به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۳:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۰۵ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۲۷۹۸۳۳

حرکت مازندران به سمت موج پنجم کرونا

حرکت مازندران به سمت موج پنجم کرونا
گروه جامعه: بررسی آمار یک هفته گذشته نشان می دهد که در این مدت حدود ۵۵۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری شدند. اگر چه طبق ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی رنگ کرونایی مازندران از امروز شنبه زردتر شده است، ولی آمار بیماران بستری طی چند روز گذشته روند افزایشی داشته و نگرانی ورود این استان به موج پنجم کرونا را جدی‌تر کرده است.
 
به گزارش ایرنا، طبق این ارزیابی تازه سامانه ماسک که اعمال آن از امروز پنجم تیر ماه شروع شده ، تعداد شهرستان های دارای وضعیت کرونایی نارنجی مازندران طی یک هفته کم شده و از پنج شهرستان به سه شهرستان کاهش یافت و مناطق دارای وضعیت زرد هم به ۱۹ شهرستان رسیده است.طبق این ارزیابی در حال حاضر وضعیت شهرستان های قائمشهر ، آمل و نور نارنجی است. وضعیت کرونایی رامسر و نوشهر طی یک هفته گذشته بهبود یافته و از امروز تحت اعمال مقررات وضعیت زرد قرار گرفته اند.
 
بر اساس تقسیم بندی که ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا برای مدیریت و احرای محدودیت های کرونایی انجام داد، شهرستان های کشور به رنگ بندی های کرونایی شامل چهار رنگ قرمز، نارنجی ، زرد و آبی علامت گذاری می شوند که بر اساس همین الگو نیز مشمول محدودیت ها خواهند بود.رنگ زرد در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که بیشتر از بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می شوند. رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است. آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند.
 
 
 
بیم های پررنگ‌تر از امید
نتایج ارزیابی جدید سامانه ماسک در حالی منتشر شده است که گزارش های رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل نشان می دهد که طی چند روز گذشته آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان روند افزایشی داشته و بیش از ۲۰ درصد بیشتر شده است.طبق گزارش این دو دانشگاه ، تا ظهر جمعه چهارم تیر ماه آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان به ۳۶۳ نفر رسید که نسبت به ۲۴ ساعت قبل از آن ۱۵ نفر و نسبت به یکشنبه هفته گذشته که مازندران کمترین آمار بستری بیماران کرونایی را طی یک سال گذشته داشت ، ۶۸ نفر افزایش دارد.
 
آمار بیماران بستری کرونایی در بیمارستان های مازندران روز یکشنبه ۳۰ خرداد به ۲۹۵ نفر کاهش یافته بود. این رقم کمترین آمار بستری بیماران کرونایی بعد از موج نخست و پیش از شروع موج دوم در اوایل تیر ماه پارسال بود.افزایش خزنده و چراغ خاموش بستری بیماران کرونایی از روز دوشنبه هفته گذشته شروع شد؛  روزی که پایان روند کاهشی موج چهارم نواخته شد و آمار بیماران بستری به ۳۰۷ نفر رسید. این روند افزایشی به صورت پیوسته تاکنون ادامه یافته است تا بیمارستان های مازندران در عرض کمتر از یک هفته شاهد افزایش ۲۰ درصدی آمار بستری ها باشند.
 
بررسی آمار یک هفته گذشته نشان می دهد که در این مدت حدود ۵۵۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری شدند.مازندران از چهارم فروردین ماه با حدود ۴۰۰ بیمار بستری وارد موج چهارم شیوع کرونا شد و با بستری یکهزار و ۶۴۴ بیمار در روز ۲۸ فروردین به پیک این موج رسید. روند کاهشی موچ چهارم از روز ۲۷ فروردین ماه شروع شد و تا روز یکشنبه ۳۰ خرداد ادامه داشت.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها