به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۹:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۰۱ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۲۸۸۸۷

تشکیل 2800 تعاونی در دولت یازدهم

گروه اقتصادي: معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل 2800 شرکت تعاونی با عضویت بیش از 57 هزار نفر در دولت یازدهم خبر داد.
تشکیل 2800 تعاونی در دولت یازدهم
غلامحسین حسینی‌نیا گفت: در حال حاضر بیش از 195 هزار تعاونی در سراسر کشور ثبت و راه‌اندازی شده است که از این تعداد حدود 90 هزار تعاونی فعالند. وی وجود این تعداد تعاونی را بیانگر اقبال مردم از تشکل‌های تعاونی و نهادینه شدن فرهنگ همدلی و تعاون در جامعه دانست. معاون امور تعاونی‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تعدادی از تعاونی‌های موجود نیز به دلایل مختلف از جمله نبود نقدینگی و سرمایه در گردش دچار مشکل شده و غیرفعال هستند که برای خروج این تعاونی‌ها از حالت رکود نیازمند حمایت مالی، استقرار مدیریت بهینه، آموزش و بازاریابی در این تعاونی‌ها هستیم.

به گفته حسینی‌نیا برخی از تعاونی‌ها با تامین سرمایه مورد نیاز موفق به از سرگیری فعالیتهای خود شده‌اند ولی تعاونی‌هایی که با کمبود نقدینگی مواجه هستند باید برنامه حمایتی و توانمندسازی خاصی برای آنها پیش‌بینی شود. وی در عین حال ابلاغ سیاستهای کلی اصل 44 را موجب جهش و پویایی بخش تعاون دانست و اجرای کامل مفاد آن و رفع موانع قانونی از این بخش را در افزایش سهم تعاونی‌ها به ویژه تعاونی‌های فراگیر ملی و سهامی عام موثر خواند. معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان سهم فعلی بخش تعاون را درحدود 6 درصد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر شرایط اقتصادی و کمرنگ بودن حضور تعاونی‌ها در فعالیتهای اقتصادی موجب شده تا از رسیدن به جایگاه و سهم حقیقی خود بازبمانند و این امر دستیابی به سهم 25 درصدی پیش‌بینی شده در برنامه پنجم را دشوار کرده است.
مرجع : ايسنا