به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۶ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۲۸۵۰۱۶

نیروهای مسلح تایوان به آمریکا می‌روند

نیروهای مسلح تایوان  به آمریکا می‌روند
گروه بین الملل:  نیروهای مسلح تایوان موسوم به "نیروهای مسلح جمهوری چین" قرار است به زودی رزمایشی با سلاح واقعی به منظور آزمایش استفاده از موشک‌های پاتریوت PAC-۳ انجام دهند و برای این منظور به آمریکا سفر می‌کنند.
 "دو ونلونگ"، کارشناس نظامی و مدیر جامعه فرهنگی نظامی چین اوایل ماه جاری میلادی و در صورت درگیری بین پکن و تایپه گفته بود: نیروهای چینی هیچ شانسی برای مداخله آمریکا باقی نمی‌گذارند. پیش از ورود نیروهای آمریکایی، ما تمامی وظایف ضربتی خود را تکمیل کرده‌ایم و نیروهای ما ظرف یک روز به تایوان می‌رسند.حضور نیروهای مسلح تایوان در منطقه آموزش نظامی آمریکا در جنوب نیومکزیکو خواهد بود. حدود ۴۰ تن از نیروهای مسلح تایوان برای شرکت در عملیات اعزام می‌شوند.در طول این تمرین نظامی، یک پهپاد پرتاب یک موشک میان برد چینی را شبیه‌سازی می‌کند و به اعضای نیروهای مسلح تایوان فرصتی می‌دهد تا حداقل دو موشک پاتریوت را در پاسخ به آن پرتاب کنند. همچنین یک موشک دیگر نیز پرتاب می‌شود که در این عملیات نیروها نتوانند آن را رهگیری کنند و به اصطلاح در هدف گیری آن موفق نشوند.مقام‌های نظامی که خواستند نامشان فاش نشوند، اعلام کردند که تایوان هر دو سال این مانورهای نظامی را برگزار می‌کند و باید این عملیات به دلایل امنیتی در آمریکا انجام شود. قرار است مانور بعدی در سال ۲۰۲۲ یا پس از آن برگزار شود. البته هنوز زمان بندی این سفر برای نیروهای مسلح تایوان به آمریکا مشخص نشده چون این سفر در بودجه سال جاری میلادی لحاظ نشده است.مقام‌های نظامی تایوان می‌گویند، این کشور ۶.۴ میلیارد دلار برای شش سیستم پاتریوت و سه سیستم دیگر برای ارتقای پاتریوت‌های PAC-۲ هزینه کرده است.
خبر مربوط به این رزمایش‌ها در بحبوحه تنش‌های فزاینده بین تایوان، آمریکا و چین و همچنین افزایش روابط دیپلماتیک واشنگتن با تاپیه منتشر شده است.


 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها