به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۳:۴۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۳۰ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۲۸۹۱۳۷

کمبود تراشه دامن «تویوتا» را گرفت

کمبود تراشه دامن «تویوتا» را گرفت
گروه اقتصادی: شرکت خودروسازی تویوتا به عنوان بزرگترین خودروساز جهان و ژاپن، از بدو شروع معضل کمبود تراشه تا کنون با توقف تولید مواجه نشده بود. هرچند که این خودروساز بارها اعلام کرد که این موضوع موقتی است و احتمالا با چالش توقف تولید مواجه شد. تویوتا نیز به تازگی اعلام کرد که به مشکل خودروسازان جهانی در تامین تراشه مواجه شده و ۴۰ درصد از تولیدات این خودروساز در آمریکا، کانادا، مکزیک و سایر نقاط جهان با توقف همراه شود. این خودروساز مدعی شده که تا پایان شهریورماه سال جاری، حدود ۳۶۰ هزار خودرو از آمار تولید کاهش خواهد یافت.

این درحالی هست که واحد تویوتا مستقر در آمریکا شمالی اعلام کرده این موضوع سبب کاهش ۶۰ تا ۹۰ هزار خودرو در تیراژ تولید خواهد شد. تویوتا ژاپن اعلام کرد که ممکن است ۸۰ هزار دستگاه از برنامه تولید ۲۰۲۱ کاهش یابد. این خودروساز ادعا کرده که توقف تولید این حجم از خودرو منجربه اثرگذاری منفی نخواهد شد. تویوتا سعی دارد تولید محصولات پیکاپ خود را همچنان در دست اقدام داشته باشد و به آن ادامه دهد. این خودروساز واحد مونتاژ خود در تگزاس را آماده برای تولید نسل جدید توندرا می‌کند.

تویوتا با انتشار یک برنامه جزئی از توقف اندک تولید برخی از محصولات آن‌هم به مدت ۲۷ روزکاری خبر داد. از ۳ سپتامبر تا ۳۰ سپتامبر، تولید لندکروز سری ۳۰۰ با توقف همراه خواهد شد
این نخستین آمار کاهش تولید خودرو در تویوتا از بدو شروع کمبود جهانی تراشه‌ها از شروع سال میلادی جاری تا کنون است. براین اساس تویوتا با انتشار یک برنامه جزئی از توقف اندک تولید برخی از محصولات آن‌هم به مدت ۲۷ روزکاری خبر داد. از ۳ سپتامبر تا ۳۰ سپتامبر، تولید لندکروز سری ۳۰۰ با توقف همراه خواهد شد.

کمبود تراشه صنعت خودروسازی جهان را با چالش جدی و تعطیلی احتمالی همراه ساخته است. خودروسازان در زنجیره تامین با چالش جدی کمبود قطعات ناشی عدم تهیه نیمه‌هادی‌ها مواجه هستند
کمبود تراشه صنعت خودروسازی جهان را با چالش جدی و تعطیلی احتمالی همراه ساخته است. خودروسازان در زنجیره تامین با چالش جدی کمبود قطعات ناشی عدم تهیه نیمه‌هادی‌ها مواجه هستند. این موضوع سبب شده که در کشوری مانند برزیل، فولکس واگن غول خودروسازی جهان محصولات خود را بدون تعبیه صفحه نمایش به فروش برساند. از سوی فورد برخی از محصولات خود را به شکل ناقص و نداشتن برخی از تجهیزات الکتریکی برای فروش به نمایندگی‌ها عرضه کرده است. این مساله برای جیپ هم به عنوان یک خودروساز قابل توجه در بازارهای جهانی رخ داده و حتی تولید برخی از محصولات را متوقف کرده است.
برچسب ها: کمبود تراشه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها