به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : ۲۸۲۰۸۰
به‌رغم بحران اقتصادی

بشار اسد، حقوق کارمندان را ۵۰ درصد افزایش داد

گروه بین‌الملل: همز‌مان با شدت گرفتن بحران اقتصادی و افزایش قیمت کالاهای اساسی در سوریه، بشار اسد، حاکم این کشور، امروز یکشنبه ۲۰ تیرماه با صدور فرمانی حقوق صدها هزار کارمند دولتی و پرسنل نظامی را ۵۰ درصد افزایش داد!
بشار اسد، حقوق کارمندان را ۵۰ درصد افزایش داد
این تصمیم بشار اسد یک روز پس از آن گرفته شد که دولت، بهای نان در کشور را دو برابر کرد و قیمت گازوئیل را ۱۸۰ درصد افزایش داد. اقتصاد سوریه تحت تأثیر یک دهه جنگ، فساد گسترده،‌ تحریم و اخیراً بروز یک بحران اقتصادی و مالی شدید در کشور همسایه‌اش، لبنان، در سراشیبی تندی قرار گرفته است. پیش از این، آخرین افزایش حقوق در سوریه در نوامبر ۲۰۱۹ اعلام شده بود. بنابر گزارش‌ها، در حکم منتشر شده توسط دفتر اسد، حداقل درآمد ماهانه ۷۱٬۵۱۵ پوند سوریه (۲۲ دلار) تعیین شده است. در این حکم همچنین به مستمری بازنشستگان نظامی و غیرنظامی نیز ۴۰ درصد اضافه شده است. دلار آمریکا در بازار سیاه حدود ۳۲۰۰ پوند سوری معامله می‌شود در حالی که نرخ رسمی آن ۲۵۰۰ پوند است. در حال حاضر ۸۰ درصد از مردم سوریه در فقر زندگی می‌کنند و ۶۰ درصد نیز از نظر تأمین مواد غذایی در وضعیت ناامن قرار دارند. به گفته سازمان ملل متحد، سوریه از نظر آمار عدم امنیت غذایی شهروندان اکنون در بدترین وضعیت تاریخ معاصر خود قرار دارد.
برچسب ها: بشار اسد
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها