به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۱ ساعت ۲۲:۰۴
کد مطلب : ۲۸۳۹۸۰

بستن سد گتوند 3برابر ساختش هزینه می‌برد

گروه جامعه: رئیس کمیته محیط زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو گفت: برچیدن سد گتوند بهترین راهکار است. اما سه برابر بودجه‌ای که برای ساخت آن هزینه شده برای برچیدنش پول نیاز است که اکنون دولت چنین پولی ندارد.
بستن سد گتوند 3برابر ساختش هزینه می‌برد
محمد درویش، افزود: هنگام مد خلیج فارس، آب شور خلیج وارد نخلستان‌ها می‌شود زیرا دبی کارون به شدت کاهش یافته است. در واقع استقرار کشاورزی نامتناسب با زیست اقلیم خوزستان (نیشکر و برنج) به همراه نابودی هورالعظیم به صورت عمدی برای حفاری و برداشت آسان‌تر نفت از میدان آزادگان، تعدد سدها در بالادست خوزستان و طرح‌های انتقال آب اینها مجموعه‌ای از عواملی بوده که به همراه خشکسالی امسال و تغییرات اقلیمی سبب این بحران در خوزستان شده است.
برچسب ها: سد گتوند

۱۴۰۰/۰۵/۰۲ ۰۰:۵۱
چرا شرکت ها و کسانی که چنین اشتباه بزرگی مرتکب شده اند محاکمه نمی شوند!!!؟ وقتی کار رو به افراد بی سواد بسپاریم بهتر از این نمشود. (374974)
۱۴۰۰/۰۵/۰۲ ۰۷:۰۱
خیر از زندگیش و زن و بچه اش نبینه کسانی که بیت المال رو به فنا میده (374979)
طبسی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۵/۰۲ ۰۹:۳۱
سلام
چرا بر داشتن سد اینقدر هزینه داره
مگه پایین سد دریچه وجود نداره که بشه بازش کرد؟؟ (374981)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۵/۰۲ ۱۰:۴۴
خوب هزینه ببره میدونید چند میلیون نفر در زیر دست کارون دارن زندگی می‌کنند و امرار معاش (374983)
۱۴۰۰/۰۵/۰۲ ۱۱:۴۱
آیا نمیشود آب رودخانه را ازهمانجا که بخشی از آنرا بسوی سد برگرداندند ببندند بطوری که دوباره به مسیر اصلی برگردد ؟خیلی از بالا دست سد باید اینکاررا بکنند وسد را به حال خود رها کنند تا آبش خشک شود .شنیده ام که بخاطر شوری شدید آب امکان تولید برق هم وجود نداره . (374985)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۵/۰۲ ۱۲:۴۶
از برکات هاله نور (374988)
۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ۱۳:۲۱
تو رو خدا به داد تشنه لبان خوزستان برسید محرم نزدیک است چطور روتون میشه برا عزاداری اب میخوان اااااب (375017)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ۱۴:۱۶
هرکسی که این خیانت رو انجام داده هرکی درهرپست ومقامی این گند روزده باید اعدام بشود تا درس عبرت دیگر خائنین شود خانواده هایشان هم به کویر لوت منتقل کنند تا درخت بکارند با اب ونان جیره بندی شده تمام هزینه های گزاف به هدر رفته را از انها بستانند...ان روز بزودی بیاری خداوندمیرسد که جنایتکاران ودزدان اموال ملت ایران بسزای فساد وتبهکاری هایشان برسند الهی امین (375021)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها