به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۷ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۲۸۵۰۹۱

صدور مجوز واکسیناسیون کودکان در اسرائیل

صدور مجوز واکسیناسیون کودکان در اسرائیل
گروه جامعه: مقامات بهداشتی اسرائیل  از صدور مجوز واکسیناسیون کودکان زیر یازده سال در صورت قرار داشتن در معرض عوارض جدی بیماری کووید۱۹ خبر دادند.
بدین ترتیب با مجوز صادر شده از سوی وزارت بهداشت اسرائیل، کلیه کودکان آسیب پذیر ۵ تا ۱۱ ساله در این کشور از اول ماه اوت مجاز به دریافت واکسن کرونا خواهند بود.
در بخشنامه‌ وزارت بهداشت اسرائیل آمده است که تدابیر لازم برای تامین هزینه واکسیناسیون کودکانی که در معرض خطر عوارض شدید یا مرگ ناشی از ابتلا به بیماری کووید۱۹ قرار دارند، در نظر گرفته شده و صندوق‌های بیمه درمانی نیز در جریان این دستورالعمل قرار گرفته‌اند.
یک سخنگوی وزارت بهداشت اسرائیل ضمن لازم‌الاجرا شدن بخشنامه یاد‌ شده از اول ماه اوت در این خصوص به فرانس‌پرس گفت: «این یک مجوز ویژه است و هر واکسیناسیون به صورت موردی مورد بررسی قرار می‌گیرد.وزارت بهداشت اسرائیل با تاکید بر این که مجوز یاد شده تنها برای کودکانِ در معرض آسیب‌های جدی صادر شده،‌ افزود: «واکسیناسیون همه کودکان ۵ تا ۱۱ ساله در این مرحله توصیه نمی‌شود.»به موجب دستوالعمل صادر شده کودکان مبتلا به بیماری‌های مزمن ریوی، نارسایی شدید سیستم ایمنی، اختلالات سیستم عصبی، کم خونی سلول داسی، نارسایی قلبی، فشار خون ریوی و چاقی شدید مجاز به دریافت واکسن کرونا شناخته شده‌اند.
میزان واکسن تجویزی برای این دسته از کودکان ۵ تا ۱۱ ساله حدود ۰.۱ میلی لیتر محصول تولیدی شرکت فایزر اعلام شده است؛ این میزان سه بار کم‌تر از دوز استاندارد واکسن فایزر است.
بیش از پنجاه درصد از جمعیت اسرائیل به واسطه کارزار بزرگی که اواخر دسامبر پس از معامله‌ای ویژه بر سر دریافت واکسن از شرکت داروسازی آمریکایی فایزر در این کشور به راه افتاد به صورت کامل (دریافت دو دوز واکسن) واکسینه شده‌اند.غول داروسازی فایزر به موجب این توافق متعهد شد در ازای دریافت داده‌هایی در خصوص میزان تاثیرگذاری واکسن تولیدی این شرکت در اسرائیل میلیون‌ها دوز واکسن را به این کشور ۹ میلیون و سیصد هزار نفری تحویل دهد.این داده‌ها که در بانک اطلاعات پزشکی دیجیتالی اسرائیل ذخیره شده امکان مطالعات سریع در مقیاس گسترده را برای تولید کنندگان واکسن فراهم می‌کند.
مقامات اسرائیلی اوایل ماه ژوئن گذشته کارزار واکسیناسیون خود را به جوانان ۱۲ تا ۱۶ ساله گسترش داده بودند.دولت اسرائیل طی هفته‌های گذشته با اشاره به افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹، که از همه‌گیری نوع جهش یافته دلتا ناشی می‌شود از الزامی شدن دوباره ارائه گواهینامه‌ سلامت در برخی اماکن عمومی و محیط‌های فرهنگی و تفریحی خبر داد.
بر اساس این دستور‌العمل، تنها افراد واکسینه شده، شفا یافته از بیماری کووید یا دارندگان تست منفی کرونای ۷۲ ساعته امکان ورود به مکان‌هایی با ظرفیت پذیرایی از یکصد نفر را دارند.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها