به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۵۲
 
۶۶
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۳ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۲۷۹۵۰۳

آن روی سکه مهاجرت به دانمارک!

گروه گردشگری: هرچقدر هم با آگاهی کافی و مشورت با افراد متخصص، برای مهاجرت به یک کشور خارجی مانند دانمارک اقدام کنید؛ باز هم ممکن است با اتفاقات و مسائل غیرمنتظره‌ای مواجه شوید که زندگی‌تان را تحت تاثیر قرار دهد. بعضی از این موارد در حدی مهم هستند که اگر درباره آنها می‌دانستید، مهاجرت خود را کنسل می‌کردید.
در این مطلب قصد داریم، ابتدا درباره مزایا و معایب مهاجرت به دانمارک باهم صحبت کنیم و بعد از آن انواع ویزاهایی که برای اقامت در این کشور صادر می‌شود، مورد بررسی قرار دهیم.


مزایای مهاجرت به دانمارک
•    تحصیل برای دانش‌آموزان و دانشجویان دانمارکی رایگان است و هزینه‌های آن توسط دولت تامین می‌شود.
•    در صورت اخذ تابعیت دانمارک و تولد فرزند بعد از آن، از دولت حقوق ماهیانه دریافت خواهید کرد.
•    دانمارک در زمره کشورهایی است که اقتصاد بسیار قدرتمندی دارند؛ بنابراین در این کشور ثبات اقتصادی را تجربه خواهید کرد و هرگز برای تامین هزینه‌های زندگی با مشکل مواجه نخواهید شد.
•    پایه حقوق در دانمارک به شکلی تنظیم شده که شما علاوه بر تامین تمام و کمال هزینه‌های زندگی، بتوانید برای خرید ماشین، خانه، مسافرت و... نیز برنامه‌ریزی کنید.
معایب مهاجرت به دانمارک
•    اولین معایبی که در دانمارک به چشم ما ایرانی‌ها می‌آید؛ سیستم مالیاتی این کشور است. مخصوصا که مالیات پرداختی در دانمارک توسط شهروندان نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا بیشتر نیز هست! همین موضوع باعث نارضایتی بسیاری از مهاجران می‌شود.
•    بدون تعارف باید بگوییم که یادگیری زبان دانمارکی برای بعضی از مهاجران واقعا مشکل است! اگر حوصله یادگیری یک زبان دیگر علاوه بر زبان انگلیسی را ندارید؛ بهتر است از فکر مهاجرت به دانمارک بیرون بیایید.
•    آب و هوای دانمارک در زمستان واقعا سرد و گاهی غیرقابل تحمل است؛ اگر از سرما بی‌زارید هرگز دانمارک را به عنوان گزینه مهاجرت در نظر نگیرید. این شرایط زمانی بدتر می‌شود که بدانید که فصل سرما بیشتر از سایر فصل‌ها در این کشور ادامه دارد!
•    استفاده از دوچرخه برای حمل و نقل در بین مردم دانمارک بسیار مرسوم است و این موضوع ممکن است برای مهاجران کمی غریبه به نظر برسد؛ از آن جهت که هزینه‌های حمل و نقل در این کشور بسیار گران است؛ بسیاری از افراد چاره‌ای جز استفاده از دوچرخه یا در خوشبینانه‌ترین حالت، اتوبوس و مترو ندارند.
•    مردم دانمارک برعکس ما ایرانی‌ها که روی خوشی به توریست‌ها و افراد مهاجر نشان می‌دهیم، علاقه‌ای به ارتباط با مهاجران ندارند. بنابراین اگر آدم بسیار خوش مشرب و اجتماعی هستید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشید.
در ادامه موارد گفته شده را مفصل توضیح‌تر می‌دهیم تا با دیدی بهتر بتوانید تصمیم خود را درباره مهاجرت به دانمارک بگیرید.

هزینه‌ زندگی در دانمارک
به صورت کلی دانمارک جزء کشورهای گران جهان محسوب شده و هزینه‌های زندگی در آن – مخصوصا هزینه خورد و خوراک – بسیار بالا است. بیشتر مردم این کشور به جای خرید ماشین شخصی از دوچرخه استفاده می‌کنند و بیشتر مهاجران از حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد بهره می‌برند. هزینه استفاده از تاکسی به ازای هر کیلومتر 2.44دلار بوده که هم برای مهاجران و هم افراد مقیم دانمارک بسیار گران است.
یکی دیگر از چالش‌ها مخصوصا برای مردم ایران که به خوراک خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند؛ هزینه‌های مواد غذایی در دانمارک است. به عنوان مثال قیمت 1کیلوگرم برنج در دانمارک 2.36دلار،1کیلوگرم مرغ 10.40دلار و قیمت یک قرص نان 2.78دلار است! البته با زندگی در این کشور روش‌های صرفه‌جویی و هماهنگی با سبک زندگی مردمان آن کشور را خواهید آموخت.
به این نکته توجه داشته باشید که حداقل حقوق در دانمارک چیزی معادل 3244دلار آمریکاست و قطعا حتی با دریافت حداقل حقوق هم می‌توانید زندگی با رفاهی بالا داشته باشید.


سیستم مالیاتی در دانمارک
دانمارک جزء کشورهایی است که بیشترین مالیات را از شهروندانش می‌گیرد. طرق برآوردهای ما بسته به حقوقی که یک شهروند دانمارکی دریافت می‌کند؛ باید 55% تا 65% آن را به عنوان مالیات به دولت بپردازد.
با وجود مالیات‌های بسیار سنگین در این کشور، بانک مرکزی دانمارک اعلام کرده است که شهروندان این کشور بسته به سبک زندگی خود، 0 تا 22درصد از حقوق خود را می‌توانند پس‌انداز کنند.
در واقع این آمار نشان‌دهنده آن است که شما علاوه بر تامین مخارج زندگی، می‌توانید بخشی از آن را برای تفریح و سفر نیز پس‌انداز کنید. فکر می‌کنید میزان مالیات در دانمارک ظالمانه است؟ پس دعوت‌تان می‌کنیم که در بخش‌های بعدی، ببینید این مالیات‌ها در کجاها مصرف می‌شوند!

بسته‌های حمایتی دولت برای تولد فرزند جدید
بگذارید اولین قطعه پازل مصرف مالیات در دانمارک را باهم تکمیل کنیم! دولت دانمارک به ازای تولد هر فرزند تا رسیدن به سن 17سالگی، هر فصل مبلغی معادل 4506 کرون دانمارک (734دلار آمریکا) به خانواده‌ها پرداخت می‌کند؛ البته این تنها بخش کوچکی از حمایت‌های دولت از مردمان این کشور است.

وضعیت تحصیل در دانمارک
آیا می‌دانستید مردم آمریکا سالانه باید مبلغی بین 20هزار تا 50هزار دلار را تنها برای شهریه مدرسه فرزندانشان پرداخت کنند؟! آیا می‌دانستید هزینه تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا چیزی در حدود 60هزار دلار سالانه است؟
شاید برایتان سوال شود که هزینه تحصیل در آمریکا چه ربطی به زندگی در دانمارک دارد؛ لازم است بدانید که هزینه تحصیل در مدرسه، کالج و دانشگاه برای شهروندان دانمارک و تمام کسانی که تابعیت این کشور را دارند رایگان است!
حال فکر می‌کنیم متوجه شده‌اید که چرا مردم دانمارک هیچ مشکلی با پرداخت مالیات‌های سنگین به دولت ندارند و حتی هرسال جزء خوشحال‌ترین مردم جهان انتخاب می‌شوند!

دانمارک بهشت کارمندان
دانمارک جزء معدود کشورهایی است که مردم‌اش در هفته فقط 37.5 ساعت کار می‌کنند و علاوه بر آن اضافه‌کاری معنای خاصی برایشان ندارد! مردم دانمارک به خوبی بین زندگی کاری و زندگی شخصی‌شان تعادل ایجاد کرده‌اند و در این زمینه زبانزد جهان‌اند.
کمتر شرکت، اداره و سازمان دولتی در دانمارک را می‌توانید پیدا کنید که بعد از ساعت 5 بعد از ظهر همچنان باز باشد!

اقامت دانمارک و مزایای بیشمار آن
به غیر از تمامی موارد بالا، بیمه بیکاری، حمایت‌های درمانی، مرخصی 10ماهه برای زایمان و... از مزایای دیگری است که دولت دانمارک در اختیار شهروندانش قرار می‌دهد.
بنابراین در حالت کلی اگر خواهان زندگی بیش از حد لاکچری نباشید، زندگی در دانمارک می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد. همچنین اگر به صورت جدی خواهان مهاجرت به دانمارک هستید، آدرس  http://yun.ir/0w9vpe می‌تواند اطلاعات کاملی در این زمینه به شما بدهد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها