به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۵ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۲۸۶۵۸۱

یادگاری زیبای ژاپنی‌ها به شرکت‌کنندگان المپیک

یادگاری زیبای ژاپنی‌ها به شرکت‌کنندگان المپیک
گروه ورزشی: تلاش ژاپنی‌ها برای به تصویر کشیدن یک کشور متفاوت برای شرکت کنندگان المپیک به ثمر نشسته است و آنها یادگاری زیبایی برای خارجی ها داشتند.بازی های المپیک‌ توکیو به آخرین روزهای خود نزدیک می شود و  این رویداد پرماجرا دو روز دیگر به پایان می رسد.
 
یکی از مهمترین نکاتی که این روزها به چشم می خورد نوع رفتار ژاپنی ها است که به هیچ عنوان تغییری نسبت به روزهای اول نداشته است. آنها همان طور که در روز اول بازی ها نهایت احترام را به شرکت کنندگان می گذاشتند ، در فاصله دو روز تا پایان المپیک  هم همان رفتار را دارند. از پیر و جوان گرفته تا خدمه و مسئول همه یک نوع رفتار دارند، سراسر از احترام همراه با لبخندی دلنشین.

هنوز هم کافی است برای چندین مرتبه مجبور شوید از مقابلشان عبور کنید به دفعات رفت و آمدی که داشتید، به همان تعداد با تعظیم کردن آنها به نشانه احترام مواجه می شوید و حتی خستگی برگزاری این بازی ها هم تاثیری در نوع رفتار آنها نداشته است.اما این سوال ممکن است ذهن را درگیر کند تا این اندازه احترام گذاشتن به افراد، واقعا در ذات ژاپنی ها است یا بخاطر المپیک‌ چنین رفتاری دارند؟سپیده پیامی دختر ایرانی که به عنوان داوطلب در این بازی ها فعالیت می کند و انصافا هم کمک حال خبرنگاران ایرانی بوده است، در این مورد به ایسنا گفت: در مدتی که ما آموزش می دیدیم، مهمترین نکته ای که به ما تاکید کردند این بود که به گونه ای رفتار کنیم که به شرکت کنندگان المپیک در ژاپن خوش بگذرد. همیشه لبخند به لب داشته باشیم و مهمان نواز باشیم و احترام بگذاریم تا خاطره خوبی از ژاپن برای شرکت کنندگان به جا بگذاریم.

این داوطلب ایرانی در پاسخ به این پرسش که ژاپنی ها بخاطر بازی ها تا این حد مهمان نواز هستند، تاکید کرد: خصلت خود ژاپنی ها است و مردم مهمان نوازی هستند و به این مسئله عادت دارند. حتی ما یک گروه از داوطلبان را داشتیم که قرار بود در سطح شهر به توریست ها و شرکت کنندگان خارجی کمک کنند و راهنمای آنها باشند که بخاطر شیوع ویروس کرونا این مسئله لغو شد.

تلاش برای تصویر کشیدن ژاپن خاطر انگیزه، بزرگترین درسی است که می توان از مردم سرزمین آفتاب گرفت. واقعا هم ژاپنی ها  در این انجام این کار موفق بودند و احترام گذاشتن به یک انسان را فارغ از جنس ، ملیت و رنگ و مهمترین از آن در هر شرایطی، به زیباترین شکل ممکن معنا کردند. آنها به هدفشان رسیدند و واژه احترام و محترم بودن می تواند برای کسانی که همنشینی با ژاپنی ها را تجربه کرده اند، رنگ‌و بوی دیگری داشته باشد.
برچسب ها: المپیک توکیو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها