی S5 طراحی آن خواهد بود. سامسونگ اذعان دارد که کاربران این شرکت به هیچ عنوان تحت تاثیر طراحی تکراری گالکسی S4 قرار نگرفتند و این امر باعث شده سامسونگ مجددا طراحی گالکسی S5 را از ابتدا انجام دهد و طراحی جدیدی برای آن در نظر بگیرد.

لی یونگ هی افزود: وقتی ما از S3 به S4 رفتیم، برخی کاربران هیچ تفاوت خاصی بین این دو محصول از نقطه نظر طراحی حس نکردند و به همین دلیل واکنش بازار به این گوشی چندان قابل توجه نبود. برای S5 ما طراحی را مجددا انجام خواهیم داد و نمایشگر و قاب گوشی تغییر شگرفی خواهد داشت. همچنین شایعاتی مبنی بر کار کردن سامسونگ روی یک نمایشگر سه وجهی برای نسل بعدی فبلت‌های نوت 3 شنیده می‌شود.این نمایشگر خلاقانه به کاربر اجازه می‌دهد که پیام‌های خود را روی کناره‌های گوشی نیز مشاهده کند. سامسونگ مشابه این تکنولوژی را قبلا نیز به نمایش گذاشته و بنابراین چندان تعجب‌آور نخواهد بود که ببینیم این فناوری در نسل آتی فبلت‌های سامسونگ به کار گرفته شود. این شرکت همچنین در حال کار روی نسل دوم ساعت‌های هوشمند خود برای جایگزینی کالگسی گی‌یر است. نایب رییس اجرایی شرکت سامسونگ گفت: این ساعت هوشمند جدید قابلیت‌های بیشتری از جنبه اطلاعات سلامتی خواهد داشت و طرح ظریف‌تر خواهد بود. این ساعت هوشمند همزمان با گالکسی S5 معرفی خواهد شد، بنابراین آن دسته افرادی که نگران بودند خلاقیت‌ها و نوآوری‌های سامسونگ رو به افول نهاده باید منتظر محصولات جدید این شرکت باشند.
مرجع : ايسنا