به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۲ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۲۸۷۶۷۹

گشایش نمایندگی سیاسی اسرائیل در مراکش

گشایش نمایندگی سیاسی اسرائیل در مراکش
گروه بین الملل: یائیر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل برای افتتاح دفتر نمایندگی سیاسی این کشور در رباط به مراکش سفر کرده است. حال از احتمال گشایش سفارتخانه‌های دو کشور سخن می‌رود. مراکش در پی عادی‌سازی مناسبات با اسرائیل است.
بهبود و گسترش مناسبات دیپلماتیک مراکش و اسرائیل موضوع سفر یائیر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل به آن کشور است. لاپید  برای انجام یک دیدار رسمی به مراکش سفر کرد.
یائیر لاپید در دومین روز سفر خود به مراکش دفتر نمایندگی سیاسی این کشور را افتتاح کرد. گفته می‌شود که طی دو ماه آینده، دفاتر نمایندگی سیاسی این دو کشور تبدیل به سفارتخانه خواهد شد.
مراکش چهارمین کشور عربی پس از امارات متحده عربی، بحرین و سودان است که مناسبات دیپلماتیک خود با اسرائیل را عادی می‌سازد.روند عادی سازی مناسبات سیاسی اسرائیل با کشورهای عربی در دوران زمامداری دونالد ترامپ و با میانجیگری آمریکا آغاز شده است.رسانه‌های اسرائیل اعلام کرده‌اند که لاپید در گفت‌وگو با همتای مراکشی خود، ناصر بوریطه از جمله درباره گشایش سفارتخانه مذاکره کرده است. مقامات مراکشی هنوز درباره اظهارات لاپید و رسانه‌های اسرائیل مبنی بر گشایش سفارتخانه اعلام موضع نکرده‌اند.
سفر لاپید به مراکش، نخستین سفر یک وزیر امور خارجه اسرائیل به آن کشور از سال ۲۰۰۳ به این سو است. دو کشور در ماه دسامبر سال گذشته بر سر بهبود و گسترش مناسبات دیپلماتیک به توافق رسیدند.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها