به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۲۸۹۴۶۹

بنت: در مرحله تقابل با ایران هستیم

بنت: در مرحله تقابل با ایران هستیم
گروه سیاسی: نخست وزیر اسرائیل، گفت: که دیدار این هفته او با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در «یک مرحله حیاتی» از تقابل اسرائیل در برابر ایران انجام می‌شود.
نفتالی بنت گفت: این دیدار در شرایطی انجام می‌شود که ایران در غنی‌سازی اورانیوم پیشرفت کرده و بازه زمانی‌اش تا برخورداری از میزان مواد لازم برای تولید یک بمب اتمی تا حد زیادی کوتاه شده است.
کاخ سفید نیز اعلام کرده است که دیدار جو بایدن با نفتالی بنت روز پنجشنبه،  در واشینگتن، برگزار خواهد شد و محوریت مسائل تنظیم شده برای گفت‌وگو، امور ایران خواهد بود.
نفتالی بنت، با تاکید بر اینکه «رفتار ایران در تمامی منطقه، رذالت‌آمیز و تهاجمی است»، گفت قصد دارد به جویان بایدن بگوید که اکنون «موقعیت جلوگیری از عملکرد ایران است و نباید با احیای برجام به ایران طناب نجات داد، زیرا این توافق دیگر بی‌جان است و اعتباری ندارد».او همچنین گفت که اسنادی درباره ابعاد برنامه هسته‌ای و اقدامات منطقه‌ای  ایران آماده کرده و به رئيس جمهور آمریکا می‌دهد.نفتالی بنت در انتقادی تلویحی نیز از 12 سال دوران نخست وزیری بنیامین نتانیاهو، افزود که دولت او «وارث شرایط نه چندان آسانی است».
 بنت در دو ماهی که به نخست وزیری رسیده، گفته است که بنیامین نتانیاهو با وجود سخن گفتن زیاد در باره ایران، اقدامات عملی کافی برای جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌ای آن انجام نداد.
ویلیام برنز، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای، دو هفته پیش با سفر به اسرائیل و ملاقات با نفتالی بنت، مسائلی را که در دیدار پیش‌ رو میان نخست وزیر اسرائیل با جو بایدن مطرح خواهد شد، بررسی کرد.
در حالی اسرائیل سرسختانه با احتمال بازگشت آمریکا به برجام مخالفت می‌کند، که هنوز چشم‌اندازی از تجدید مذاکرات غیر مستقیم در وین، میان ایران و سایر کشورهای باقی‌مانده در برجام، دیده نمی‌شود.رابرت مالی، نماینده ویژه جو بایدن در امور ایران، در روزهای گذشته گفت که هیچ اطمینانی به تجدید مذاکرات و احیای برجام و موفقیت در ماموریت خود، ندارد.
آخرین دور از مذاکرات وین دو ماه پیش، در زمان دولت حسن روحانی، رئیس جمهور پیشین ایران، به پایان رسید.
برخی از چهره‌های نزدیک به ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید ایران، گفته‌اند که دولت او مایل به ادامه مذاکرات هسته‌ای است ولی هنوز تاریخ دقیقی برای دور هفتم مذاکرات تعیین نشده است.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین اسرائیل، که در زمان دولت او مذاکرات وین آغاز شد، ابراز امیدواری کرده بود که سرسختی خود ایران، بدون این‌که اسرائیل با آمریکا بر سر احیای برجام درگیر شود، سرانجام مانع از بازگشت آمریکا به این توافق هسته‌ای شود.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها